Režie:
Bill CondonScénář:
Bill CondonKamera:
Stephen M. KatzHudba:
Carter BurwellHrají:
Ian McKellen, Brendan Fraser, Lynn Redgrave, Lolita Davidovich, David Dukes, Kevin J. O'Connor, Jack Plotnick, Rosalind Ayres, Jack Betts, Todd Babcock (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Poslední týdny Frankensteinova otce, režiséra Jamese Whalea. Nemocný Whale žije osaměle se svojí hospodyní Hannou a při pokusech malovat bezmocně sleduje, jak ho se zdravím opouští i jeho umělecká tvořivost. Potřebný vzruch do posledních týdnů jeho života přináší mladý zahradník Clayton Boone, který zprvu netuší nic o starcově filmové minulosti ani o jeho sexuální orientaci. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (140)
Já taky moc nevybočím od komentářů, které vyzdvihují výkon Iana McKellena. Prostě úžasně zvládnul tuto roli. Přišlo mi že tu nadudost a elitářství ani nemusel hrát:) Příběh je dokonalý a pěkně postupně vybudovaný. Postavu režiséra a jeho povahu vlastně poznáváte celý film. Když už si myslíte, že ji chápete tak udělá něco dost překvapivého (hl. postavě hrané Frazerem...) Prostě úžasné drama s místy až hororovými prvky (ten příběh o rozstříleném vojákovi vedle zákopů mě úplně dostal). A ještě jedno pro mě velice zajímavé zjištění - Brendan Frazer umí hrát. A moc dobře! ()
Sice chápu, že poselstvím filmu je, že těžko člověku být samotnému a měl by mít přítele, ale on je poměrně velký rozdíl mezi přátelstvím a sexuálními choutkami. A tady z toho filmu prostě ta homosexualita teče už od prvních minut, takže pak celé té historce nevěřím, přijde mi jen pateticky okázalá s velkými gesty a urputnou snahou namontovat tam ty příšery, ale jinak mne to nechalo pocitově chladným a film sám mi přišel nakonec pěkně vychcaný - vezmi velké téma a lidi to ocení, i když vlastně příběh stojí za starou belu, je nekonzistentní, chemie mezi ústřední dvojicí nefunguje a celé je to vlastně neuvěřitelně povrchně podáno včetně figurek kolem (mladý novinář, služebná, hloupá, bohatá husa na recepci a další). ()
Velice působivý snímek, který (jak jinak) zdobí především výkon Iana McKellena v jedné z nezapomenutelných rolích. Výtečný scénář, který přestože udává celému filmu pomalé temto, dokáže udržet pozornost a vnímat všechny ty báječné pocity, které z tohoto filmu o přátelství, homosexualitě, slávě a zášti jistě budete mít. ()
3.5 | Skvělé herecké výkony, nádherná hudba, ale místy zdlouhavé a nezajímavé. Ian McKellen měl za tohle dostat Oskara, ne scénář, protože film je tak dobrý hlavně díky jeho brilantnímu hereckému výkonu. Bez něj by to bylo o moc horší, protože jinak to je téměř o ničem, příběh umírajícího muže, dříve slavného, dnes trpícího, vzpomínky, filozofování... Dobře natočený art film, ale já raději uvolněnější snímky... ()
Žiarivý príklad toho typu filmového zážitku, ktorý sa žiada prežiť viackrát, aby ho divák prežil naplno, pochytal všetky roviny, v ktorých k nemu film prehovára, vychutnal si každý detail. Už pri prvej projekcii je ale jasné, že sa tu stretol kolektív, ktorý vytvoril homogénnu (ehm!) masu so spoločným cieľom, ale hlavne cítením. Spätne mám pocit, že tu ešte aj brigádnička, obsluhujúca kávovar pre potreby štábu, plne chápala, o čo v Bohoch a monštrách beží. A dodnes je na vlastnú účasť na tomto nenápadnom, no o to presvedčivejšom projekte neskonale pyšná. Má byť na čo! Bez bezvýhradného ťahania za spoločný koniec takúto odzbrojujúcu miniatúru, naviac vyrozprávanú iba v náznakoch, nenatočíš. Chytilo, dozrieva a dojíma viac v spomienkach, než pri samotnom sledovaní. Áno, veľmi skoro sa pozvem na reprízu. Šepot plný pokory a oddanosti sa do slúch vždy vryje hlbšie, než ten najokázalejší výkrik. Tu je dôkaz! ()
Galerie (6)
Zajímavosti (8)
- Ian McKellen prohlásil, že mu bylo velmi příjemné hrát Jamese Whalea. McKellen je stejně jako Whale homosexuál. (Kulmon)
- Ve filmu uvidíme pět originálních skic Jamese Whala. (HellFire)
- Název filmu pochází z věty, kterou řekne ve filmu Frankensteinova nevěsta (1935) Dr. Pretorius Dr. Frankensteinovi: "To a new world of gods and monsters." (Kulmon)
Reklama