Reklama

Reklama

Horizont události

  • Velká Británie Event Horizon (více)
Trailer

V roce 2015 byla na Měsíci založena první stálá kolonie. V roce 2032 začínala těžba nerostných surovin na Marsu. V roce 2040 se moderní kosmická loď Horizont události vydala k hranicím sluneční soustavy. Za planetou Neptun zmizela beze stopy. Šlo o nejhorší vesmírnou katastrofu v historii. Po sedmi letech však opět vyslala signál, z něhož se podařilo rozluštit několik znepokojivých slov. Na záchrannou misi se proto vydává průzkumná loď, vedená kapitánem Millerem. Na palubu je přibrán i konstruktér Horizontu události dr. Weir. Nikdo však posádku nemůže připravit na to, co ji čeká po příletu k dlouho pohřešované lodi. Film Horizont události natočil podle scénáře Philipa Eisnera britský režisér Paul W. S. Anderson, který se později proslavil především filmovou sérií Resident Evil. Hlavní role ve snímku, který získal řadu žánrových cen, ztvárnili uznávaní herci Laurence Fishburne a Sam Neill. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (879)

JFL 

všechny recenze uživatele

Ve vesmíru váš křik nikdo neuslyší. Když v roce 1979 s tímto sloganem přišel do kin kanonický Vetřelec, odstartoval svým úspěchem renesanci subžánru sci-fi hororu. Ten se těšil velké popularitě v Americe padesátých let, kdy snímky o zlotřilých mimozemšťanech žily z paranoie vůči východnímu bloku, případně odrážely hrůzu z jaderné katastrofy i rapidně se rozvíjející vědy. S ochladnutím ideologického běsnění a především pak tváří v tvář reálnému závodu o dobytí kosmu přišel žánr o svou hybnou sílu a jeho příspěvky se staly zábavnou výplní nočního vysílání televize. Vetřelec coby čistokrevný horor postavený na psychologických a mytologických archetypech připomenul, že neprobádané dálavy mezihvězdného prostoru mohou skrývat hrůzy, které ze Země, kde vědecký pokrok okrajoval sféry tajemna a iracionálna, závratně mizely. Nadcházející dekáda přinesla vedle přímého pokračování a desítek laciných kopírek směřujících na bující videotrh také další dnes ikonické příspěvky, které sci-fi horor ustanovily jako jednu ze stabilních žánrových kategorií, jež se má čile k světu dodnes, jak ukazuje letošní premiéra Život (Life, 2017). Devadesátková produkce Horizont události je sympatická tím, že nijak nezastírá svou brakovost, ale vedle šestákové přímočarosti vlastní VHS titulům se chlubí také působivými efekty a výpravou i strhujícím formálním rukopisem. Režisér Paul W.S. Anderson, který proslul svými hyperrealistickými videoherními filmy v čele se sérií Resident Evil, za pomoci efektních kamerových kompozic a rychlého střihu proměňuje omezené prostředky a několik málo studiových interiérů na pohlcující horskou dráhu vesmírnou archou hrůzy. Na rozdíl od hrůzy personifikované do roztodivných mimozemských tvorů, Horizont události kráčí ve šlépějích lovecraftovského absolutního zla dalece přesahujícího malého člověka, které spojuje s prvky groteskně fyzických hororů Cliva Barkera. [psáno pro LFŠ 2017] ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Opravdu brilantní řemeslo po většinu délky filmu, tak strašidelný film skvěle pracující s tajuplnou a děsivou atmosférou opuštěné lodi, s kterou rozhodně není něco v pořádku, s dobrými hereckými výkony a celkově velmi sympatickou zápletkou, to vše ale trochu zazdí doslovný závěr a ten děsivý masakr. Ale jen trochu, protože vlastně celé to k tomu spěje, takže 3 hvězdy dávám spíše za logické chyby, kterých bylo až příliš na to, abych je mohl přehlídnout. Jinak jsou to lepší 3 a snad by to mohly být i 4, kdyby jsem ten konec lépe pochopil nebo kdyby ho udělali více otevřený a méně brutální. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem si, že se budu dívat na film, který se v horizontu několika minut promění v událost. To se nestalo. Událost byla, když souložící pár ve druhém baráku při svém čísle tak řval, že na ně lidi zavolali policii. Policajti jim domluvili / škoda, že nevím co říkali:) / a já v klidu mohl dokoukat film, který měl atmosféru i napětí a zvukovými efekty by mohl konkurovat oněm zvukovým efektům od sousedů. Ovšem když ve filmu začali mluvit o druhé dimenzi, tak mě napadlo v jaké dimenzi teda asi byli ti hlasití sousedé ? Ve třetí ?? ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Je neuvěřitelný, že člověk co vyplodil AvP dokázal natočit i něco hlubšího a s celkem inteligentním a zajímavým příběhem. Než začne vyvražďovačka, tak je to tak napnutý, že kšandy by to nevydržely. Potom už je to celkem klasický, ale přesto ještě dost zajímavý. Z celýho filmu je cítit inspirace jinými slavnějšími snímky. První část je velice podobná Vetřelci. Nikdo neví, co se děje, tempo je pomalý, zlo jen občas letmo blikne. Vyvražďování je dost podobný tomu z mnoha známých vyvražďovacích horrorů. Záporák jako kdyby vypadl z oka Pinheadovi z Hellraiseru. Pravda, konec není takovej, jak by si divák podle atmosféry zbytku filmu přál, ale i tak je to dost kvalitní dílko navíc podpořené dobrými hereckými výkony. Sice předvídatelné nejen co se týká závěru, ale i tak. Pár logických kopanců (ta nahrávka, kterou se nepodařilo rozluštit přístroji, ale sluchem ano) tomu moc neublíží, protože nejsou až tak zjevný. Dobrý kvalitní SF thriller, kterej se nemusí za nic stydět. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Bezkonkurenčně nejlepší Andersonův film který už jenom sotva překoná. Atmosféra by se dala krájet, místy fakt neskutečný psycho plus i nějaký to gore si užijeme. Má to i pointu. Vážně nepochopím proč takovej hutnej scifi horor nejsou schopní natočit dnes a pouze nás neustále ládují těmi PG-13 shity.90% ()

Galerie (65)

Zajímavosti (40)

  • Rotační záběr vesmírné stanice nad Zemí si vyžádal téměř třetinu celého rozpočtu na triky. (Džejkop)
  • Paul Anderson byl při koncipování vizuálního stylu ovlivněn nejen sci-fi klasikami, ale také například pocity, které v něm vyvolala návštěva historické části Paříže. Třeba trysky lodi zcela úmyslně připomínají o devadesát stupňů otočené věže katedrály Notre Dame. (NIRO)
  • Když během příprav na film Žoldák: Legie zkázy (1998) pustil Paul Anderson Kurtu Russellovi tou dobou už komerčně neúspěšný Horizont události, herec mu řekl: "Zapomeň na to, kolik to vydělává. Za dvacet let budeš rád, že jsi to natočil." V rozhovoru u příležitosti pětadvacátého výročí vzniku filmu si na to Anderson vzpomněl a dodal, že není jen rád, ale velmi hrdý. (NIRO)

Reklama

Reklama