Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U příležitosti vydání DVD box setu v roce 2021 se Steven Soderbergh rozhodl dát některým svým starším snímkům novou střihovou podobu. Jedním z nich je Kafka, doslova „proměněný“ ve film nazvaný Mr. Kneff, do Prahy roku 1919 zasazený příběh spisovatele, jenž ze svého bezvýchodného zaměstnání učinil inspiraci vlastní literární tvorby. Nový střih je o dvacet minut kratší, Soderbergh zároveň přeskládal strukturu vyprávění a nechal obarvit některé scény, aby jasněji odlišil skutečnost od protagonistovy imaginace. Dialogy zmizely, nahradily je titulky. Změny doznal i hudební doprovod, přibyla například instrumentální verze songu „Enter Sandman“ od Metallicy. Snímek Mr. Kneff, který můžeme definovat jako film o Kafkovi, ovšem už bez Kafky, je tak oproti původnímu filmu o poznání surreálnější a odcizený. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (9)

POMO 

všechny recenze uživatele

Rozporuplný filmový patvar, který kombinuje noirovskú atmosféru a hezké černobílé kompozice staré Prahy s místy příšerně vybranou hudbou a barevnými titulky “komiksového” fontu. Ty sice zjednodušují orientaci v dialozích, ale na vážnosti dílu nepřidávají. Absence zvukového dialogu pro zachování literární patiny Kafkova díla chápu, ale nevidět (neslyšet) hrát Jeremyho Ironse i jeho hlasem nemůže žádnému filmu jakkoliv pomoct. [KVIFF] ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Snydercut pro  festivalový okruh. Soderbergh je génius, vizionář, nekonečný experimentátor, ale občas tne strašně mimo. A tady úřaduje jako pionýr slepých uliček, který  se domnívá, že umazáním dialogů vznikne silnější dílo. Za mě ne a úplnej, nekoukatelnej nesmysl. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

To takhle Steven Soderbergh sedí ve střižně a dělá na remasteru svého starého filmu "Kafka". Najednou ho napadne, že když už vedl herce tak expresivně, tak jaké by to asi bylo, kdyby vypnul zvukové stopy s dialogy. A ono to má své kouzlo, obzvláště s přidanou hudbou a zvýrazněnými ruchy. Výsledkem této anekdoty je jeden z nejsvěžejších a nejsvobodnějších přístupů ke konceptu režisérského sestřihu. Namísto nějaké utkvělé obsedantní vize (Scott) či blbnutí s technologickými výstřelky v zájmu divácké imerze (Lucas) či vlastních estetických preferencí (Cameron) přichází Soderbergh s vychýleně nápaditým experimentem. "Mr. Kneff" je současně Reader’s Digest výcuc původního díla i jeho hravá variace, která je stejnou měrou tvrdošíjně konceptuální, jízlivě výsměšná i překvapivě nosná. Navíc divákům, kteří původní film viděli, umožňuje si jej osvěžit v trochu jiném pojetí. ()

kinoholik 

všechny recenze uživatele

V době kdy, film pod 90 minut, aby pohledal. Kdy nový režisérský sestřih obvykle přidává několik minut, velmi oceňuji odvahu ke zkrácení o 20 minut a dalšími "refaktoringu" 30 let starého díla. Osobní uvedení režisérem ve Varech bylo natolik vtipné, že jsme si dali úkol sjet letos celou jeho filmografii včetně Kafky. Barevné tituly a svižný soundtrack dali filmu zvláštní atmosféru. Rozhodně stojí za shlédnutí. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

[KVIFF] Za mě nečekaně film festivalu. Je to náročná věc, ale za mě dynamická, netradiční a s našlápnutým soundtrackem. Líbí se mi ta Soderberghova suverenita, že udělá něco takového. A za mě je to zlato. Kafka, na kterého se dá koukat, jelikož je to i vtipná psycho kriminálka. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (1)

  • Na základě nespokojenosti režiséra s evropskými přízvuky herců se rozhodl pro předělání filmu bez zvukových dialogů, pouze s titulky za doprovodu hudby. (griph)

Související novinky

Reklama

Reklama