Scénář:
Randy FeldmanKamera:
Donald E. ThorinHudba:
Harold FaltermeyerHrají:
Sylvester Stallone, Kurt Russell, Teri Hatcher, Jack Palance, Brion James, James Hong, Marc Alaimo, Philip Tan, Michael J. Pollard, Robert Z'Dar (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Elegantní poručík Ray Tango zneškodní kamión převážející drogy. Drsný polda Gabe Cash si o tom s úšklebkem přečte v novinách a vzápětí se musí bránit útoku najatého čínského vraha. Obou policistů už má Yves Perret, mocný král podsvětí, plné zuby a rozhodne se je zlikvidovat. Na mysli ovšem nemá obyčejnou vraždu. Vláká je do opuštěné budovy, kde se oba muži poprvé osobně setkají. Vzápětí objeví zavražděného muže a než stačí cokoli podniknout, jsou zadrženi agenty FBI a obviněni z vraždy a odsouzeni na základě Perretem podvržených důkazů. Nejenže jsou veřejně zostuzeni, ale navíc se ocitnou ve vězení, které dříve hojně zásobovali těmi nejhoršími zločinci. Je jisté, že tady dlouho na živu nevydrží. Zbité policisty první noc na poslední chvíli zachrání zástupce vězeňského správce, který jim také poradí jak uprchnout. Následující noci oba využijí příležitosti a skutečně se jim podaří uniknout. Každý sám se pak pouští do pátrání po muži, který je dostal do pasti. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (581)
Uf, tohle dost zevšednělo, za ty roky. Vybavuji si, že před lety jsem to ani nedokoukal, teď tak nějak že jsem byl i ospalej a nic jiného se mi nechtělo. Přijde mi to takové matné, přehnaně stylizovaný kontrast mezi dvěma hlavními hrdiny smrdící papundeklem. Pobavil akorát vtípek na Ramba a zaujala mladičká Teri Hatcher. Jinak od obou herců nic moc. 2.5* ()
Schylovalo se tehdy k velkému průšvihu. Akčňák Tango a Cash se Sylvesterem Stallonem a Kurtem Russelem v hlavních rolích byl produkční katastrofou, kdy nejdříve Sylvester Stallone nejdříve vyhodil kameramana Barryho Sonenfelda (stal se z něj režisér trilogie Muži v černém), producent Jon Peters poté po 3 měsících natáčení vyhodil režírujícího Andreje Končalovskijho. Scénář se za pochodu pořád přepisoval a šance, že vznikne nová akční klasika tehdy byla velmi nepravděpodobná. Jen zázrakem se nakonec z Tango a Cash vyklubala solidní podívaná. Tango a Cash možná nepatří mezi nejzásadnější akční buddy komedie, rozhodně ovšem patří mezi ty nejzábavnější. Jde o nahláškovanou záležitost se zábavnou akcí, skvělým castingem Stallonea a Russella v hlavních rolích Tanga a Casha a také Teri Hatcher do role Tangovy sestry, Jacka Palance do role hlavního záporáka Peretta i Briona Jamese do role záporákova nohsleda Requina. Tango a Cash je navíc v rámci žánru akčních buddy komedií dost výrazný kousek, který 80. léta uzavřel v pořádně brutálním módu. Do dnešního dne se více než Končalovskijmu či jeho nástupcům Albertu Magnoliovi a Peteru McDonaldovi úspěch Tanga a Casha připisuje spíše střihači Stuartu Bairdovi, který je z dnešního pohledu též vnímán jako zachránce dalších filmů, kteří si neprošli zrovna dvakrát ideální produkcí. Střih v tomhle případě opravdu zachránil mnoho, Tango a Cash totiž nepůsobí jako film pořízený v problémové produkci, ale solidní akční film, který v pravidlech vlastního žánru funguje solidně. I přesto, že je v lehkých momentech poznat, že šlo možná spousta věcí na ve střižně na podlahu (některé vývoje v ději jsou odvyprávěny skrze novinové články). A Soundtrack Harolda Faltermeyera sázející na elektronickou hudbu poté ten film skvěle doprovází. Končalovskijmu jeho vize temnějšího filmu přinesla vyhazov a vznikla tak skutečně nahláškovaná akční komedie, kde na temnou atmosféru není čas. V rámci ´´ blbých akčních filmů ´´ Tango a Cash naprosto splňuje všechny požadavky a pak