Režie:
George Roy HillScénář:
David S. WardKamera:
Robert SurteesHrají:
Paul Newman, Robert Redford, Robert Shaw, Charles Durning, Ray Walston, Eileen Brennan, Harold Gould, John Heffernan, Dana Elcar, Jack Kehoe, Dimitra Arliss (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Z jedné z kanceláří mafiánského bosse Doyla Lonnegana odchází poslíček s tržbou 11 tisíc dolarů, kterou má doručit do Chicaga. Na cestě k taxi je ovšem svědkem fiktivního přepadení a nabídne pomoc. Starý zraněný černoch žádá, aby odnesl peníze na jednu adresu. Muž cítí, že by si mohl krásně přivydělat, ale až v taxi zjistí, že byl podveden a oloupen. To se podařilo dvěma podvodníkům Johnnymu Hookerovi a Lutheru Colemanovi, kteří ani ve snu netušili, koho to vlastně okradli. Večer se sejdou u Luthera, kde si rozdělí uloupené peníze. Luther se rozhodne skončit s podvody a Johnnymu dá adresu falešného hráče pokeru Henryho Gondorffa, který by ho mohl naučit velké věci. Když se Hooker vrací domů, sbalí ho chamtivý detektiv Snyder, který už ví, co udělali a komu ty peníze vlastně patřily. Za mlčení požaduje dva tisíce dolarů. Hooker mu dá tisíc falešných dolarů a pak se rychle vrací k Lutherovi, ale je pozdě. Lonneganovi lidé Luthera zabili. Johnny se rozhodne pomstít Lutherovu smrt a společně s Henrym naplánují léčku, při které by měl být Lonnegan definitivně zničen. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (936)
George Roy Hill se po čtyřoskarovém úspěchu u filmu BC&SK rozhodl opět zaměstnat dva největší sympaťáky Hollywoodu, Paula Newmana a Roberta Redforda, do tohoto filmu, nesoucího se v podobném duchu. Oproti většině současných krimikomedií oplývá velice inteligentním a decentním humorem a silným příběhem, který vlastně až moc veselý není. Komedii z něho dělá pouze pár vtípků a závěr. A závěrečná pointa je naprosto dokonalá, která si nic nezadá s fotografií v závěru BC&SK. Nádherný film, jen se nemohu za žádnou cenu rozhodnout, který ze dvou největších režisérových majstrštyků je lepší. A proto je řadím na stejnou příčku. 100%. ()
V jednoduchosti je síla - to není nic nového. Jen málo vyvolených režisérů však dokáže jednoduchost aplikovat tak geniálně jako George Roy Hill. Asi to bude tím, že dokáže do svých filmů přenést tolik pohody a nadšení (a není v tom nic podvodného). Kdyby na to přišlo, tak bych se takhle fórově nechal podrážet třeba do Soudného dne! :) ()
Nestárnoucí klasika i v současnosti hladce straká do kapsy Dannyho parťáky a podobné podrazácké filmy, ač jsou kvalitativně mnohdy na velice vysoké úrovni. Podraz zkrátka smíchal to nejlepší co mohl a vznikl tak legendární film, který je stejně jako Butch a Sundance nezapomenutelnou vzpomínkou na Titány! Jen ty ženské představitelky mohly být vybrány trochu vkusněji. ()
Možná, že scénář filmu je až příliš „na efekt“ a že všechno do sebe zapadne tak hezky, až to působí dojmem vykonstruovanosti. Jenomže, půvabné režijní podání dělá tento snímek až nesnesitelně lákavým a nebroukat si ještě den po shlédnutí titulní skladbu, by bylo téměř až hříchem. Duo Newman – Redford přímo září a bez nich by snímek nebyl ani čtvrtinovým, jakýkoliv úšklebek či hláška se okamžitě vryjí do paměti a filmu by možná stačilo, kdyby si ti dva sedli naproti sobě a jenom se na sebe dívali. I přesto, že chvilkami by tempo chtělo trochu více popohnat a v některých místech zbrousit ostré hrany „efektu“, stále to bez větších výtek zůstane tím nejelegantnějším „podrazáckým“ filmem, jaký se kdy na filmovém plátně objevil. ()
UPGRADE 2018: Tak jo, před deseti lety mi Podraz přišel zkratkovitý, sestříhaný a nestíhal jsem. Tak tedy po 45 letech od premiéry hodnotim jako mistrovské dílo s neskutečným tempem, plné skvělých herců , hudby, kostýmů , střihu a kulis. ------ Přišlo mi že v tom filmu (stopáž cca 120min) dost řádil střihač a místy ufikával scény tak že jsem vůbec nechápal návaznost a motivace. A nebo jsem možná jednoduše nestíhal tento 35 roků stařičký filmek a jeho rychlé tempo bylo na mě moc. No každopádně Robert je jaksepatří uhlazený gentleman a Paul zase pěkně rošťácký. Takže proč ne. ()
Galerie (151)
Zajímavosti (40)
- Robert Shaw (Doyle Lonnegan) si zlomil kotník, a proto jeho postava kulhala. (Kulmon)
- Technický školitel ve filmu jednou zastoupil ruce Henryho Gondorffa (Paul Newman). Bylo to při karetním triku. (Kulmon)
- Scenárista David S. Ward odmítl producentovi prozradit konec filmu, dokud si nepřečte celý scénář. (Karlos80)
Reklama