Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (613)

tron 

všechny recenze uživatele

„Mal by si si osvojiť výraz údajne. Hlavne keď chceš robiť prokurátora.“ Má to niečo do seba. Vlastne dosť. Kedysi, na prvý raz, ma to až tak nebavilo, ale desaťročiami to získava na sile a zaujímavosti. Gere síce nikdy nebol mojím obľúbeným hercom, ale tu je presvedčivý. Páčilo sa mi, že sa nebál a naplno šiel do kontroverznej, rozporuplnej úlohy, ktorá je vlastne dá sa povedať vyložene záporná. Režisér Hoblit (zaujímavá nadprirodzená kriminálka Anjel smrti s Denzelom Washingtonom a Johnom Goodmanom) kvalitne buduje napínavú, jemne mysterióznu atmosféru. Pomáha mu v tom depresívna, pochmúrna, nevľúdna, odťažitá výprava (čo vtedy bolo v móde - Mlčanie jahniat, Utečenec, Denné svetlo). Miestami vyzerá byť hlavnou postavou skôr chladné Chicago, než advokát Martin Vail. V tomto smere pochopiteľne treba vyzdvihnúť kameru Michaela Chapmana. Príbehu síce chýba dravosť a pohybuje sa v matne ležérnom tempe, ale (ne)paradoxne to je skôr plus, než mínus. Občas je fajn spomaliť. Aspoň je na všetko čas. Na budovanie atmosféry, na budovanie vzťahov a na budovanie príbehu, ktorý na konci ponúka nečakaný twist. Poteší debut Edwarda Nortona (aj keď sa k úlohe údajne nedostal práve najetickejšie, v Hollywoode je to ale zrejme jedno) a obsadenie podporných rolí (Laura Linney, John „Fraserov otec“ Mahoney, Alfre Woodard). ZAČIATOK SPOILEROV na twiste je najbizarnejšie, že sa o ňom de facto hovorí od prvých minút: prakticky všetci Aarona považujú za vraha, no a na konci sa ukáže, že vraždu skutočne spáchal KONIEC SPOILEROV ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Proč, ptám se, proč nedostal Edward Norton za svou roli Oscara? Nejspíš proto, že jeho výkon byl největším kladem jinak jen lehce nadprůměrného thrilleru, kde měl kromě něj šanci zaujmout (a to ještě jen některé lehce vyšinuté studenty práv;)) snad jen právnické hlášky sypající Richard Gere a jeho vztah k Lauře Linneyové... ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Steve Shagan, Ann Biderman .. Tak si také přisadím:o) Mě se teda Edward Norton líbil a to hodně. Sice jeho výkon v počátcích dost omezuje pitomý dabing (originál je jiné kafe), ovšem až ukáže svoji druhou tvář, je přímo démonický i v české verzi! Mimo něj tu stojí standardní Richard Gere v právnickém příběhu, přesně střiženém pro jeho osobu. Nijak mi nevadil až na pár pitomoučkých dialogů odvádí svůj obvyklý herecký standard. Celkově lehký nadprůměr, který povznáší mimo Nortona skvělá pointa (chudáci ti, co študují komentáře dopředu - pak už vážně nemá film moc co nabídnout..). 70%. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jesti na Prvotním strachu je něco dokonalé a zaslouží pětihvězdičkové ocenění, je to určitě výkon Edwarda Nortona v roli muže obžalovaného z vraždy celebrity. Ve své prvotině ukázal obrovské možnosti svého talentu a kritika i filmoví diváci z něj byli paf. Určitě se poprávu zařadil mezi nejvýznamnější tváře své herecké generace. Nemám nejmenší problém ani s Richardem Gerem v hlavní mužské roli, který je sice o dvě třídy horší než Norton, ale pořád to stačí na lepší herecký průměr a především Gere tady byl typově přesně obsazený do pozice, kterou dokonale ovládá a má v zobrazování podobných sebejistých elegánů praxi. Co mi ale vadí, je scénář, takový ten typický hollywoodský konstrukt, který se snaží maximálně efektně diváka manipulovat a připraví mu "šokující" zvrat na samotný závěr. Tedy přesně to, co mnohé filmové fanoušky naopak potěší. Nejde mi o to, že pachatel zločinu počítá 20 tahů dopředu, to konec konců dělá každý špičkový šachista, jde mi spíš o to, že ten brilantní plán počítá s reakcí spousty zúčastněných, které se ve skutečnosti nedají odhadovat a kdyby se jejich reakce jen nepatrně odklonily od předpokladů, skončí pachatel velice rychle na elektrickém křesle. Nehledě na to, že podle mých zprostředkovaných znalostí takhle americká justice doopravdy nefunguje. Celkový dojem: 65 %. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Zjistil jsem, že soudní thrillery jsou mou krevní skupinou. Ten film je tak skvěle napsaný, zahraný, inteligentní, napínavý, místy dech beroucí a s úžasným a nepředvídatelným závěrečným zvratem, že opravdu nemohu nic vytknout. Gerard Gere geniální, nikdy jsem ho nemusel, zde jsem mu však velmi fandil a Edward Norton byť jako mlaďík tak klobouk dolů před jeho talentem. 90% ()

Galerie (34)

Zajímavosti (14)

  • Schizofrenie se často laicky používá nesprávně a takto je tomu bohužel i v tomto filmu. Správné označení ze strany znalkyně ve filmu mělo znít disociativní porucha (také mnohočetná porucha osobnosti). (rezzzy)
  • Role soudkyně (Alfre Woodard) byla původně psána jako šedesátiletý bílý muž. (Delock)

Reklama

Reklama