Reklama

Reklama

VOD (1)

Paul Newman v hlavní roli slušného policajta, jenž hlídkuje ve čtvrti zdecimované drogami, násilím a gangy. Tahle část města je na mapách známá jako Bronx, ovšem její obyvatelé jí říkají Pevnost Apačů. Newman se snaží udržet podstatu své lidskosti a nakládat i s těmi největšími chudáky důstojně. Snaží se také přesvědčit své nadřízené, že slepá brutalita rozhodně není odpovědí, avšak marně. Když je svědkem, jak jeho kolega Danny Aiello chladnokrevně zavraždí podezřelého, je Newmanovi doporučeno, aby na celou záležitost zapomněl. On však odmítne a stane se tak pro své kolegy "persona non grata". Ed Asner si po boku Newmana zahrál kapitána, který už dávno vzdal jakékoli zacházení v rukavičkách a svou práci považuje za nutné zlo. A nechybí ani láska, Newmanovou vyvolenou je tentokrát Rachel Ticotin. (HBO GO)

(více)

Recenze (153)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Ta lehká děva s žiletkou mezi rtíky byla Pam Grier? Já na její jméno mezi herci civěla jako tele na nová vrata. No, nic. Tuhle perfektní kriminálku s frajerem Paulem Newmanem jsem si doslova užívala a hltala každý jeho pohyb, gesto a samozřejmě slova, které zprostředkoval Luděk Munzar. Ze začátku mi jeho hlas trošku vadil, protože jsem ho pořád viděla před sebou. Pak ale ten hlas splynul s postavou a já se nechala unášet drsným příběhem ze staré školy. Proto dávám bez jakéhokoliv zaváhání pět hvězd. ()

choze 

všechny recenze uživatele

"Tohle není policejní stanice, je to pevnost v nepřátelském území." Poldové z Hill Street: The Movie. Policejní drama v realistickém, sociálněkritickém sedmdesátkovém stylu a s přímo hmatatelným pocitem bezvýchodnosti, kde je hranice mezi Dobrem a Zlem zatraceně rozostřená a spravedlnost je slepá a často jen dílem náhody. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Rázovitost Bohem zapomenutého sedmdesátkového (jakkoli to vzniklo až počátkem osmdesátek) Bronxu, jehož značně svébytné genius loci je tu tím hlavním protagonistou, servírovaná skrze nepřikrášlenou každodenní rutinu pochůzkářů tělem i duší, kteří chtějí jen dělat svou práci; bez pruzení ze strany vedení i od chátry na ulicích. I po několika dekádách jde o film, ze kterého vycházejí veškeré filmy a seriály, které pracují s drsnou a špinavou poetikou práce i osobního života řadových policistů. A i proto (ovšem zdaleka nejen proto) jde o žánrovou klasiku, která si svůj status plně zaslouží a která svými kvalitami bezezbytku dostojí dobrému jménu, které si vybudovala. ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Podle data vzniku ne úplně přesně, ale tohle je typický produkt 70. let. Tenkrát když film nebyl "sociálně kritický", tak neměl šanci být brán vážně. Každá doba má něco do sebe, ale tahle mi utkvěla v paměti jako politicky mimořádně pitomá, celosvětově. Onen hippícký "angažovaný" postoj znamenal globální ochabnutí vůle bojovat se vším zlem, od drogové kriminality po komunismus. --- Ve filmech zatížených tímto paradigmatem je těžké očekávat nějaký dobrý příběh. I tento je naivní a zcela postrádá smysl pro realitu. Horuje pro nápravu něčeho co prostě nechápe. Uf! ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Když kdekoli jinde zabijou policajta, netrhnou se telefony. Ale tady nic." Takže se bude zatýkat, protestovat a nastavovat zrcadlo prohnilé západní společnosti. Já jsem měl Apače z Bronxu rád tehdy a mám je rád pořád. Nechtění poldové v okrsku, ve kterém nikdo nechce sloužit, jsou prostě fajn. Vždyť kde jinde se dá hrát si ve službě na debila, rodit nebo sníst podezřelému řidičák? Mě tedy bavilo zejména duo vtipálek Murphy a hezoun Corelli, dále byl jedinečný cynik seržant Pantuzzi či rozčílený kapitán Dugan. A zapomenout na štětku s žiletkou v puse prostě nejde. Takže chlapci hlavně nepouštějte těch 50.000 zadržených bratrů domů a stále mě bavte. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (2)

  • Ve scéně, kdy John Murphy (Paul Newman) slaňuje ze střechy domu, můžeme v odrazu okna vidět postavu s kamerou na rameni. (Lumberjack)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno