Režie:
F. A. BrabecScénář:
Markéta ZinnerováKamera:
F. A. BrabecHudba:
Jan JirásekHrají:
Barbora Seidlová, Martin Stropnický, Jan Potměšil, Jiří Bartoška, Anna Polívková, David Kraus, Jan Kačer, Marta Vančurová, Vlastimil Harapes (více)Obsahy(1)
Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (279)
Čekala jsem horší průšvih, za nejvíce rušivé bych považovala barevné filtry a stylizaci, v kriminálce s předlohou skutečné události nevidím jako nutné sladit barvy podle zavařovaných paprik v kuchyni svědkyně únosu a podružné hopsání bolera působilo jako reklamní spot na taneční kroužek. Herecké výkony se pohybují v mezích tuzemského standardu, až na jednu výjimku - podporučík Lipčíková si při zatýkání vedla podobně, jako praktikant Hlaváček, jenže "Rozpuštěný a vypuštěný" je komedie... ()
Scénář se opravdu moc nepovedl, ačkoliv zredukování počtu postav bylo dobrým tahem. Herci se docela snaží, ale nemají moc co hrát - film je dost klišovitý. Na druhou stranu je zde opravdu pěkná obrazová poetika a i hudba k filmu docela sedí. Kdo mi vysloveně vadil, to byla Štefánková - ve scéně, kdy vystupuje z Bartoškova auta a vchází do dveří chaty, jde NAPROSTO NEPŘIROZENĚ. Byl jsem rád, že ve zbytku filmu už jen sedí. Suma sumárum, slibný námět se nepodařilo přetvořit v silný film. ()
Pominu-li Obecnou školu, tak jsou Brabcovy filmy prostě protáhlý povídky se zajímavým obsahem podaný naprosto nezajímavým způsobem. Hrozně se to vleče, do toho jsou tam poměrně nesympatický herci (ačkoliv Polívková - nymfomanka tu ještě nebylo), a záběrů na sbor tančící Bolero je málo. Nicméně kromě Brabce to asi bavilo ještě Stropnickýho, kterej si bídu zopakoval o pár let později v nějaký kriminálce Krušný hory, Anděl, Smíchov a tak podobně.. ()
Ef Ej Bí je jako Soderbergh, ten taky dokáže do svého filmu dostat hvězdné herce i na pár sekund trvající štěky - tím však nejspíš veškerá podobnost končí.. Kamera stoupá, zoomuje, rotuje, nasazuje filtry, klesá, krouží - hlavně aby jediný záběr nevypadal tuctově, nicméně obsah hodný TV inscenace, divný zvuk i samotná režie vykazují známky rozpačitosti. Z herců snesou přísnější měřítko snad jen ředitel festivalu, Stropnický a svým způsobem i mladý Kraus, jehož floutka bych preventivně liskal přes tlamu každé ráno před snídání. Zbytek jako by však nevěděl, co má hrát - ať už hvězdy mýdlových VKVéček či dvojice mladých vyšetřovatelů, co mi spíše připomínala párek turistů mířící na Okoř. Bolero bolelo, jako promarněná šance určitě.. ()
Celý film Brabec ukazuje, že je výborný kameraman a své vynikající záběry doplňuje zajímavou a hezkou hudbou. To je ovšem vše, co se dá na Boleru ocenit. Zbytek je čistokrevná nudná slátanina. Zápletka je sice jednodušší, ale množstvím postav a chabým scénářem to dokázala paní scénáristka zamotat, že se divák ve filmu ztrácí a na mysl mu přicházejí myšlenky, o čem to vlastně je a proč se na to dívá? Jako detektivka to totálně vyhořelo a jako thriller dvojnásob. Někteří herci sice předvádějí dobré výkony, ale neutralizují je špatná výkony jiných herců. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (9)
- Jedná se o jeden z mála filmů, kde Vlastimil Harapes nebyl předabován. (Kesijop)
- Vlastimil Harapes (Čihan) a Marta Vančurová (Čihanová) si manžele zahráli i ve filmu Den pro mou lásku (1976). Navíc jim v obou filmech zemře dcera. (funhouse)
- Na natáčanie prišli dokonca aj skutoční podozriví z vraždy. (Amityville)
Reklama