Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Vilmos ZsigmondHrají:
Will Ferrell, Neil Pepe, Stephanie Roth Haberle, Radha Mitchell, Chloë Sevigny, Chiwetel Ejiofor, Josh Brolin, Jonny Lee Miller, Wallace Shawn, Larry Pine (více)Obsahy(1)
Zápletka ve filmu MELINDA A MELINDA se objeví v úvodní filmové scéně, ve které si jednoho deštivého večera čtyři sofistikovaní Newyorčané dopřávají večeři v restauraci. Anekdota vyprovokuje diskusi mezi spisovateli Maxem (Larry Pine) a Sy (Wallace Shawn) o dvojí povaze lidského dramatu, symbolizovaného komedií/tragédií. Nakonec se rozvinou dva příběhy - komický a dramatický - oba soustředěné kolem trochu záhadné ženy jménem Melinda. Ve filmu defilují všechna obvyklá Allenova témata - křehkost lásky, manželská nevěra, sofistikovaná romance, neschopnost komunikace. Jak ve filmu říká jedna z postav: "Je malomyslný, zoufalý, má sebevražedné sklony. Všechny komické prvky jsou přítomny."
"Je to něco, co se mi v mých filmech stává často. Často mohou být vyprávěny komicky nebo dramaticky, a já se většinou přikloním ke komickému pojetí," říká Woody Allen. "Ale někdy můžete příběh vyprávět a přitom ho pojmout oběma způsoby."
Podle vlastních slov má scénárista/režisér Woody Allen mnohem víc filmových nápadů než může vůbec natočit. Koncept na MELINDU A MELINDU byl jen jedním z mnoha, o kterých v posledních letech průběžně přemýšlel, ale byl jeden z nejzajímavějších. V tomto filmu jeden z nejslavnějších režisérů posledních třiceti let zkoumá svůj nejoblíbenější terén - osobní boje s morálkou, identitou, intimitou, žárlivostí a rozmary romantické lásky. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (117)
Dlouho jsem se komentáři vyhýbal, ale zkusím už do toho kyselého jablka kousnout. S jedinou výjimkou jsem viděl všechny filmy Woodyho Allena a toto je ojedinělý případ, kdy jdu s hodnocením pod tři hvězdičky. Nápad vyprávět stejnou historku jednou jako komedii, podruhé jako tragédii, má tááákovéhle vousy, ale pořád i značný potenciál. Líbí se mi i to, že oba "rámcoví" vypravěči - gagman a vážný dramatik - jsou přesvědčeni, že smysluplnější je žánr toho druhého. Jenže: 1) Oba příběhy mají společnou jen Melindu. Prostředí, v nichž se ocitá, a postavy, s nimiž se setkává, jsou jiné a nehrají je stejní herci. Nejde tedy o dva úhly pohledu na tentýž příběh, ale dva různé příběhy. Ten komediální není moc vtipný, ten vážný má k tragice daleko. 2) Narychlo obsazená Radha Mitchell je bezbarvá, místy protivná a ani jedné Melindě nevtiskla punc osobitosti. Její osud mi byl tak vzácně lhostejný, že jsem měl problém dodívat se na to do konce. 30% ()
TV/// Obsazení 4/10 Děj 1/10 Hudba 1/10 Efekty 2/10/// +pár dobrých herců -příšerně nudné/// Zkusil jsem tomu dát šanci i napodruhé. Tentokrát jsem to dokoukal do konce, ale úplně mě tenhle film minul. Vůbec jsem se u něj nebavil, ničím extra mě nezaujal a jeho sledování se mi zdálo jako ztráta času. K dobru je, že to natočil Woody Allen. Tedy není to můj oblíbený režisér, ale snad už jsem trošku povyrostl abych jeho filmy začal chápat a dokázal je ocenit. V tomto případě se to ovšem úplně minulo účinkem./// Celkem 20%/// ()
Je smutné vidět, jak mému velkému oblíbenci docházejí síly. Docela jsem se obou Melind bál, ale až na ten nevýrazný a nudný začátek to nebylo tak zlé. Všechno jsme sice už u Allena hodněkrát viděli, ale film mě nakonec docela pobavil - hlavně asi díky Ferrellovi - jako Woodyho alter ego je extrémně roztomilý. ()
S filmy Woodyho Allena jsem to v nedávných letech zkrátka vzdal. Tak nějak jsem si říkal, že pro mě tento režisérský pojem filmy určitě netočí. Třeba se na stará kolena rozhoupu a po jeho stopách se jednou vydám a zjistím že to že mě jeho filmy nebral ve 30 neznamená že se mě nezačnou líbit třeba v 50. Uvidíme. Každopádně Melinda a Melinda pro mě nebylo žádné zlo. Sice jsem sledoval dva příběhy vyprávěné pokaždé trošku jinak, ale Will Ferrell mě ke štěstí vlastně stačil. 50% ()
Scénář: Woody Allen .. Podstata života není komická. Je tragická. Na hrozné pravdě lidské existence není nic zábavného… Stačilo prvních pár minut, jen lehká vstupní konverzace, nástin a rozjetí zápletky .. no a Woody Allen mě pro tentokrát měl zcela ve své hrsti! Tvůrčí rozkol, jak pojmout jeden námět, je nám zde obrazně realizován v rovině tragické a komediální (symbol divadla). Povedené jsou obě roviny, i když tragická je svojí naléhavostí silně poutavá od začátku, ta romanticko-komediální nemá v úvodu tak slibné momenty. O to grandióznější a zcela typicky Allenovsky inteligentně vtipná je její poslední třetina. Skvělé a bohaté obsazení v každé roličce je samo o sobě dostatečnou zárukou poctivé podívané. Zvláštní vyzdvihnutí si přesto zaslouží Chiwetel Ejiofor, Will Ferrell (jenž zde dokonale zastupuje Woodyho archetyp smolařských postav) a zejména dvojitá Radha Mitchell, která zvláště svoji neurotickou polovičku zvládá perfektně. Žádná nadpozemská pecka, ale chytré, poctivé příběhy ze života nás, lidí. Lusk 85%. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (5)
- Radha Mitchell byla v průběhu natáčení jediná, kdo měl k dispozici scénář celého filmu. Její kolegové znali jen scény, v nichž vystupovali. (formelin)
- Woody Allen měl napsaný scénář za měsíc. (formelin)
- V snímke sa mal objaviť Robert Downey Jr., no nakoniec si Woody Allen musel poradiť bez neho, pretože hercova poistka bola po neslávnej minulosti príliš drahá. (classic)
Reklama