Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (613)

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Mě se tento film velice zamlouval co do obsahu i konečné scény s ústředním psychopatem, který hrál velice vysokou hru a vyhrál nad příliš úzkoprsým a panovačným právníkem, jež viděl ve svém klientovi jediné, další případ, který musí vyhrát a vyhrál, žel v tomto případě k neprospěchu společnosti!!! Jedná se o velice inteligentní zápletku, která spočívá v morálních zásadách advokátů, jejich ochotě říkat pravdu a jejich přístupu k spravedlnosti, měl by shlédnout každý začínající právník.....a zamyslet se! Mravní kodex by měl existovat nejen u lékařů!!!! ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Tématicky zdánlivě nezáživná, avšak ve finále solidně natočená jednohubka z typické devadesátková produkce. Tj. doby, kdy byl Richard Gere ještě nehorázný švihák a elegán a nehrál utrápené policajty a morálně rozervané muže s krizí středního věku na krku. Navíc snad poprvé se na scéně objevuje také Edward Norton, který svůj part zahrál fenomenálně, leč celý scénář, který stavěl především na jeho výkonu a roli, byl ve finále lehce předvídatelný. To ovšem nic nemění na tom, že za vidění film určitě stojí, kdo má rád právníky a soudy, zde je několik excelentních scén s touto tématikou. ()

Reklama

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Prvotní strach jsem pocítil já, když moje oko v programu zavadilo o film s Ríšou a Edou. Všechny obavy ale rozcupovalo jedno z nejlépe natočených soudních dramat, co jsem kdy viděl. Je pravdou, že největší plusové body naskočily především díky vynikajícímu finiši a závěru, v tomhle si Hoblitův film ničím nezadá s průběhem každého průměrného pelešení. Ale povedený závěr patří jak k dobrému filmu, tak i k dobrému milování, takže není důvod křivdit ani Hoblitovi, ani slečně vedle vás. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Hodně silné 4*. Thrillery odehrávající se převážně v soudní síni sice výrazně zavánějí nudou, ovšem já s nimi mám tu nejlepší zkušenost a jejich sledování mě vždy baví. Prvotní strach navíc patří k těm lepším snímkům z této kategorie. A to i přes stokrát omílanou zápletku, která tu je ale výborně zpracována a výrazně podpořena opravdu skvělým výkonem psychopatického Edwarda Nortona. Ten tu doslova zazářil a podle mě dodal pojmu filmový psychopat zase trochu jiný rozměr. Ovšem pochvalu si zaslouží i Richard Gere, který v hlavní roli také nezklamal a postavu arogantního advokáta vystihl velmi dobře. Dialogy v dané míře snesitelné a smysluplné, a byť je příběh dost zdlouhavý a plyne si spíše pěkně pozvolna, dobře se na to kouká a po shlédnutí jednoznačně převažují pozitiva v podobě herců a také režie. ()

HellFire 

všechny recenze uživatele

Primal Fear funguje díky skvělému scénáři a hereckému umu Richarda Gerea a Edwarda Nortona. Není to žádný klenot kinematografie, ale poctivý, gradující thriller. A to se taky cení, takových moc není. Začátek je jednoduchý a přímočarý. Někdo zabil arcibiskupa a z místa činu utíká Norton, přistižen policií. Obhájce v podání Richarda Gerea se případu hned chytí a nabízí svou službu Nortonovi zdarma protože věří, že je nevinný. Jediným faktem zatím zůstává, že Norton je chycen, jak utíká od sídla arcibiskupa v zakrvácených šatech. Žádný přímý důkaz ani motiv, pouze fakt, že Norton zpíval ve sboru a s arcibiskupem se znal blízce. Příběh postupně odkrývá další fakta, jako Nortonova kamaráda Alexe, který je přistižen v Nortonově bytě a následně fakt, že tito dva spolu s další kamarádkou pro arcibiskupa točili lechtivé filmy. K tomu připočítejte napojení arcibiskupa na vlivné lidi a jejich skupování pozemků a na zvraty máme zaděláno :). Zásadním se ale stává až moment, kdy Gere v cele zatlačí na Nortona a ukáže se, že ten trpí poruchou osobnosti a že opravdu arcibiskupa zabil, ale sám o tom neví. Gere tedy ztrácí svou obhajobu, ale stále pracuje na tom, jak očistit svého klienta. Konec ale nechá všechny na pochybách. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (14)

  • Schizofrenie se často laicky používá nesprávně a takto je tomu bohužel i v tomto filmu. Správné označení ze strany znalkyně ve filmu mělo znít disociativní porucha (také mnohočetná porucha osobnosti). (rezzzy)
  • Hned na začátku filmu ve 20. minutě zavazuje sekretářka Naomi (Maura Tierney) motýlka Martinovi (Richard Gere) a zapomene mu vytáhnout cípy límce. Martin odchází za roh, avšak když po vteřině nakoukne zpět, cípy límce jsou v pořádku. (J.A.K.)

Reklama

Reklama