Reklama

Reklama

Kemono no ken

  • Japonsko Kedamono no ken (více)
Trailer

Obsahy(1)

Píše se rok 1857 a v Zemi vycházejícího slunce právě nastává období dešťů. Yuuki Gennosuke, samuraj z klanu Kakegawa Enshu, zabil rádce Yamaoka Kenmotsa, pročež jeho jediná dcera touží po krvavé odplatě. A tak se Gennosuke ve snaze uniknout neúnavným pronásledovatelům vydává na cestu do své rodné provincie. Jenže Misa, dcera zavražděného, se nevzdává a společně se svým snoubencem Toriem Dauzaburem a mistrem klanu Katori Gundayou a jeho učedníky se nelítostně žene za tolik nenáviděným vrahem. (EMIA)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (14)

liquido26 

všechny recenze uživatele

Rok po svojí prvotině Three Outlaw Samurai přichází Gosha s tímhle skvělým filmem. Sledujeme příběh samuraje, který zavraždil svého pána a teď utíká před pomstou klanu. Spolu se svým sluhou se dostanou do hor, kde chtějí načerno těžit zlato patřící šogunátu. Tyhle temný samurajský řežby mě prostě baví - pochmurná atmosféra a antihrdina, který si nebere žádné servítky, ale zároveň je v podstatě čestnej (další taková variace na Yojimba). Dále Gosha ukazuje samuraje, kteří mají k těm pravým ideálům hodně daleko a jde jim vlastně jenom o to zlato. Příběh by se klidně mohl objevit i v nějakém westernu. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Gošo? Proč mi nikdo neřekl, že existují tak skvělé filmy tebou natočené? Pochybuji, že by mé hodnocení bylo zkreslené tím, že je toto první film, který jsem od Goši viděl (což si sem de facto píši pro své vlastní účely). Jedním slovem - strhující, více slovy - skvělé, podmanivé, s opravdu dokonalou kamerou, dobře napsaným scénářem s úderně zvolenými dialogy, velmi příjemnou choreografií, velmi uvěřitelnými charaktery, které naštěstí nikdo nelobotomizoval a tak jsou příjemně nejednoznačně šedé (aneb žádný klaďas na scéně, ale zároveň tak, abych každému nepřál co nejbolestivější konec, ideální kombinace). Ještě k té kameře, ta černá a bílá, ten kontrast, kompozice (nebo cože to vlastně je)... Prostě skvostné, stejně jako celý film ()

Reklama

Dr.Cilka 

všechny recenze uživatele

Klasicky samurajsky film so vsetkym co k tomu patri! Na to ze ma iba 1 hodinu a 20 minut, stiha toho naozaj dost. Dej je naslapany od prveho zaberu a odmieta polavit. Sermiarske suboje su (beruc do uvahy iba starsie filmy) z tych najlepsich co som videl. Choreografia je vymakana, a nezaznamenal som ani jeden bojovy moment vyznievajuci komicky, ako sa to stane obcas napr. u Kurosawu. Kamera je vynikajuca, a niektore sceny som si musel prehravat viac krat, co ma tak dostali. Napriklad ked Jurotta v rieke prenasleduje troch nepriatelov. Tiez je velmi zaujimave, ze snad ani jedna z hlavnych postav nemoze byt charakterizovana ako kladna ci zaporna. Sword of the Beast si jednoznacne zasluzi vysoke hodnoteniem, ktore tu ma. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Podobně jako Leone jednou provždy změnil tvář westernu, tak Goša tímto jednou provždy změnil tvář chanbara samurajáren. A ne nepodobně způsobu jakým toho docílil ve stejné době právě i Leone. Sice Goša odklon od klasického pojetí ctnostných bushido ctících asketických samurajů nakousl již ve své prvotině, ale až zde svůj podvratný přístup k žánru dovádí k naprosté cynické dokonalosti. Účel světí prostředky a to tu platí v každém okamžiku jak pro klan(y), tak především pro veškeré postavy, které svede dohromady zlatonosná řeka. Ve výsledku je jedno, zda to budete brát jako nastavování zrcadel společnosti (a o to Gošovi nesporně šlo) či čistou žánrovku bez přesahu. Dokonalé je to v obou polohách. Navíc je to celé vyšperkované vypiplanou režií a neskutečným citem pro kontrastní černobílou kompozici plnou nádherných exteriérových výjevů, hrátek s úhly kamery i vypiplaných soubojů, ve kterých se střídají dlouhé pasáže na jeden záběr s rychlými prostřihy z pohledu hlavního hrdiny. Prostě (nejen) žánrový klenot. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Sword of the Beast je kritický film o vykořisťování samurajů v klanech a vlivu zlata na pokřivení čistých principů samurajské filosofie. Na prostoru příběhu, jež by knižně vydal spíše na povídku, je zde vrstevnatě vykreslena společnost zkažená mamonem a to především očima obětí na těch nejnižších stupních společenského řádu. Scénář je propracovaný, zejména coby kritický popis hierarchického fungování v nejen klanech ale i vůbec stavu společnosti. Režijně i herecky téměř bezchybná záležitost se skvělou atmosférou, které však k dokonalosti přeci jen něco chybí. Možná větší herecké charsima, nevím. ()

Reklama

Reklama