Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Poslední film Charlie Chaplina je rozkošná romantická komedie plná chytrých gagů, kterými se proslavil. Chaplin je tentokrát podepsán pod režií, scénářem i hudbou. Příběh filmu se točí kolem krásné ruské emigrantky, hraběnky Nataši (Sophia Loren), která byla proti své vůli přinucena k prostituci v Hong Kongu. Aby z něj unikla, skryje se v osobní kajutě bohatého Američana Ogdena (Marlon Brando) a jako černá pasažérka si vynucuje cestu do Ameriky. Ogden ale není z těch, kteří s sebou nechají manipulovat a hravě odolává útokům Natašina profesionálního šarmu. Otázkou je, jak dlouho? Vedle obou hvězd uvidíme ve filmu i řadu známých herců. Chaplinův syn Sydney hraje Brandova společníka na výletní plavbě. Tippi Hedren ztvárnila jeho ledově chladnou manželku. Patrick Cargill se představí jako příkladný komorník a Margaret Rutherford jako bláznivá stará dáma. Chaplin sám se objeví jako lodní stevard! Všudypřítomné gagy a ztřeštěné situace nezapřou Chaplinovu mistrnou ruku a jeho herci si je užívají s famózní lehkostí a grácií. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (76)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Aneb jak zvučná jména ještě nedělají dobrý film. Poslední Chaplinův snímek s Marlonem Brando a Sophii Loren není ničím jiným než velmi slabou romantickou komedií. Opakovaný "vtip"  v podobě neustálého pobíhání po třech místnostech lodní kajuty měl zřejmě odkazovat na éru němé grotesky, ale působí tu spíš jako deska, kterou si stále dokola přehrává nostalgií přemožený starý velikán a všichni kolem si ji musí vyslechnout  a ocenit, tedy jen a pouze otravné s příchutí skrývaného pocitu trapnosti. Zasmál jsem se paradoxně nikoliv situačním gagům, ale  skutečně vtipným scénám s Angelou Scoular a jejím tatínkem, založeným na konverzaci. Jinak pohádkový příběh o bohatém muži a chudé dívce, nejlépe kurtizáně z donucení, aby jako erotický nádech, klišé staré jako nejstarší řemeslo. V romantickém filmu pochopitelně odpustitelné  a nutno říct, že Brando a Lorenová se činili, seč jim slabý scénář dovolil, tedy zejména pozdější Kmotr byl rozhodně fajn a na Lorenovou se vždycky pěkně kouká. Přítomná společenská kritika pak spíš jen probublává v pozadí a výrazněji se projeví jen v proklamaci prázdných hesel o míru či v chování netečné  a skvělé Tippi Hedren.  Celkově ale promarněné téměř dvě hodiny, je spousta lepších filmů, poslední film skvělého komika mohl dopadnout lépe (i hůř).  Víc než dvě hvězdy ze sebe bohužel nedostanu, velmi slabý průměr. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Nemůžu se objevit v jedenáct dopoledne ve večerních šatech." My modrokrevníci to máme těžké. Taky bych radši spáchal sebevraždu, než bych vyšel před obědem ven ve večerních šatech, takže černé pasažérce hraběnce Nataše naprosto rozumím. Na druhou stranu Nataša nedokázala být tou, kvůli které bych hodil do moře své bohatství, pověst a funkce. Přesto se mě svým zmateným pobíháním po kajutě s Ogdenem snažili pobavit, což oceňuju. A to, co se nepodařilo jim, tak zvládli kamarád Harvey a zejména komorník Hudson, kteří při groteskních záblescích Chaplinovy dávné slávy skutečně váleli. ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Chaplin se rozloučil s režisérským řemeslem celkově smutným a sentimentálním snímkem, který už opravdu nepatří ani do doby svého vzniku. Hrdiny tu jsou milionáři, dědici naftových polí či alespoň zchudlé, ale stále urozené hraběnky. Děj se odehrává na luxusní jachtě, pouze ve vybrané společnosti. Smetánka se tu baví, směje, tančí, zamilovává a má ráda všechno kromě komunistů. Zbytek lidstva může posloužit tak akoráť jako služebnictvo, ze kterého si stejně můžeme střílet, jak chceme, oženit ho, kdy se nám zachce, a když nás přestane bavit, opět ho přeřadit do kategorie nábytku. Jo, takový svět to byl, mohl být a Chaplin ho tak zachoval alespoň ve filmu. Z hereckého hlediska je pak nepřekonatelným zážitkem, vidět groteskně sebou trhajícího, upadávajícího a pobíhajícího Marlona Branda, který se ovšem bezchybně ujal i role nezávislého, přestárlého floutka, kterého až životem zle smýkaná Sophia Loren přiměje, jednou se opravdově zamilovat a myslet na druhé. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Rodinný film v inom zmysle, Chaplinova herecká rodina v jeho poslednom filme vyznieva ako pocta majstrovi, ktorú si pripravil sám. Z nemej grotesky naskočil na vlnu konverzačných komédií a priniesol si aj niečo svoje. Vznikol z toho ale celkom priemerný film založený na zámenách a zmätkoch v niekoľko málo interiéroch. Ústredná dvojica je bezchybná, Gina sa okrem hrozných prevlekov predvedie aj tak, ako jej to najviac pristane, v jednoduchých bielych šatách s veľkým výstrihom alebo v plavkových havajských šatách. Film však odrazu skončí, akoby v ňom chýbalo ukončenie viacerých zápletiek. –––– Hudsone, váš rozum se dostal na zcestí. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

"Petrolejářský princ," budoucí ambasador, Jeho excelence z lodní rezidence, normativní Marlon s magnetickým pohledem. Nebezpečné křivky sošné schovanky - dámy na útěku Sophie a elegance půvabů na úrovni "madame poker face" Tippi Hedren v kouzelné chaplinovské buřince, s fričovským smeknutím, plné rozverných polibků upřímného humoru situačního negližé. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (8)

  • Jediný film režírovaný Chaplinem, který byl uveden v širokoúhlém formátu (který neměl rád). (everlong)
  • Marlon Brando o spolupráci s Charlie Chaplinem ve své biografii prohlásil: ,,Odhalil jsem ho jako patrně toho nejsadističtějšího člověka, jakého jsem kdy potkal. Byl to egoistický tyran a lakomec. Vozil se po lidech, kteří náhodou přišli pozdě, a nemilosrdně na ně štěkal, aby pracovali rychleji. Nejhorší bylo, jak krutě zacházel se svým synem Sydneym, který hrál mého mladšího kumpána. Přede všemi ho bez ustání ponižoval." (Cimr)
  • Ve scéně, kdy všichni hrdinové trpí mořskou nemocí, Ogden (Marlon Brando) shodí na zem tác s doutníkem. V dalším záběru se však tác nachází opět na stole. (Mol)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno