Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšný film Jana Hřebejka plný tragikomických příběhů a osudových setkání, přátelství, smíření i odpuštění... Komedie, která vás rozpláče, drama, které vás rozesměje – zní v podtitulu úspěšného snímku renomovaného dua HřebejkJarchovský. Každý se někdy někam před něčím snaží uprchnout a právě tento film je působivým osobním průvodcem ve světě uprchlíků v nás i kolem nás, zažívajících nejen své každodenní starosti, ale obávajících se někdy víc sami sebe, než okolního světa. Ve skvělých hereckých výkonech vede film diváka přes nejednu humornou situaci k hlubšímu zamyšlení nad vkladem každého z nás do tohoto světa... (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (517)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Z českých filmů si většinou nenechávám nic utéct a snažím se vidět vše. Kupodivu, tohle mi tenkrát uteklo a i když to od té doby běželo párkrát v TV, nikdy se nazadařilo až dnes. Žel nadšený z toho nejsem. Skoro by se zdálo, že to má nějakou základní dějovou linii, ale nemá. Je to spíše slepenec několika různých příběhů u kterých čekáte závěrečné prolnutí a nějaký efektní závěr a ono nic. Hřebejk s Jarkovským si tu tak odplivli nad některými z nás a já ani netuším proč a co je k tomu vedlo. Asi chtěli být moderní proevropští. Chabý scénář seč mohou dotahují herci a hezká kamera (až an tu přežloutlou Austálii)  a snad proto tomu nedám svě hvězdičky. Docela by mne zajímal onen progresívní přístup obou pánů dnes, kdy plot už se zase může říkat a ochrana vnějších hranic také. Dávám za 3 čaje s citrónem, ale bez medu! PS. Já si také myslím, že by ta malá zelená zemička měla zůstat nám ! * * * ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Navzdory rozpačité recepci musím Hřebejkovi přiznat jedno vítězství... konečně natočil film z české současnosti, který mi přijde jak vtipný, tak pravdivý a něco vypovídající. Netopí se v samoúčelné sprostotě (jako Anděl Exit) ani v násilném cool stylu (Samotáři a další Ondříčkovy polotovary), disponuje solidním scénářem, který má konečně jak smysluplný průběh, tak výtečně vypointovaný závěr – právě za bezútěšný a minimem prostředků odvyprávěný konec jsem ochoten hodně odpustit. Odpustit co? Absenci jednotící atmosféry... bez lehké nostalgie a melancholie jakoby Hřebejk nemohl najít svou optimální vypravěčskou polohu a marné je pak kouzlení barevnými filtry. Zejména kdesi veprostřed, při shledání otce se synem, se film rozsýpá do dlouhých záběrů a zbytečně natahovaných dialogů. Podstatným faktem je, že ty nejsou samoúčelné a někam vedou, čili chvilková utrpení a ztráty koncentrace mají v důsledku smysl. Poučen Pupendem nedělá Hřebejk z Horem pádem nesoudržné pásmo za každou cenu vtipných gagů, ale hlášky a anekdoty vsouvá ústrojně do plynoucího děje. Některé skeče bohužel kostrbatě vyčuhují a připomínají, že Jarchovský to ve snaze být oduševnělý pravidelně přehání. I tak mě Horem pádem dokázalo rozesmát mnohem upřímněji než jeho předchozí snímek. Sázka na sílu herectví vyšla – osobně mě nejvíc překvapil Jiří Macháček, jehož Bejk je nádherným kouskem (a výrok: "Bůh není, proto fandím" vystihuje celé jeho nešťastné nitro). Výtečný je i divadelník Forman, kterému to hraje zejména ve scénách s Emílií Vášáryovou... nicméně nenašel jsem důležitou postavu, která by byla zazděná hereckým výkonem. Vyšlo i kouzlení s různými žánry v soundtracku, poněkud nevyšly ony barevné filtry, ale to je vedlejší. Nejdůležitějším faktem je, že tahle výpověď o stavu společnosti a jedinců v ní, studie tolerance a mnohostranná úvaha nad problémem menšin, má hlavu a patu, obsah, sdělení... neznám lepšího slova nežli "smysl". A ačkoli tvůrci žvýkají obrovské sousto, které si ukousli, často s velkými obtížemi, přesto je Horem pádem film zábavný, kvalitní... ()

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

První Hřebejkův výlet do současnosti a jeho první selhání.Ano je to tak.Hřebejk se tentokrát snažil vystihnout co nejvíce naší současnost,ale výsledek je velmi rozpačitý.Film postrádá nějaký zajímavý příběh a sledujeme tak jenom život několika odlišných lidí,kteří tentokrát ani nebydlí ve stejném baráku :-) .Hřebejkovu režii vůbec nepoznávám když jsi vzpomenu na jeho předšlé filmy.Jediný velký klad,kterým tento film disponuje jsou všichni zúčasnění herci(mezi nimiž kraluje Vášáryová,Macháček Dušek).Ano díky hercům jsem někdy opravdu zasmál,i když to třeba nebylo v úmyslu. ()

Legas 

všechny recenze uživatele

Od dalšího Hřebejkova filmu jsem nečekal absolutně nic. Pupendo mě zklamalo a upoutávka na Horem pádem nevypadala zrovna dobře. Ale dočkal jsem se velkého překvapení. Hřebejk se skvěle vyrovnal se současností (možná až přepečlivě zaškatulkovanou díky KFC a Václavu Havlovi). Scénář je fantastický, stejně jako kamera a většina herců. Velice se mi líbil mix vážných a komických momentů. Někdy byl humor opravdu dost černý. Problém jsem měl trochu s Macháčkem. Sice byl vtipný i dojemný, ale jeho šišlání bylo trochu přehnané, až rušivé. Viděl bych to spíš na 4 a půl a celkově na můj druhý nejoblíbenější Hřebejkův film (po Pelíšcích). PS: Mě se filtry líbily. Film tím dostal mimočeský rozměr. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Film, kterej má (aspoň pro mě) dost nezajímavej a slabej příběh a sází hlavně na různý "vtipný" hlášky a jednotlivý scénky. Občas tam nějaká ta vtipná hláška nebo scénka je, ale celej film to rozhodně neutáhne. Kouknul jsem se na to, nebylo to špatný, ale zároveň žádnej extra zážitek. Po všech stránkách průměrnej film, ze kterýho mi v paměti utkvělo několik hlášek (Víš, jak se jmenuje? - Gullit.) a hlavně asi tak posledních 10 minut. Ten konec byl sice chvílema trochu kýčovitej, ale mně se to líbilo. BTW: To se mi jako povedlo stáhnout nějakou podivnou verzi pro slepce, kde znuděnej ženskej hlas komentuje dění ve filmu hláškama typu "Franta leží na gauči a dívá se na fotbal. Franta pije pivo." a podobně nebo to bylo součástí filmu? ()

Galerie (24)

Zajímavosti (17)

  • Film byl vybrán jako zástupce českého filmu, který se ucházel o Oscara v sekci cizojazyčný film za rok 2004. (orkadimenza)
  • Režisér Jan Hřebejk v čase vzniku filmu pro tisk okomentoval výběr hereckého obsazení:
    - Jan Tříska (profesor Horecký): "Spojení Tříska-Vášáryová mě něčím lákalo a dost dobře ani nevím čím. Třísku jsem poznal před několika lety na festivalu Finále v Plzni, kde byl předsedou poroty. Tedy poznal, jenom zprostředkovaně poznal. Strávili tam s Petrem Jarchovským, Jardou Duškem a Honzou Malířem určitý hezký čas a volali mi do Irska, že Tříska je fajn. Herecky mě nadchl jako Král Lear. A v neposlední řadě mě baví jeho občanskost. Ze všech přátel a přátelíčků Václava Havla se na něj počátkem 70. let jako jeden z mála nevykašlal. Pro mě je to statečný muž, který našel sílu ve čtyřiceti změnit od základu svůj život, a mě fascinuje."
    - Emília Vášáryová (Věra Horecká): "Jednak jsem chtěl navázat a spolupráci z Pelíšků a jednak se mi líbilo nabídnout jí protiúkol, postavu, která je úplně jiná než ona sama. Lákalo mě z velice půvabné a laskavé dámy udělat odkvetlou, rasistickou a přitom vysoce inteligentní ženskou. Chtěl jsem, aby ty nehoráznosti, které její postava vypouští z úst vyzněly přesvědčivě. Chtěl jsem od té postavy určitý temperament, určité napětí a Milka pro mě tímhle chodcem na hraně je."
    - Jiří Macháček (Franta Fikes): "U obsazení téhle role to byla trochu kombinatorika. Zkoušel jsem na ni víc herců a u Jirky se mi zdálo, že ji nejvíc chce. Ne snad z prestižních důvodů, ale že tu postavu nejvíc chápe. Navíc je Jirka spolužákem Nataši a žákem Jardy a mě ten trojlístek Nataša-Jirka-Jarda zajímal a bavil. A pak se mi taky líbilo udělat z tohoto idolu populární hudební skupiny přitroublíka s rozseklým pyskem."
    Petr Forman (Martin Horecký): "Pro postavu Martina se mi zdála klíčová věta: 'Mami, ale já jsem taky emigrant,' a já nechtěl, aby vyzněla nevěrohodně nebo dokonce trapně. Hledal jsem někoho, kdo bude hrát minimalisticky a kdo má až nečeský šmrnc. Petr sice není emigrant, ale za svoje herectví ručí životem, má vnitřní sebevědomí a to, čemu já říkám písek na dně lodi."
    - Nataša Burger (Mila): "Žačka Jardy Duška z Ježkovy konzervatoře. Věděl jsem, že postava Milušky je do značné míry pro film klíčová, a Nataša mě napadla jako první, když jsem scénář četl. Viděl jsem ji ve slovinském filmu Volnoběh, který byl v karlovarské soutěži spolu s Pelíšky, a Jarda mi zprostředkoval i videokazetu z kamerových zkoušek na jistou roli ve filmu České televize, kterou nakonec ale kvůli svému přízvuku nedostala. Když jsem ji na těch kamerovkách viděl, nebylo co řešit. Měla v sobě tu bláznivost i ty emoce, které jsem pro tuhle roli potřeboval. Navíc mi vyhovovalo, že ačkoliv je to výborná herečka, u nás ji nikdo nezná."
    - Jaroslav Dušek (Plukovník): "S Jardou moc rád dělám a navíc je to můj kamarád. Ale role mu nedávám proto, že je to můj kamarád, ale proto, že aniž bych chtěl někoho urazit, tady žádný druhý tak inteligentní herec není. Baví mě jeho humor, a i když třeba Ondřej Trojan nebyl srozuměn s jeho obsazením do této role a zpočátku měl trochu strach, aby tuhle hnusnou postavu nějak nepolidšťoval, věřil jsem mu a stejně jako u Milky Vášáryové jsem ho chtěl vidět v protiúkolu."
    - Kristýna Liška Boková: "Když jsem ji viděl, moc mě bavila a moc jsem ji do tohoto filmu chtěl, ačkoliv vůbec není herečka. Dokonce jsme kvůli ní změnili scénář. Původně matka dělala balet a dcera pracovala v poradně pro uprchlíky, ale kvůli ní jsme to otočili. Chtěl jsem, aby mi v tom filmu mohla jako tanečnice opravdu zatancovat." (NIRO)

Související novinky

Jan Tříska (1936 - 2017)

Jan Tříska (1936 - 2017)

25.09.2017

Po nešťastném pádu z Karlova mostu zemřel ve věku osmdesáti let herec Jan Tříska, celoživotní oblíbený představitel shakespearovských rolí. Jeho touha stát se tanečníkem vzala za své, když mladého… (více)

Nesnáze s kráskou

Nesnáze s kráskou

03.07.2006

Barrandovský dřevěný ateliér č.4, kde loni na podzim začal natáčet režisér Hřebejk svou Horem pádem, ale je méně opřena o témata sociální a politická, je víc o intimní sféře postav,\" přiblížil za… (více)

Český lev je za námi

Český lev je za námi

07.03.2005

Poprvé v historii Českých lvů, získaly hned dva filmy stejný počet sošek. Nejúspěšnějšími snímky minulého roku jsou tedy HOREM PÁDEM a KRÁL ZLODĚJŮ. Hřebejkovo Horem pádem ale přesto zazářilo v… (více)

Reklama

Reklama