Režie:
Roy William NeillScénář:
Curt SiodmakKamera:
George RobinsonHudba:
Hans J. SalterHrají:
Ilona Massey, Patric Knowles, Lionel Atwill, Bela Lugosi, Maria Ouspenskaya, Dennis Hoey, Lon Chaney Jr., Dwight Frye, Jeff Corey, Lance Fuller (více)Obsahy(1)
Vykradači hrobek otevřou kryptu, kde se skrývá vlčí muž, a to se jim stane osudným. Vlkodlak však netouží po nesmrtelnosti a věčném hladu, proto vyhledá doktora Frankensteina, který by mu mohl pomoci. Po příchodu na hrad zjistí, že doktor je mrtev a jediný kdo na hradě žije je jeho monstrum. Nesmiřitelný boj dvou rivalů začíná. (topr harley)
(více)Videa (1)
Recenze (36)
Na plnej čiare varenie z vody. Tretia variácia toho istého príbehu za sebou. Ďalší potomok Frankensteinovského rodu sa zahráva s iskrou života a znovu sa to končí tragicky. Síce to má občas náboj (úvodná rabovačka hrobov, záverečný súboj) a účinkujú aj osvedčené trademarky (kulisy), no napriek tomu cítiť, že sa séria ocitla niekde v slepej uličke. Film drží nad vodou hlavne bravúrny Lon Chaney ako utrápený Vlkodlak. Pod maskou Frankensteinovho monštra sa tentokrát skrýva Bela Lugosi, ktorý v tej dobe už musel riadne fičať na morfiu, lebo to čo predvádza je neskutočné prehrávanie aj na svoju dobu a monštrum v jeho podaní vyzerá ako paródia sama na seba. Zlatý Boris Karloff... ()
Crossover patřící k těm lepším kouskům starého dobrého Universalu, který táhne především linie Chaneyho vlkodlaka. Nechybí žádný z tradičních prvků od vykradačů hrobů plížících se za úplňku hřbitovem, přes monstrum odnášející si v náručí bíle oděnou krásku až po vlkodlakovu proměnu a starou cikánku. Dokonalá esence klasických horrorů třicátých let natočená v době, kdy byla realita mnohem děsivější než cokoli, co se odehrávalo na plátně. ()
Vlkodlaka nestretáva Frankenstein, ale Frankensteinove monštrum, aby ste sa nenechali oklamať názvom. A je to solídny crossover, ktorý sa mohol stať tuctovým zameniteľným béčkom v katalógu Universalu, ale prekvapivo prináša zaujímavé filozofické otázky a nečakaný koniec. Avšak určite už nejde o prvotriednu kvalitu ako pri Whaleových dielach, štúdiové prostredie cítiť až priveľmi a atmosféra mohla byť rozhodne temnejšia a intenzívnejšia. Napriek tomu ide o príjemné prekvapenie. 70% ()
Je to vydařené dílko kombinující dva velikány své doby - Frankensteina a Vlčího muže. Určitě příjemná, pro někoho třeba i nostalgická podívaná se sympatickým Lonem Chaneym Jr. v hlavní roli vlkodlaka a Belou Lugosim, opět namaskovaného až k nepoznání v roli Frankensteinova monstra. Škoda jen, že závěr je stejný jako vždy - hrady prostě padají. Ale bavil jsem se. ()
Na začátku je to tak skvělé! Lepší, než původní The Wolf Man. Kdyby to zůstalo v té mysteriózní rovině v Cardiffu, tvůrci by udělali mnohem líp. Od okamžiku, kdy se začne hrát se jménem Frankenstein, to jde totálně do kopru. To, že hrál zrovna v tomto filmu Monstrum Bela Lugosi, je vzhledem k předchozímu Frankenstein filmu logické a správné. Vždyť je to Ygor! Ale nechápu, proč tedy nemluví? Proč to tvůrci vystřihli? Proč tam není zmínka, že je slepý? Díky tomu, co z toho nakonec zbylo a díky tomu, že ve většině scén hraje monstrum stejně dablér, je to fakt nešťastně zahrané. A ten konec, to je fakt stupidita...aneb jak ukončit film během dvou vteřin kdykoliv se vám zamane. ()
Galerie (99)
Zajímavosti (10)
- Film byl točen během druhé světové války a panovala proti-německá nálada. Scénárista Curt Siodmak, který v roce 1937 z Německa uprchl kvůli scému židovskému původu, se proto rozhodl změnit místo, kde se příběh odehrával a stvořil fiktivní město Vasaria. (liquido26)
- Existuje několik fotek, které ukazují vynechané scény (např. rozhovor mezi monstrem a Talbotem v zamrzlých katakombách, kdy se Talbot a diváci dozvídají, že je monstrum slepé). To bylo potvrzeno několika zdroji, včetně scénáristy Curta Siodmaka. V 80. letech bylo podniknuto rozsáhlé pátrání v trezorech společnosti Universal, ale nesestříhanou verzi tohoto snímku se nepovedlo najít. (liquido26)
- Když byl dialog, který Monstrum vedlo s Lawrencem Talbotem vymazán, zmizely i zmínky o tom, že je monstrum slepé (důvodem byla operace na konci filmu Frankensteinův duch). Lugosiho náměsíčná chůze se stala stereotypem pro Frankensteinovo monstrum. (liquido26)
Reklama