Reklama

Reklama

Melinda a Melinda

  • USA Melinda and Melinda (více)
Trailer

Obsahy(1)

Zápletka ve filmu MELINDA A MELINDA se objeví v úvodní filmové scéně, ve které si jednoho deštivého večera čtyři sofistikovaní Newyorčané dopřávají večeři v restauraci. Anekdota vyprovokuje diskusi mezi spisovateli Maxem (Larry Pine) a Sy (Wallace Shawn) o dvojí povaze lidského dramatu, symbolizovaného komedií/tragédií. Nakonec se rozvinou dva příběhy - komický a dramatický - oba soustředěné kolem trochu záhadné ženy jménem Melinda. Ve filmu defilují všechna obvyklá Allenova témata - křehkost lásky, manželská nevěra, sofistikovaná romance, neschopnost komunikace. Jak ve filmu říká jedna z postav: "Je malomyslný, zoufalý, má sebevražedné sklony. Všechny komické prvky jsou přítomny."

"Je to něco, co se mi v mých filmech stává často. Často mohou být vyprávěny komicky nebo dramaticky, a já se většinou přikloním ke komickému pojetí," říká Woody Allen. "Ale někdy můžete příběh vyprávět a přitom ho pojmout oběma způsoby."

Podle vlastních slov má scénárista/režisér Woody Allen mnohem víc filmových nápadů než může vůbec natočit. Koncept na MELINDU A MELINDU byl jen jedním z mnoha, o kterých v posledních letech průběžně přemýšlel, ale byl jeden z nejzajímavějších. V tomto filmu jeden z nejslavnějších režisérů posledních třiceti let zkoumá svůj nejoblíbenější terén - osobní boje s morálkou, identitou, intimitou, žárlivostí a rozmary romantické lásky. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (117)

Matty 

všechny recenze uživatele

„Ale když jsi někdo, kdo je nikdo, nechceš mít kolem sebe nikoho, kdo je někdo“ Unavená komedie unaveného režiséra, která bude svým pozvolným tahem na bránu vyhovovat postarším divákům. Je zvláštní, že jsem instinktivně napsal „komedie“, neboť by mělo jít o dvě verze (komedii a tragédii) téhož příběhu, jež si – po vzoru Dannyho Rose z Broadwaye – vypráví u stolu v restauraci partička newyorských intelektuálů. Jenže čára dělící komedií a tragédií není dost výrazná, v obou příbězích jsou momenty vtipné i méně vtipné (ty především) a momenty zcela vážné. Už samotná struktura vyprávění je pochybná a občasné stmelování jednotlivých scén za využití komentáře „vymýšlejícího“, působí zoufale. Myšlenka o vzájemné determinaci tragického a komického a jejich neoddělitelnosti by jistě šla odprezentovat šikovněji. Občasné úvahy nad životem, který je krátký a o ničem, jsou příliš násilné, jen aby se neřeklo, že Allen natočil banální vztahovou (dvoj)historku. Kdyby to natočil jiný režisér, méně zvučného jména, do kin by to nejspíš šlo pouze kvůli hereckým výkonům. Radha Mitchell zde poprvé dostala roli rozsahem odpovídající jejímu talentu a z příležitosti, která by se nemusela opakovat, vytřískala maximum. Obě Melindy dokázala řadou jemných nuancí odlišit, je přirozená, vtipná, milá… no prostě úžasná! Miniskupinu pohledných hereček doplňuje francouzsky půvabná (to není urážka) Chloë Sevigny a Amanda Peet. Roli, na kterou je sám již příliš starý, svěřil Allen Willu Ferrellovi a také v tomto případě měl šťastnou ruku. Scény s Ferrellem, jenž vystřídá podstatně míň šklebů, než je u něj obvyklé, patří k těm zdaleka nejzábavnějším z celého filmu. S trochou nadsázky, dalo by se napsat, že je Allenem lepším než Allen. Melinda a Melinda, ač není prostá pár pěkných momentů, v mých očích do puntíku naplňuje hlášku ze sebe samé: „Nemohla jsem se rozhodnout mezi klavírem a cellem, takže hraji mizerně na obojí“. 65% Zajímavé komentáře: nunka, Wormboy ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Nerad bych pak zjistil, že se rozcházíme v otázkách daňových úlev." Tak tady s Hobiem souhlasím. Tyhle důležitý otázky by se měly vyřešit před prvním sexem. Hobie mě vůbec bavil. Nikdy nezapomenu na jeho šťastnej výraz, když zastihl manželku při nevěře. Tady však pozitiva končí. Veškerý rozhovory jsou neskutečným mlácením prázdný slámy, při kterým jsem se hrozně nudil. Navíc mě nebavila Melinda. A ani Melinda. Prostě vyprávět příběh dvěma naprosto odlišnejma způsobama je sice skvělej nápad, ale jedinej rozdíl mezi komedií a tragédií byl Hobie. A to je dost málo. ()

