Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sam Dawson je laskavý, ale jeho duševní vývoj je zhruba na úrovni sedmiletého dítěte. Pracuje v kavárně a miluje písničky Beatles. Když tulačka Rebecca, která u něj krátce bydlela, porodí holčičku a uteče, stává se nečekaně otcem. Začne se o Lucy Diamond neobratně starat. Pomáhají mu přátelé, především laskavá sousedka Annie Cassellová. Dívenka roste a Sam, který se cítí být nejšťastnější na světě, ji bezmezně miluje. Zvládá všechny překážky, dokud si ho nevšimne až příliš aktivní sociální pracovnice Margaret Calgroveová. Když se chytrá Lucy přestane učit, protože nechce být chytřejší než tatínek a Sam na oslavě jejích narozenin ztropí výtržnost, tak Margaret zakročí a holčička je svěřena do ústavní péče. Sam na radu kamarádů hledá nejlepšího právníka, aby mu pomohl získat dceru zpět. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (368)

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Proč se tvůj táta chová jako retard ??" - "On je !!" Další Pennova zbytečná snaha pozdvihnout špatný film.. Jednomu se zdá opravdu velmi bolestivé sledovat tak skvostného herce, jak se trápí v kleci několika pomýlených gest a šklebů, čímž sice dává vyniknout malé Dakotě Fanning a tradičně jisté Michelle Pfeiffer, které se však rovněž nedokáží vymanit z tvůrčího sevření, když jim režisér Jessie Nelson opakovaně svou neschopností nasazuje nelsona.. Emocionálně v jistých pasážích nesmírně silný snímek, který však se zvlášť zde hloupoučkým beatlesáckým poselstvím, že vše, co člověk potřebuje, je láska, může náročnějšího diváka jen těžko uspokojit.. Velmi bizarní, byť i dík tématu a proměnlivosti emocionálního napojení na diváka v jistém smyslu zajímavá, plačka, při níž by si ostudu uřízli i větší machři.. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Je evidentní, že člověk, který nezvládne obsluhovat mašinu na kávu, by nemohl doprovodit svou dceru až do sedmých narozenin, respektive i v Americe prostě fungují příslušné úřady. Když nicméně scénáristky poručí, že věk, kdy roztomilá dcerka inteligenčně předbíhá svého retardovaného otce, je ideální pro podpoření diváckého zážitku, berme to prostě tak. Nelze se ale smířit s berličkami a oslími můstky, které po celou dobu sledujeme. Matka se holčičky hned po narození zřekla a dívenka (prudce inteligentní a nepřirozeně sociálně vyzrálá) začíná ve škole odmítat prospívat, aby se milovanému otci nevzdálila. Naběhnou sociální pracovnice a zoufalý Sam klepe na dveře u ambiciózní právničky, která sama hledá recept na rodičovskou lásku (klišé jak Brno). A že jich ještě bude (klišé myslím). Jde o to, že za kameru se postavila žena a ještě s jinou tuhle sebevražednou story napsala. Hodně feministickou. Je mi to líto, ale jednoduše nemá ani zdaleka pevné základy. Když přejdeme fakt, že úřady se o rodinku dosud nezajímaly, tak tu prostě až snadno sedáme před Samem na zadek. Všechny si nakonec získá (i u soudu), ač ani neví, co znamená námitka. Úsměvnější (to není lichotka) průběh soudního jednání jsem v americkém filmu dlouho neviděl. Právnička Michelle Pfeiffer mě vůbec nepřesvědčila, naopak Dakota Fanning a Sean Penn jsou jednoznačnými taháky téhle limonády. Stejně jako písníčky od Beatles. Ve výsledku je to jednoznačně Pennův film, škoda jen, že jeho bravurní výkon kazí ty samoúčelné kousky s kamerou. Za ty měl dostat někdo přes prsty. Stejně jako za řadu jiných přešlapů. ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Samova právnička zanedbávající kvůli kariéře svého syna však znamená už vyložené klišé, byť je ve spolehlivém podání Michelle Pfeifferové mile potrhlá a kouzelně zhnusená, kdykoli se od retardovaného klienta štítivě odtahuje. Dle pravidel bylo samozřejmě nutné najít dvě bytosti z rozdílných planet - aby pak z jejich střetu vytryskl humor a vzájemné obohacování. Humoru se daří líp a groteskní tón přináší i k soudu, když Sam, vznětlivý jako dítě, při každé formální námitce tahá advokátku za rukáv: „Asi máte přestat!“ Podobně vyskakují i jeho postižení přátelé: „Pozor na pusu, ta paní si všecko píše!“ Ale soud je jen epickým obalem pro Samovu osobnost, kterou Penn úžasně kreslí ve zlomcích každodennosti. Pečlivě rovná sáčky s cukrem podle barev a hrnky podle oušek v bistru, kde pracuje; pečlivě krmí dítě poté, co jeho matka uteče hned po porodu, a časový rozvrh dodržuje, jak mu poradili, podle televizních programů. Když dcerka začne klást zvídavá dětská „proč“, odpovídá stejně dětinsky, a je-li postaven před složitější problém, pomáhá si příměry z osudů Beatles. Vzbuzuje soucítění, ale ne soucit, něhu, ale ne útrpnost. Na známé půdě si poradí, ač třeba při placení počítá nekonečně dlouho, o ulici dál je už ztracen. Omezí to výchovu dítěte, jež musí převzít vůdčí roli? ()

Tayen 

všechny recenze uživatele

Sean Penn je herec, kterého si nemůžete v žádném případě zaškatulkovat - co role to bonbónek a nezapomenutelný zážitek. Tak přesvědčivě zahrát zpomaneleného člověka jsem naposledy viděla Dustina Hoffmana. Michelle Pfeiffer tady spíše sekundovala, ale jak někdo řekl: "nejsou malé role, jsou jen malí herci" , a to M.F. určitě není. Film se snaží dojmout, zahrát nám na city a ukázat, že každy člověk má svou cenu, svým typicky americkým způsobem, ale podařilo se. Krásný příběh, krásní lidé... ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Ano, tak tento film si zcela jistě zaslouží potlesk za scénář a hlavní roli. Tak procítěný a dobře zahraný lidský příběh jsem již dlouho u filmu nezaznamenal. A to nejsem zdaleka nejmladší. Tohle si zaslouží mých plných pět hvězdiček, i když je zde snaha človíčka dojmout viditelně zřejmá. Ovšem nevím, nevím, zda takto postižený člověk ve skutečném životě (ne jenom v dojemném filmu) je vůbec schopný vychovávat a něčemu naučit malé dítě. ()

Galerie (87)

Zajímavosti (15)

  • Ve filmu se měl Brad (Brad Silverman) původně zeptat Rity (Michelle Pfeiffer): "Máš na sobě Wonder Bru? Dnes totiž vypadáš úžasně..." (pozn. Wonder Bra je značka podprsenky). Ovšem Silverman tuto větu odmítl říct kvůli manželovi Michelle Pfeiffer Davidu E. Kelleymu. (HappySmile)

Reklama

Reklama