Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Baladický příběh scenáristy Vladimíra Körnera a režiséra Milana Cieslara o dospívající dívce Grétce ze slezského pohraničí, která se dostala do nacistického programu Lebensborn pro vyšlechtění čisté nordické rasy. Mladičká Grétka Weiserová (M. Hilmerová) je pod záminkou rentgenové prevence proti TBC poslána do lesního sanatoria Isolde. O svém poslání zprvu nemá tušení. Neví, že sítem pro převýchovu prošla přičiněním učitele, který jí chtěl po matčině smrti pomoci k lepšímu životu, a díky osudové náhodě, protože se narodila ve stejný den jako sám druhý muž Třetí říše Himmler. Společně s dalšími „vyvolenými“ dívkami zde prochází nacistickou výchovou, aby posléze zajistily hitlerovskému Německu rasově čisté potomstvo. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (130)

sud 

všechny recenze uživatele

V době, kdy česká kinematigrafie skomírá, musí na scénu přijít tvůrci ze staré školy. V tomto případě se na post scénáristy po letech vrátil Vladimír Körner. Působivý baladický příběh dívky, která se nevědomky dostane do programu Der Lebensborn (továrny na áríjce) a vzplanutí lásky vůči židovskému chlapci. Svojí syrovostí připomíná severské balady, či sovětská válečná dramata. Milan Cieslar je jedním z nejschopnějších režisérů součastnosti, jehož talent může být více využíván pro kina, pro TV je ho škoda. Monika Hilmerová je naprosto přirozená, nordicky namaskovaný Karel Dobrý dokáže čarovat i pohledem, Michal Sieczkowski výborný a Vilma Cibulková dechberoucí. Vladimír Körner našel v poslední době v Milanu Cieslarovi pro zfilmování svých drsných balad toho pravého. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Jeden z mála filmů z doby po roce 1989, který snese hodnocení VÝBORNÝ, je vidět, že se na něm podepsal jako autor námětu Vladimír Körner, ale zásluhu na jeho kvalitě má i režisér Cieslar, kamera, hudba a skvělí herci. Tentokrát se mi kupodivu moc líbila Vilma Cibulková, role jí přesně sedla. Příběh byl velice poutavý a lidský, o Lebensbornu jsme se dozvěděli tenkrát vlastně až tímto filmem... Hrůzné pomyšlení, co si ta děvčata, zvláště ta, kterou nedokázal fašistický režim zfanatizovat, prožít. Jako de fakto zajatkyně, poté kurtizány a matky, přece jen milujících nechtěné děti. Ovšemže pět hvězdiček. ()

Reklama

Vlkys 

všechny recenze uživatele

Velké zklamání, celý film je jedním velkým kýčem. Představa, jak Žid bydlí v budově, kde se Němci pokoušejí projektovat nové Übermenschen je přinejmenším směšná. Vážně je někdo s to vůbec si myslet, že by to tak šlo? Další věcí, která mě zklamala je nepřekládaná polština (když už je překládaná němčina nebo ruština, proč se sakra nepřekládá polština??) ()

ypres.bass 

všechny recenze uživatele

Zaujal mne výběr tématu, zaujaly mne herecké výkony, zaujalo mne zpracování, zaujalo mne mnoho dalšího, zaujal mne i film jako celek. Ale jako celek to působí tak nějak mdle a rozmazaně. Zaujalo mne i podrobné a povedené vykreslení jednotlivývh postav. Co ale jednoznačně celému filmu kraluje, je herecký koncert Vilmy Cibulkové. ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Stále skvělý film - i po dvaceti letech, kdy se dočkal dobrého zrestaurování. Monika Hilmerová, Vilma Cibulková a Karel Dobrý tvoří fantastický herecký trojúhelník, i když já si už dávno zamiloval tehdy mladičkého polského herce Michała Sieczkowskiho, který mě jednoduše upoutal svou bezprostředností. Asi jediný dobrý Cieslarův film, kterému pomohl silný scénář Vladimíra Körnera. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (8)

  • Ukázat nahé tělo v milostné scéně představitelka hlavní role Monika Hilmerová striktně odmítla, a tak se musela sehnat dublérka. (hippyman)
  • Filmaři mimo jiné natáčeli roku 1999 i v okolí malé vesničky Semošice v západních Čechách. (Lynette)
  • Hlavní postava Grétka, dívka z česko-německé rodiny pocházejících ze severovýchodních Sudet, měla totožné datum narození jako její představitelka Monika Hilmerová, a to 7. 10. (Lynette)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno