Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Život s Felixem Ungarem (Jack Lemmon) není vůbec jednoduchý. Felix je totiž hyperalergický neurotický muž - vysavač, posedlý uklízením, oprašováním a čištěním všeho, co je po ruce. Není proto divu, že jeho žena jednoho dne ztratí nervy a Felixe vyhodí z domu. Zoufalý hrdina najde útočiště v prostorném bytě Oscara Madisona (Walter Matthau), svého stoicky klidného přítele z pokeru. Oscar je zapřísáhlý starý mládenec, takže si může dovolit bezstarostnou nepořádnost. Jenže ve Felixovi se zakrátko probudí jeho přirozenost a začne uklízet a moralizovat. (Oskar)

(více)

Recenze (78)

poz3n 

všechny recenze uživatele

Zatím nejslabší Gene Saks. Chybu vidím hlavně v nesoudržném a nejasném scénáři, který jako kdyby nevěděl, o čem přesně vypráví. Pokud má film být, vzhledem k názvu filmu, o páru, o dvou postavách, které žijí v podivné situaci a domácnosti, očekával bych větší důraz právě na jejich postavy a na jejich soužití. Bez toho je pro mě výsledek dost rozmělněný, chvilkami vtipný, ale dost často nudný a nevtipný v těch ožehavých momentech, kdy bych se měl smát. Lemmon s Matthauem jsou navíc na můj vkus prkenní a sami sebe dostávají do situací, které jim v mých očích škodí. 5/10 ()

classic 

všechny recenze uživatele

Chlapík, ktorý má niečo po štyridsiatke, čo sa volá Félix, a k tomu pomýšľa na samovraždu, lebo mu krachlo manželstvo. To je hlavná línia divadelného scenára, ktorá ho podsúva smerom ku kamarátovi, u ktorého nachádza trvalý/dočasný pobyt, pokiaľ sa nespamätá zo situácie, ktorá mu tak trochu skomplikovala existenciu. Hlavu si bude môcť zložiť vo vysoko položenom „apartmáne” u Oscara, ktorý čochvíľa oľutuje moment, keď si myslel, že koná dobro. Totiž, neurotický a chorobne poriadku, večne oddaný Ungar začne liezť majiteľovi bytu Madisonovi poriadne na nervy. A konfrontácia dvoch ľudí visí na vlásku, je na spadnutie, klope predo dvermi... Lemmon a Matthau sú očividne skvelo zohraní, a je radosť sa na nich oboch pozerať, lebo nikdy neviete, čo zase vyvedú, pretože jeden neznáša poriadok, a riadi sa heslom : „Poriadok je pre blbcov, inteligent zvládne chaos” , a druhý pre zmenu nenávidí neporiadok, že by aj ruku do ohňa položil, aby sa tak nikdy nestalo. Na návštevu prídu sestry - Angličanky, z vrchu, a Félix opäť popustí city a naplno sa rozplače, ako malé dieťa. Zo začiatku som si prišiel na svoje v takej melancholickej nálade, keď už hlavnú postavu nebaví žiť, našťastie chytá „druhý dych” a postaví sa na nohy, len sa prejavuje jeho negatívna povahová stránka, ktorá taktiež nie je cudzia Madisonovi. Je vidieť a poznať, že sa čerpalo od klasického “teáter“ , čo síce nie je úplne na škodu, ale scenáristicky, štruktúrne som nemal veľkého zdania, že sa niekde posúvam, všetko, skrátka, sa dalo tak nejak už dopredu očakávať, že sa rozpoloženie, podmienky vyhrotia. Film dobre funguje po celý čas, a to vďaka hereckému koncertu dvoch hlavných predstaviteľov, ale čo viem na isto, že by som si reprízu asi znovu nezopakoval. ()

Reklama

Mol 

všechny recenze uživatele

YOU'RE NOT GOING TO MAKE ANY EFFORT TO CHANGE? THIS IS THE PERSON YOU'RE GOING TO BE UNTIL THE DAY YOU DIE? WE ARE WHAT WE ARE! Mám rád filmy s minimalistickým prostorem, navíc byt Oscara Madisona je úžasný. Myslím, že bych se taky zbláznil, kdybych žil s někým jako byl Felix. Ta posedlost čistotou jednoho otráví. Na druhou stranu, mít každý den teplou večeři a nemuset pro to nic udělat by nebylo vůbec špatné. Slovní přestřelky lítají, jako Migy na leteckém dnu a na duo Lemmon a Matthau se moc dobře kouká. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Překvapivě slabá komedie, za pozornost stojí po hodině nudy jen krátká - ovšem skvělá -sekvence, kdy přijdou na návštěvu dvě ženské - Walter Matthau je chvíli opět na vrcholku svého komediálního stylu (cca od 62 minuty filmu - těch asi 10 minut filmu považuji za jeden z nejlepších a nejvtipnějších extraktů mužského a ženského jednání!). Jinak mi přijde námět (dle divadelní hry) až trapný...Popravdě řečeno, nerozumím převažujícím oslavným komentářům. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Dnes jsem se s Jackem Lemmonem a Walterem Matthau bavil o hvězdičku lépe než včera, protože tvůrci vsadili na košaté dialogy a vyhnuli se skečovitým záležitostem, což této konverzační komorovce jasně prospělo. Všechno samozřejmě stálo na ústřední dvojici, a to bylo potenciálním slabým místem celého filmu; stačilo by, aby divák jednoho z herců příliš nemusel a byl by tu problém. Jack Lemmon pro mě byl jedním z těch herců, kteří opravdu uměli zahrát emoce tak, abych jim naprosto věřil, ale s Waterem Matthau to mám trochu jinak. V některých rolích bych ho nevyměnil za nikoho jiného a v jiných jsem ho nemohl vystát. Oscar Madison patřil naštěstí do první skupiny, takže jsem vděčně sledoval soužití tohoto echt chlapáka se starostlivou hospodyňkou Felixem, a přitom jsem plně chápal životní rozhodnutí obou ex partnerek. Já jsem se sice u snímku ani jednou naplno nerozesmál, ale po celou dobu jsem se mírně usmíval a užíval si ty skvělé dialogy, takže jsem se čtvrtou pěticípou nemusel váhat. / Poučení: Hnědý nebo zelený sendvič? Vol uvážlivě, tady jde o všechno. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (10)

  • Během jedné scény je v pozadí slyšet ve sportovním zpravodajství zpráva o baseballovém hráči Hanku Moonjeanovi, který byl ve skutečnosti asistent režie. (facojurka)
  • Jména sester z Anglie Cecily and Gwendolyn byla převzata z hry "Jak je důležité míti Filipa" od Oskara Wilda. (facojurka)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v meste New York. (dyfur)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno