Režie:
Paul W.S. AndersonScénář:
Philip EisnerKamera:
Adrian BiddleHrají:
Laurence Fishburne, Sam Neill, Kathleen Quinlan, Joely Richardson, Richard T. Jones, Jack Noseworthy, Jason Isaacs, Sean Pertwee, Emily Booth, Noah Huntley (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V roce 2015 byla na Měsíci založena první stálá kolonie. V roce 2032 začínala těžba nerostných surovin na Marsu. V roce 2040 se moderní kosmická loď Horizont události vydala k hranicím sluneční soustavy. Za planetou Neptun zmizela beze stopy. Šlo o nejhorší vesmírnou katastrofu v historii. Po sedmi letech však opět vyslala signál, z něhož se podařilo rozluštit několik znepokojivých slov. Na záchrannou misi se proto vydává průzkumná loď, vedená kapitánem Millerem. Na palubu je přibrán i konstruktér Horizontu události dr. Weir. Nikdo však posádku nemůže připravit na to, co ji čeká po příletu k dlouho pohřešované lodi. Film Horizont události natočil podle scénáře Philipa Eisnera britský režisér Paul W. S. Anderson, který se později proslavil především filmovou sérií Resident Evil. Hlavní role ve snímku, který získal řadu žánrových cen, ztvárnili uznávaní herci Laurence Fishburne a Sam Neill. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (871)
Ani po 20 letech nezestárl! Rozumná stopáž, rychlejší tempo a silná atmosféra - nesouhlasím s tím, že Horizont událostí je béčko, natož hloupé, tupé, či děravé béčko. To, že film nerozehrává velevýpravnou vesmírnou odyseu plnou životních příběhů a vědeckofantastických okolností není nutně chyba, Horizont událostí funguje jako přímočarý a pohlcující vyvražďovačka. Postavy se snaží jednat logicky, efekty jsou zdařilé a gore scény pěkně úderné. Např. nabubřelého Promethea tato klasika vyloženě strká do kapsy. 8/10 ()
Burácející atmosféra Neptunu a kosmická loď vyvržená z hlubin samotného pekla mě nenechala celých 92 minut ani na chvilku v klidu. Anderson umí když chce (bezchybný závraťový začátek) a nebýt trošku přestřeleného závěru dával bych 5* a s úsměvem. Takhle jen vzpomínám na dokonalé budování atmosféry v prvních dvou třetinách, skvělé herecké výkony Laurence Fishburna a Sama Neilla, hodně solidní triky a nápad, který kdyby se správně rozvedl mohl naplno uspokojit mého temného společníka. ()
Hlavně ze začátku pořádně temný film, ale předpokládám, že především vinou režie je tak nějak nedotažený. Ale je pravda, že slabší scénář ani sebelepší režie nevylepší no a to bude asi kámen úrazu. Protože to tak nějak celé nedává smysl. O motivaci postav se člověk nic nedozví, natožpak aby se s nimi nějak sžil. Postavy umíraly jak na běžícím pásu a mě to bylo v podstatě jedno. Navíc ačkoliv se to zpočátku tvářilo jako něco víc, tak to vlastně bylo úplně obyčejné béčko s děsně jednoduchym (nevysvětlenym) příběhem. Hlavně ke konci se ze sci-fi stane už jen horor a veškerá logika jde stranou. Přičemž horor jde narozdíl od sci-fi úplně mimo mě. A i ta výborná temná atmosféra po polovině zmizí..no to bych prostě asi chtěl moc. Je to škoda, z tohoto filmu se mohl stát ne přímo kult, no ale mohl dopadout lépe, potenciál byl obrovský. Hlavně když je vidět, že na výpravě se nešetřilo. Gotická vesmírná loď? To je prostě super:) Takle si dám příště radši Vetřelce... PS: Je zcela jasně vidět, jak tento film inspiroval o dva roky později Matrix. ()
Film, ktorý vo mne na začiatku vzbudil záujem (svojou ponurou atmosférou vesmíru) a uviedol ma do deja, aby ma vzápätí na to previedol sériou tupých, nezmyselne zostrihaných, nič nevysvetľujúcich scénok, nefungujúcich v myšlienkovej a čo ma prekvapuje, už vonkoncom nie v zábavnej rovine. Obsahovo zmätený, chaotický, vizuálne neatraktívny horor, ktorý je absolútne nemožné akýmkoľvek náznakom prirovnať k mainstreamovému Votrelcovi. ()
Galerie (65)
Photo © 1997 Paramount Pictures
![Horizont události - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/157/947/157947599_70cea8.jpg)
Zajímavosti (40)
- Rozpočet filmu činil 60 milionů amerických dolarů. (curfew77)
- K práci na soundtracku najal Paul Anderson britskou kapelu Orbital, se kterou již spolupracoval na filmu Mortal Kombat (1995). Z její spolupráce s "klasickým" filmovým skladatelem Michaelem Kamenem vzešlo pozoruhodné skloubení dvou žánrů: techna a orchestrální hudby. (HellFire)
Reklama