Reklama

PogoJoe 

všechny recenze uživatele

Poprvé za 70%, podruhé mě to bavilo ještě méně, snížil jsem hodnocení o hvězdu. Ze dvou linií mi bližší rozhodně byla komediální linie s výborným Willm Ferrellem. Zezačátku mě tenhle film moc nebavil, ale v jeho průběhu jsem si na vzájemné přeskakování dvou linií podobného příběhu zvykl a začal nalézat momenty, které mě pobavily, ačkoliv jich moc nebylo. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Uznávám, že Melinda a Melinda je na Woodyho slabší film, ale já si nemůžu pomoct. Ty intelektuály, řešící po newyorských kavárnách existenciální otázky za doprovodu jazzové hudby prostě žeru. Plusem je skvělý výkon Radhy Mitchellové, vtipné poznámky Willa Ferrella a celkový filosofický obsah či přesah či jak to nazvat, prostě ty výborné myšlenky o pomíjivosti života, o lásce, o náhodě a štěstí, podané tak, jak to umí jen náš milovaný neurotický obrýlený Žid. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Moje další setkání s Woody Allenem, kterého jsem dlouhá léta opomíjel. Nevím, jestli přímo záměrem, ale rozhodně se mi to dařilo obstojně. Po poměrně novém filmu, jakým je "Půlnoc v Paříži", jsem se ohlédl trochu zpátky do minulosti, ale ne zase o tolik. "Melinda a Melinda" je filmem, který rozhodně patří do Allenovy novější tvorby, která se mimo jiné vyznačuje tím, že už v ní sám tvůrce skoro nehraje. "Melinda a Melinda" je přesně ten případ. Je to film o lidských vztazích a o tom, jak si do svých životů jednotliví lidé navzájem zasahují. Film je celkem inovativní. Ve skutečnosti sledujeme večer malé skupinky lidí, která se v restauraci baví o tom, jak může příběh vypadat. Jsou zde dva spisovatelé a každý má na příběh jiný názor. Jeden v něm vidí komedii, druhý tragédii. A tak sledujeme to, jak příběh utváří. Jeden komicky, druhý tragicky. Jako kdyby Allen měl v hlavě námět, který neměl rozpracovaný, a tak si ho vyzkoušel se skutečnými herci a udělal z toho záznam. Příběh je neucelený, hromadí se zde různé myšlenky, různé pohledy. I když se Woody Allen snažil o trochu jiný přístup, v tomhle případě mu to prostě nevyšlo. Woody Allen řekl, že má nápady, které nikdy nestihne realizovat do konce života. Kdyby místo "Melindy a Melindy" zkusil jiný z těch nápadů, myslím, že by kinematografii obohatil o něco víc. Jsou zde vtipné scény, jsou zde dramatické scény, ale není zde celek, který by to dával nějakým obstojným způsobem dohromady. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2012/10/prach-uspesna-pokracovani-animaku.html ()

Galerie (61)

Zajímavosti (5)

  • Woody Allen měl napsaný scénář za měsíc. (formelin)
  • Radha Mitchell byla v průběhu natáčení jediná, kdo měl k dispozici scénář celého filmu. Její kolegové znali jen scény, v nichž vystupovali. (formelin)
  • V snímke sa mal objaviť Robert Downey Jr., no nakoniec si Woody Allen musel poradiť bez neho, pretože hercova poistka bola po neslávnej minulosti príliš drahá. (classic)

Související novinky

Allen mění herce

Allen mění herce

01.09.2015

Co rok to film. Woody Allen nemění svoje návyky už pár desetiletí a zatím to vypadá, že u nich zůstane i do budoucna. Jeho letošní film, Iracionální muž, šel do českých kin 30. července 2015. A… (více)

Reklama

Reklama