Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výpravná historická podívaná, která se podobně jako Želary odehrává během 2. světové války, vypráví dramatický příběh matky a posléze její dcery. Krev zmizelého začíná po vypuknutí 2. světové války milostným pří-během baltského šlechtice Arna von Lieven (Václav Jiráček) a Češky Helgy (Vilma Cibulková). Arno utíká před sovětskou hrozbou do finské války. V jednom z bojů je raněn a převezen do německého lazaretu, kde mu Helga zachrání život. Prožívají vášnivou lásku, ale Arno je povolán zpět do válečné hrůzy Z krátkého vztahu se Helze narodí dcera Dorli (Ester Geislerová). Právě dítě se pro Helgu stává jediným smyslem života. Musí svou dceru ochránit a pokusit se přežít navzdory všem útrapám složité doby... Děj Krve zmizelého je rozvržen do čtyř ročních dob, které jsou pozadím pro strhující dramatický příběh, odehrávající se v divoké přírodě moravských hor, ale také v exotickém belgickém Kongu. Režisér Milan Cieslar barvitě a citlivě vypraví příběh žen ve vyhrocené historické situaci. Svým způsobem navazuje na svůj předcházející film Pramen života (2000), ke kterému také napsal scénář Vladimír Körner a který byl s úspěchem uveden na Berlinale 2000 a získal hlavní ceny na mezinárodních filmových festivalech Troja, Laon, Gottbus, Rimouski, Chemnitz. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (126)

Karlas 

všechny recenze uživatele

Zdál se to být skvělý film se zajímavým námětem a pohledem z druhé strany - mimo zaběhlé dějinné výklady. Krev zmizelého má pozoruhodný příběh, jenž mne opravdu zaujal… a proč tak malé hodnocení? Nulový výkon postavy mladého vojáka (Václav Jiráček) naruší každou dobrou scénu, které se účastní, a odsoudí ji k vyhození do odpadkového koše, stejně tak nevýrazný výkon Ester Geislerové. Vše zachraňuje Vladimír Dlouhý, který exceluje a zastiňuje svým výkonem mladé hrdiny. Ještě že máme herce, jako jsou báječní Vilma Cibulková a Igor Bareš. Také několika sekundový Marek Vašut v roli Kongo Müllera je prostě moje nejlepší postava tohoto poutavého filmu. Oba mladí protagonisté zanikají, jejich postavy jsou nemastné, neslané a tím pro mne značně znehodnocují tento, jinak opravdu zajímavý a výpravný film. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Zoufalost, bezvýchodnost... Severský rozměr dává tomuto, jinak mnohokrát vyprávěnému příběhu, jakýsi "pohádkový" přesah. Bohužel málokterý film "od kolébky po rakev" dokáže být skutečně uvěřitelný a zpracovaný tak, aby měl tu správnou gradaci. Tady je hned jasné, že na konci bude smrt a otázka už jen je, jak... Rozhodně kladně hodnotím odvahu, takový film natočit, bohužel - ač herci stáli za to - se na něj už znovu dívat nepotřebuju. ()

Reklama

Zemi11 

všechny recenze uživatele

Nepřehledné jako účetnictví v podání paní inženýrky Beranové. Rychlý spád dělá z filmu frašku. Ani svižně plynoucí Přešlapy nemají takové nesmyslně rychlé tempo. Cieslar by měl vzpomenout na klišé, které by ho naučilo, že někdy je méně více. Ze seriálu film neuděláš. Každý si přeci rád dopřeje 10 žvýkaček, které si vychutná, ale nikdy si nenarve celý balíček do huby naráz...Téma druhá světová však obecně vzato, ať už jakkoli trapně zfilmováno, nikdy nemůže být hodnoceno jako nezajímavé. ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

No jo, jak něco produkuje ČT, tak to vždycky dopadá takhle. Na jedné straně ten scénář není špatný, atmosféra je typicky Körnerovsky hutná, temná a bezvýchodná, postavy jsou zmítány kolem dějin (nebo se stávají jejich soukolím, většinou v negativním smyslu) a brutalita války i následného socialismu je vykreslena dobře. Na druhé straně stojí viditelně televizní produkce -to vadí hlavně u válečných scén-, rozsekanost a nepříliš šťastné obsazení sl. Geislerové. Trochu mě i mrzí jistá nevyváženost. Jak mi přijde film silný při zmínkách severských legend a mystiky, tak mi přijde slabá a šroubovaná část věnovaná Kongu. Vždycky si říkám, jaká je to škoda, že už nemůže Körnerovy předlohy točit Vláčil. Protože filmy jako Údolí včel, Adelheid už tu nikdo nenatočí. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,NIKDO NEUTEČE SVÝMU OSUDU....“ /// Jestli máte rádi depresivní filmy plný hajzlů, ženskýho utrpení a osudů lidí, kteří tak jako tak skončej v pekle a kde každá akce vyvolává okamžitou reakci – zdá se bejt Milan Cieslar ten správnej hostitel. Když se k tomu přidaj herecký koncerty Vilmy, Huby, Bareše…mohlo bejt zaděláno na parádní biják. Škoda, že ty Dorliny osudy nemaj tolik šťávy a nevyvolávaj víc emocí. Třeba ale seriál dokázal zacelit některý díry. Každopádně rejžovi fandím a vyrážím se (celej natěšenej) zúčastnit programu Lebensborn. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Když se podívám do kamen, tak JE vidím! (čerty? Ty taky, ale stojej kousek vedle.) 2.) Děda mi dal nožík s rytinou na rukojeti KARJALA 1939. (hokej jo? Ehm…neříkej vo tom Rusům!) /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

Galerie (21)

Zajímavosti (8)

  • Jedna ze scén, kdy už je Dorli (Ester Geislerová) dospělá, se odehrává i v bazilice Navštívení Panny Marie v Hejnicích (scéna, kdy přijde vyšetřovatel Dorli zatknout). (TomTre)
  • Arnův (Václav Jiráček) otec (Radoslav Brzobohatý) vystupuje pouze v seriálu Krev zmizelého (od r. 2006), ve filmu jsou všechny scény, kde Arnův otec vystupuje, vystřiženy. (ČSFD)
  • Natáčení probíhalo v Kryštofově údolí a na nádraží Hodkovice nad Mohelkou. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama