Režie:
Jan HřebejkScénář:
Petr JarchovskýKamera:
Jan MalířHudba:
Aleš BřezinaHrají:
Petr Forman, Emília Vášáryová, Jan Tříska, Ingrid Timková, Kristýna Boková, Jiří Macháček, Nataša Burger, Jan Budař, Zdeněk Suchý, Pavel Liška, Marek Daniel (více)Obsahy(1)
Úspěšný film Jana Hřebejka plný tragikomických příběhů a osudových setkání, přátelství, smíření i odpuštění... Komedie, která vás rozpláče, drama, které vás rozesměje – zní v podtitulu úspěšného snímku renomovaného dua Hřebejk – Jarchovský. Každý se někdy někam před něčím snaží uprchnout a právě tento film je působivým osobním průvodcem ve světě uprchlíků v nás i kolem nás, zažívajících nejen své každodenní starosti, ale obávajících se někdy víc sami sebe, než okolního světa. Ve skvělých hereckých výkonech vede film diváka přes nejednu humornou situaci k hlubšímu zamyšlení nad vkladem každého z nás do tohoto světa... (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (517)
No nevim, asi jsem čekal víc, ale nějak zvlášť mě to neoslovilo, pořád tam někdo řve a je hrozně smutnej, proplítaj se do sebe osudy různých lidí atd. a že by to bylo komedie mi taky moc nepřipadlo, spíš to je jenom drama, ale abch furt neřikal, že to je jenom sračka, tak musim říct, že to má hodně nadprůměrný herecký výkony, zvlášť Jiří Macháček je krutej, to jeho šišlání a slintání je fakt super, ale i ostatní jsou na českej film nadprůměrný, škoda jen, že tam nedostal víc prostoru Jarda Dušek, protože tu chvilku co tam byl, tak to bylo hned oživení, ale i tak se mi to nějak zvlášť nelíbilo a myslim si že 4* s odřenýma ušima, jsou tak akorát ()
Velmi modelový, křečovitý, hysterický a hlavně strašně negativistický pokus o zobrazení současnosti. Jednotlivé postavy jsou karikatury, není v nich skutečný život. Fascinuje mě, jak snímek od režiséra původně velmi hladivých a smířlivých filmů najednou kope na všechny strany. Všichni co neemigrovali jsou vylíčeni jako rasistické svině, ať už zjevné nebo skryté. Velmi špatný je Macháček s Duškem, přehrává i Tříska s Vašáryovou. Závěrečné paralelní prostřihy sparťanských fanoušků a černocha v dresu Sparty na pláži mi přišly jako z nějaké parodie na sociální dramata. ()
Nesouhlasím s výhradou, že Hřebejk s Jarchovským řeší současnost jako titulkáři z Blesku. Tak povrchně opravdu ne. Je pravda, že si naběhli rozpornými výroky v tisku. Jednou mluvili o Horem Pádem jako o snaze zeširoka postihnout nemoci této doby, jindy zametali stopy a tvrdili, že vyprávějí "jen" o jednotlivcích a o žádnou širší reflexi jim nejde. Chyba je, že si to dilema neujasnili před natočením filmu a ten je proto nevyrovnaný. V nejlepších okamžicích (např. scény na policii, v KFC, Macháček vs. Dušek, oběd s Vášáryovou) používají přesně ten druh zlomyslné zkratky jako Miloš Forman ve filmu Hoří, má panenko! No a v jiných se takové nadsázky zalekli a zinscenovali je neinvenčně jako laciné melodrama, protože "se přece jen mluví o vážných věcech"... Vypustil bych třeba Macháčkův nepřesvědčivý monolog o jeho životě a podobně larmoyantní výlev E. Vášáryové po výborné scéně u oběda. I tak ale jednoznačně převažují dobrá místa nad těmi ustrašeně tezovitými. 80% ()
"Víš, co mě napadlo? Že člověk takhle riskuje jenom proto, aby odjel v létě do Thajska a tam sežral pečenýho netopýra." Trochu mě děsí představa, že jsem po promítání svému společníkovi zapáleně vyprávěla, že mě nebaví typ filmů tady s těmi povšechnými slepenci lidských příběhů napříč společenskými vrstvami a délkami vlasů, které se v jistých momentech fatálně, ač třeba nepatrně, dotknou. A potom jsem si vzpomněla, jak někomu jinému neméně zapáleně vyprávím o svém vlastním projektu, který obsahuje osudovou lovestory, zombíky, dvojitou vzájemně nesouvisející sebevraždu, metalistu prosťáčka božího, dítě jménem Misery a post-kapitalistický život v industrializované poušti - no, alespoň vím, že se mám vyhnout kombinaci sociálně kritického a komediálního pohledu, protože to trochu působí jako facka na obě strany. ()
Počas sledovania filmu ma trošku zarazilo, ako môže mať film s takým pestrým, inovatívnym a aj dobre prepracovaným scenárom toľko nepresvedčivých a umelých hercov, ktorí predtým hrali v mnohých snímkoch oveľa lepšie. Pretože ak nie na komédiu (a tou bol film len z malej časti), tak na drámu ich potrebuje ako soľ. Napríklad Macháček zahral svojho poloretarda dokonale, ale ako fanúšik úplne zlyhal a takéto polodojmy mám takmer z každého. Čo sa týka modernosti, tak to Hřebejk trošku prepískol. Radšej sa mal poriadne povenovať postavám, spoločenská kritika tiež nezabrala na tých správnych miestach, cez to všetko ma film celkovo nesklamal. Predsa boli len niektoré 'Levy' zaslúžené. 75%. ()
Galerie (24)
Photo © Falcon
Zajímavosti (17)
- Film navštívilo v kinech 607 489 diváků a vydělal 57 507 065 Kč. (Pumiiix)
- Ve scéně, kdy přijde Bejk (Jiří Macháček) za Plukovníkem (Jaroslav Dušek) do hospody, hrají praví sparťanští chuligáni. (satena)
- Scénu, ve které plukovník (Jaroslav Dušek) vysvětluje svou tezi stran rozdělení světa, odmítl Jaroslav Dušek zkoušet či opakovat. (sator)
Reklama