už sejde na tom, zda to divákovi bude stačit. Akční stránka je ovšem skutečně divoká a chemie Stallonea a Russella zase neskutečně sympatická. Jde o zábavný film, který je obsahem i řemeslným zpracováním v podstatě jednoduchý. Přepisoval se scénář, překračoval se rozpočet, tyhle problémové produkce většinou končí katastrofálně. Tango a Cash takhle neskončili a dodnes je jejich dobrodružství skutečně zábavné. Kdovíjak zásadní akční film možná Tango a Cash nejsou, mezi nejzábavnější ovšem určitě patří. A dodnes zamrzí, že si Sly a Russell v těchto rolích nedali opáčko...... ()
Film je dobrej, je zde hodně akce a navíc je film propojen tak trochu i jako komedie. Dvojka Stallone a Russell se povedla. Příběh to má, sice klasický, ale to celkem nevadí. Musím teda říci, že film zas tak dobře nesedl. Přeci jenom některé vtípky mi nesedly, hudba průměr atak. Takže se zavřenýma očima hodnotím 74% = **** ()
Druhá půlka osmdesátých let citelně měnila akční žánr. Jeho hrdinové jednak polidštili (Die Hard), jednak už přestávali stačit na všechny grázly, takže rádi uvítali tandem (Leathal Weapon). Stallone byl nucen opustit image Ramba ("Rambo je trouba"), takže si nasadil brýle se zlatými obroučky, oblékl kvádro na míru a naverboval Russella coby ukecanou živelnou katastrofu. Casting je luxusní ale i ve vedlejších rolích (budoucí Lois Laneová, krysí ksicht Brion James nebo sám Maniac Cop), akce srší nápady, hlavní devízou je však moře dnes už kultovních hlášek. Dvacetiminutovka v kriminálu pak rozhodně patří k tomu nejvtipnějšímu, co v těchto buddy movies můžete vůbec vidět. - "A hele, cukr jde zase nahoru." ()
Pokud by mě někdo o půlnoci vzbudil a zeptal se mě na mojí filmovou (řekněme TOP 15 „80“-tek), nikdy v mém výčtu nebude chybět tento snímek dvojice Magnoli-Končalovskij o dvou naprosto rozdílných (spolu soupeřících) policistech. V podání Slyho se nikdy o nějakém extra hraní mluvit nedalo, ale zde (ve dvojici s mým oblíbencem Kurtem Russellem) jim to zatraceně šlape a skvěle se (tato na první pohled nesourodá dvojička) vzájemně doplňuje. K čemuž jim nejvíce napomohl samotný scénář a to zejména s patřičným nadhledem napsané dialogy, chce se dodat, přímo oběma dotyčným „do úst“. Tenhle snímek to je (jak zmiňuje uživ. Renton) VHS-ková nostalgie jako SVIŇA. Má to šmrnc, má to spád, má to nadhled, baví to (i po těch více než 20 letech), má to Slyho a Russella, parádní „80“-kové záporáky, sexy Teri Hatcher (tenkrát ještě přírodně krásnou, než se z ní stal chodící „zoufalý“ napuchlý botox), netradičně pojatý „akční“ závěr, který diváka pouze utvrzuje ve faktu, že tenhle kousek se opravdu nebere tak úplně vážně a jako bonus stylový rychlokurz angličtiny. Řekněte upřímně, co chtít od tohoto typu snímku víc? K 5-té * chybí opravdu mál! P.s. zmínil jsem se o povedeném hudebním doprovodu, zejména chytlavé průvodní melodii? Že ne..., tak to právě napravuju. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (26)
- V 71. minutě Tango (Sylvester Stallone) stojí v místnosti a venku spatří padoucha. Rozběhne se, proskočí sítí proti hmyzu ve dveřích a povalí padoucha na zem. Rám sítě je rozlomený. V následujícím záběru rám už zlomený není a tvář padoucha je překrytá sítí proti hmyzu, přitom v předchozím záběru tomu tak nebylo. (Pavlátko)
- Brion James (Requin) měl mít ve filmu původně pouhé dvě repliky, proto ve snaze vyniknout použil britský přízvuk. Stallonemu (Tango) se to tak zalíbilo, že scénář přepsal a dal jeho postavě víc prostoru. (HellFire)
- Keď Tango (Sylvester Stallone) uteká z väzenia po elektrickom drôte, možno si všimnúť, že má pri rozbehu opasok stočený v ruke, ale keď skáče a chytí sa drôtu, už ho má v ústach. (gezko)
Reklama