Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Newyorský detektiv Frank Keller v podání hvězdného Al Pacina prochází hlubokou životní krizí, opustila ho manželka a vážně uvažuje nad odchodem do výslužby. Vyhořelý policista dostává na starosti případ sériového vraha, který své mužské oběti nemilosrdně likviduje kulkou do zátylku za zvuků dávného šlágru Moře lásky. Jediné důkazy z místa činu představují vražedná kulka a cigaretový nedopalek, na němž zůstaly otisky rtěnky. Během vyšetřování se ukáže, že oběti pojí jediná skutečnost – publikovali veršovaný inzerát v magazínu pro svobodné. Frustrovaný Frank se domnívá, že ve městě řádí šílená vražedkyně, která se zaměřuje na osamělé muže. Jako léčka na její dopadení má posloužit rafinovaný inzerát, který ji vyprovokuje k další akci. Frank se setkává se všemi zájemkyněmi a zajišťuje jejich otisky. V síti podezřelých uvízne i atraktivní prodavačka obuvi Helen (Ellen Barkinová), jejíž krásou a vášní se nechá zkušený detektiv dokonale zaslepit. Poblouzněný Frank svádí vnitřní souboj s narůstající nedůvěrou a spalující vášní, která ho ale může stát život. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (148)

zette 

všechny recenze uživatele

Harold Becker vsadil na kvalitni herecke obsazeni, ktere se mu myslim vyplatilo. Al Pacino je vyborny. Film ma sice jiste napeti, tajemnou atmosferu... Ale jako kriminalka nebo jako vztah o dvou lidech to uplne dobre nefunguje. Druha polovina osmdesatych let prala v Americe hlavne akcnim filmum a hororum, ostatni zanry mi z te doby prijdou vesmes maximalne prumerne... ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Asi nejerotičtější Pacinův film, takový Základní instinkt v neo-noir stylu. Pečlivě vytvářená atmosféra, déšť, noční New York, hra světla a stínu, hlavní postava potácející se od opilectví k vášni i podezřívavosti. Přesně takové filmy mám ráda a přesně takové filmové charaktery dokáží přitáhnout moji pozornost. A není to jen Pacino, kterému jsem dokonale rozuměla v každém okamžiku, ale i výborně mysteriózní Ellen Barkin a John Goodman v roli Pacinova parťáka, která mu dle mého názoru sedla ještě líp než postava v Big Lebowskim. A tak, i když Moře lásky nemá jednu scénu, která by mi i po letech utvěla v paměti, pečlivě budovaná atmosféra včetně pochopitelného logického a přitom zajímavého závěrečného rozuzlení vytvořily takový film, na který se v budoucnu ještě ráda podívám několikrát znovu. Pacino si zkrátka v době, kdy trávil na divadelním jevišti víc času než před filmovou kamerou, uměl projekty zatraceně dobře vybírat. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Musím se klanit.. je totiž nesmírně osvěžující narazit na film, kde prim hraje silný příběh. Kriminální thriller (ano, srovnání s o něco mladším Základním instinktem se nabízí) rozplétá osudový vztah newyorského detektiva a svobodné matky, který se zrodil na základě seznamovacího inzerátu. Ten má být pojítkem k vražedkyni, která si podle jisté šifry vybírá osamělé muže, které pak stihne smrt v posteli za tónů songu Sea of Love. Osamělý Frank se ale do jedné „podezřelé“ zamiluje a sám se ocitá ve spleti lží. Touha roste, jenže usvědčující důkazy jsou stále zřetelnější. Vztah dvou opuštěných lidí se velmi blíží realitě, režisér Harold Becker se nebojí jít do hloubky a zcela suverénní a za roli Franka na Zlatý glóbus nominovaný Al Pacino tu prožívá profesní i osobní krizi (paradoxně je tento snímek považován za jeho comeback). V zásadě opět nepříliš sympatická, s leskem šílenství v oku a hlasově opět fenomenální postava je tak trochu znovu tou, kterou si s Pacinem spojujeme. Psychologicky neobyčejně věrohodný snímek tak příjemně graduje a za své klady vděčí i právě hercům. Lehkomyslný a citově vyprahlý Pacino je opět přesný, potěší i jeho parťák John Goodman nebo mysteriózní a vskutku dráždivá Ellen Barkin. Dusná atmosféra nočního New Yorku, logické rozuzlení, gradace napětí a řada skvělých momentů (vytváření ideálního inzerátu, schůzky v restauraci, Frankova podezřívavost) dělají z relativně zapomenutého Pacinova snímku nezapomenutelný zážitek. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Rozvláčný průhledný neonoirový thriller podle osvědčené šablony s pár scenáristickými kopanci. Máme tu vraha žen, který funguje přes seznamovací inzeráty, takže mu vysoustružíme odpovídajícího poldu, který to bude vyšetřovat - rozvedeného a citově vyprahlého, který tak potká svou osudovou a dost možná i osudnou ženu. Úměrně tomu, jak vede scenárista všechny stopy k ní je jasné, že ona vrahem nebude, nicméně jím bude někdo z jejího okolí, což se potvrdí, scenárista vám ale neumožní odhalit identitu vraha předem, což naštve. Navíc nechá poldu chovat se značně idiotsky, tj. velmi jednoduše si neověřit, zda žena opravdu není vrahem podle otisků a místo toho čas od času před tou nechápavou chudinkou vybouchnout a řvát na ni "já vím, že mě chceš zabít, nejsem blbej". Když to udělal potřetí, tak už jsem vyprskl smíchy. Jediné plus filmu co mě napadá, je kočka Ellen Barkin. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Velice pečlivý, promyšlený a dost inteligentní snímek, který zdařile kombinuje thriler s trochu "drsnější" romantikou. Krásně vystižený noční New York i postava a práce jednoho obyčejného osamělého poldy. Perfekcionistický v detailech i v hereckých výkonech. Skvělý Pacino, slibná a dráždivá Ellen Barkin a překvapivě slušný John Goodman. Jestli si nějaký fim zaslouží nálepku "neo-noir", je to Sea of Love, a to nejen kvůli hře světla a stínů na plátně i v duších postav. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (5)

  • V poslední scéně filmu je vidět, jak někdo Pacina odstrčí stranou, zatímco on na ulici mluví s Ellen Barkin. Dle tvrzení režiséra Beckera se jednalo o skutečného Newyorčana, který se jim připletl do záběru, a ne komparzistu. Pacino přitom pokračoval v hraní své úlohy bez sebemenšího zaváhání. (StarsFan)
  • Richard Price původně napsal scénář pro Dustina Hoffmana, ten si ho ale přál přepsat tolikrát, že nakonec jeho roli převzal Al Pacino. (StarsFan)
  • Scéna, kdy jsou kriminálnící zatčeni na "Meet the Yankees" akci, se zakládá na skutečné události. (StarsFan)

Reklama

Reklama