Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavnou legendu o venkovské dívce, která slyšela boží hlasy a dokázala v rozvrácené Francii 15. století vnuknout slabému králi vůli po znovusjednocení země, sama vzburcovat vyčerpané královo vojsko a postavit se do první bojové linie, o dívce, již vítala celá Francie jako vytouženou Pannu orleánskou, není třeba blíže představovat. Známe ji jistě z mnoha literárních i filmových podob. Film, který natočili kanadští tvůrci na přelomu roku 1998/99 - převážně v českých exteriérech a na Barrandově, za velké účasti českého štábu - je dalším, zcela novým zpracováním této nesmrtelné legendy. Jako představitelku titulní role snad vůbec poprvé zvolili dívku téměř stejného věku - teprve sedmnáctiletou Leelee Sobieskiovou. Přestože je tak mladičká a na pohled nenápadná, má už za sebou několik filmových rolí a je doslova vycházející hvězdou. Její nevinná, ještě dětská tvář (která je prý podle dochovaných portrétů skutečné Johance až nápadně podobná) je doprovázena udivující odvahou (téměř všechny scény, včetně jezdeckých a bojových, točila sama) a hereckou suverenitou, takže chvílemi máte pocit, že sledujete skutečnou, historickou postavu Johanky z Arku.

Pro naše diváky je však zajímavá i skutečnost, že film se za podstatné účasti české produkce natáčel téměř celý u nás, v Čechách. Za čtyři měsíce náročného natáčení (často v krutých mrazech) se početný štáb přesouval mezi Křivoklátem, Pernštejnem, Chebem, Loktem, Landštejnem, Žebrákem a Točníkem. Na Barrandově vyrostly kulisy Johančiny rodné vesnice. V komparsu si zahrály stovky českých statistů, ale i našich zkušených, mezinárodně uznávaných kaskadérů, šermířů a jezdců. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

Fleetguard 

všechny recenze uživatele

Christian Duguay natočil velice zdařilí film, který takřka ve všech bodech zcela přehrává film Luca Bessona (který byl natočen takřka ve stejnou dobu) a to i bez známích jmen. Zejména bych chtěl upozornit na představitelku Johanky Leelee Sobieski, která svou mnohem známější kolegini Millu Jovovich zcela převálcovala. Za poznámku pak určitě stojí, že Johanka CH.Duguaye se natáčela v čechách. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Ani já se neubráním srovnání s Bessonovou Johankou. Asi jsem od tamté očekával to, co jsem od této dostal. Neboli historickou reálnost a ne mysteriózní kecy, historický film a ne psychologický profil trhlé dívčiny, a hlavně jsem nechtěl tak švihlou a hejblavou kameru, jako byla u Bessona a trošku lepší scénář. Tohle byl mnohem lepší film a mnohem skutečnější Johanka, za kterou bych byl ochoten do té války i možná jít (a to říkám jako člověk, který přiznává, že by si raději usekl ukazováček, než by šel do války). Takže se opět jednou ukazuje, že vždycky není lepší potěšení pro ortodoxního lumpa, koukat na vysokorozpočtové spektákly místo na levnější televizní snímky. Rozhodně tedy ne, když je režisérem Duguay. ()

Reklama

Holusacek 

všechny recenze uživatele

Začněme od první části.Milý a dobrodružný,který ještě více rozšíří obzory a doplní něco o Legendě Johanky,nebo spíše Jany z Arku.Kompletně neznámí herci či herečky závažně nevadily,hlavní role,no...ujdou.Potřeba ještě ocenit režiséra,že se pustil do takového velkolepého celovečerního historického dobrodružáku,bohužel však,když se do tohoto pustí amatér,nedopadne to jinak než špatně,Johanka z Arku první část není zdaleka skvělá,ovšem pobavit stačí dosti.+boje,menší šarvátky,dramatické scénky a ještě jiného,během hodiny a půl nedokáže tak moc uškodit,rychle uběhne -neznámí herci či herečky,zkrátit by neuškodilo ++-=80% vím,je i tak hodně procent,toto hodnotím jen první část.Hodnocení druhé části.To co se mi v první části líbilo je zde v minimu,to co se mi v jedničce nelíbilo bylo zde v hojném počtu.V této části došlo na to nejhorší a to odsouzení Jany.Sakryš proč to neztáhly jen na 45minut a rešily to celou hodinu a půl v nudných pasážich a bezvýrazných vatách,přesně to jsem měl na mysli,když jsem říkal,že tříhodinové filmy se nemají svěřit do rukou amatérů a to Christian Duguy porušil,našel se i lepší moment v boji o Paříž,to je tak vše.+boj o Paříž,s první části se chyby ze dvojky vytratí,pár těch lepších scének -zbytečná vata a nudné pasáže,zkrátit o 45minut a větší spokojení,jen se řeší Janino odsouzení,až příliš se mluví,jak to skončí už všichni známe ++-=50% toto je jen hodnocení druhé části.Hodnocení obou částí=65% vše ostatní jsem popsal,mimochodem chyba,film trvá 3hodiny 3minuty ne 2hodiny 20minut,odkud jste to vzaly? ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Je pravda, že oproti Bessonově Johance měli tvůrci této podstatně skromnější rozpočet, čili výprava je tím pádem méně okázalá. Až na tuto "maličkost" ale ve všech ostatních aspektech strčí tato Johanka svou bohatší kolegyni hravě do kapsy. Vesměs neokoukané herecké tváře včetně pidiúčasti Kláry Issové, jakož i jiných českých herců, předvádí kvalitní výkony, dějově je tato verze tak nějak "pravděpodobněji" zpracovaná a co se týče bojových sekvencí, tak i v nich má překvapivě televizní verze navrch. Celkový dojem je tak více než dobrý. ()

Lir 

všechny recenze uživatele

"Anjelský chlieb sa stáva chlebom ľudí..." Táto pieseň (Panis angelicus) v podaní Walesanky Charlotte Church zaznie počas jednej pohnutej bojovej scény a je úplne príznačná pre celý tento film. Čím? Úprimnosťou, to predovšetkým. Nijaké teatrálne či afektované trápnosti, "iba" autentický a čistý príbeh. Legenda, ale nie rozprávka. Skutočná, historická Johanka ("z mäsa a krvi"), Panna, svätica, vlastenka. Naplnené posolstvo. Tvorcovia dokonca dokázali film presvietiť aj odleskom toho, čo bolo dané vidieť a počuť len Panne. Príjemný, decentný závan nadpozemskosti. A teraz: Leelee Sobieski. Čím by bol tento film bez nej? Ktovie. Každopádne, ohromujúci zjav. V čase nakrúcania nemala ešte ani 17, teda vek Panny Orleánskej na vrchole jej pozemskej slávy v roku 1429. Životná rola. Prirodzený pôvab, podmaňujúci úsmev, nebojácna duša. Bola presne tou Johankou, ktorá kedysi uchvátila všetky (nielen) francúzske srdcia. Do kategórie "výnimočné" patria bez debaty aj dialógy - vďaka nim sa mohli až do emotívnej krajnosti rozvíjať vzťahové linky Jana - otec, Jana - Jean de Metz, Jana - kráľ Karol VII., Jana - kapitán La Hire a najmä Jana - biskup Cauchon. Toho stvárnil elektrizujúcim spôsobom Peter O´Toole. Končím slovami, ktoré šepká Johanka už v ohnivom zovretí: "...ďakujem, ďakujem..." Mimoriadne dielo a zaslúžené slzy. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (11)

  • Hlavní bitva se točila nedaleko od Mělníka u řeky, kde se postavila kulisa pevnosti La Tourelle a dobývala se. Město za pevností se dodávalo trikem. Stejně se postupovalo v bitevních scénách, kdy se natáčelo asi se čtyřiceti koňmi. Ti jeli v řadách vedle sebe a pak se ve střižně dohromady propojili. Výsledkem je bitva s velkým množstvím koní. (JOhanka.1412)
  • Pro složité kaskadérské scény byli angažováni vyhlášení kaskadéři z České republiky a Slovenska. (Lynette)
  • Režisér Christian Duguay je režisér a zároveň kameraman akčních filmů. Při natáčení bitev sám jezdil na koni a točil. (JOhanka.1412)

Reklama

Reklama