Reklama

Reklama

Obsahy(1)

KGB má nový ďábelský plán: Série atentátů se podle něj stává osudnou pro agenty nepřátelských tajných služeb. Jméno Jamese Bonda v tomto seznamu smrti nechybí. Agent 007 však zařídí v Bratislavě útěk generála KGB Koskova, který ve skutečnosti pracuje pro britskou tajnou službu. Koskov obviní z úkladů svého protivníka Puškina, ale vzápětí je unesen sovětskými agenty. Bond se nyní musí Puškina zbavit a Koskova zachránit. Timothy Dalton je James Bond osmdesátých let. Nové příběhy Agenta 007 díky němu získaly tempo akčních filmů. Bratislavu musel za totality natočit John Glen především ve Vídni. (Warner Home Video CZ)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (427)

choze 

všechny recenze uživatele

Bondovky mám zatím nakoukané pouze odsud vejš, takže neposoudím změnu stylu (pokud nějaká byla) oproti Mooreovi, ve srovnání s 90. léty mi to ale přišlo strašně strnulé a šedivé a celkově to klasifikuju jako mírně ubíjející bondovský průměr s fajn akcí (hranice umí Bond přecházet jako nikdo :) Poprvé jsem dostal hroznou chuť natočit si vlastní bondovku. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Bond schopný rychlých pohybů i tehdy, kdy mu je vidět do obličeje? Oproti Mooreovi, jehož dubléři už ani nemuseli předstírat, že jde o jednoho člověka, protože by jim to nikdo nevěřil, jde o skvělou volbu. Dalton je úžasná změna a měl přijít na řadu zásadně dřív. Krom této castingové záležitosti ale zbytek Bondovky nestačí k úplnému štěstí. I pan režisér měl být odstřelen - také zásadně dřív. ()

Reklama

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Když už ničím, československé rodáky to pobaví a zaujme tím, že se část filmu odehrává na Slovensku a rozesměje tím, že zjistíme, že se z Tater dá na futrálu na cello přejet z kopečka do Rakouska - to je nejzábavnější scéna z celého filmu. Kromě toho, Gustav Husák je zřejmě jediný česko-slovenský politický prominent, který se kdy v bondovce objevil, sice jenom na obrázku, ale i to se počítá. Navzdory tomu, že Timothy Dalton vůbec není špatný Bond, patří Dech života mezi ty slabší kousky. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Oproti poslední Bondovce s Rogerem Moorem jde o obrovské zlepšení. Je to mnohem chytřejší podívaná (i když nevím, jestli se to v souvislosti s Bondem dá říct), mnohem profesionálnější zpracování, je tu mnohem méně nesmyslů, méně otravných klišé a má to spád a napětí a vlastně celou dobu jsem chtěl dát čtyři hvězdičky, ale musím je ubrat za dvě věci, na které jsem asi nějak přecitlivělý. Jednak absurdní hra na violoncello a pak ohromující výbuch letadla, kterému došel benzín. Říkal jsem si předem "ty vole, jestli to letadlo fakt nechají vybouchnout, tak dám hvězdu dolů" a ono jo. Co tam jako bouchlo? Hliník? Sklo? Zbytky opia? Úvodní část v Československu je pro našince super zajímavá, i je slyšet nějaká ta čeština (resp. slovenština), navíc tam překvapivě nejsou nějaké super nesmysly, co by nás měly rušit. Část v Afgánistánu je zase vtipná v tom, že týpci, ze kterých se o několik let později dost možná stanou Talibánci, jsou tady za klaďáky se slabostí pro violoncello. Timothy Dalton je podle mě skvělý a je pro mě do té doby nejsympatičtější Bond. Jeho holka je pro mě možná i nejsympatičtější bondgirl. Už jsem to ani nečekal, ale těším se na dalšího Bonda. Na Dech života jsem byl v hodnocení trochu přísný, je pro mě do té doby na druhém místě v žebříčku, ale za to letadlo prostě nemůžu jinak :-) ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Poctivý špionážní film s výborným Timothym Daltononem v roli Jamese Bonda. Kupodivu jsem ho viděl poprvé až dnes. Navštívíme Československo, užijeme si honičku s Veřejnou Bezpečností, podíváme se do Marockého Tangieru a nakonec i do Afghánistánu, který byl v 80-tých letech nejspíš hodně oblíbenou zemí :-). Jo, a kdo by to byl řekl, že tatík Jacka Shepparda z LOSTu, John Terry, hrál Felixe Leitera ze CIA? ()

Galerie (187)

Zajímavosti (49)

  • Části filmu, které se mají odehrávat v Bratislavě, museli být z politických důvodů filmovány ve Vídni. Bratislava s filmováním nesouhlasila, přestože filmaři nabídli 1 milion amerických dolarů. (andosdre)
  • Policisté hlídající horský tunel byli vyzbrojeni samopaly HK MP5, které tehdy ve výzbroji VB nebyly. Stejně tak nebyl ve výzbroji armády kulomet MG 42, který byl používán na pásovém vozidle. (JohnSmith)
  • Na filmu se lehounce podílel i legendární publicista a pozdější zpravodaj Československého/Českého rozhlasu Karel Kyncl, toho času žijící v emigraci ve Velké Británii. V dubnu 1987 - tedy dva a půl roku před pádem komunismu v Československu - napsal (zkráceno): "Značná část děje této jubilejní bondiády se odehrává v Československu. Pokud vím, velký superagent zavítá do naší vlasti služebně poprvé, a vězte, že po jeho návštěvě už nikdy nebude taková jako před ní. Jenom namátkou vám sdělím, že se agentovi 007 podaří ke svým cílům využít dokonce Plynovodu Družby: v tlakové stanici na jedné z jeho větví naloží do zvláštní kapsule příslušníka KGB prchajícího na Západ - a dostane ho potrubím do Rakouska celkem v pohodlí, a hlavně bez pasu i devizového příslibu. Pozoruhodná je i jiná scéna: James Bond s překrásnou slovenskou violoncellistkou s typicky slovenským jménem Kara Milovy prchá ve svém speciálně vybaveném autě před československou policií a jednomu se žlutobílých vozidel s označením VB se podaří dojet v šílené rychlosti na jeho úroveň. Příslušník VB vedle řidiče vyzývá uprchlíky, aby se vzdali - leč náhle vidíme v detailu, jak z boku Bondova auta vytryskne laserový paprsek a začne pomalu řezat karoserii policejního vozidla, pěkně od předního až k zadnímu blatníku. 'Volačo tu horí!' pronese znepokojeně řidič auta VB a pro jistotu přibrzdí. Což ovšem neměl dělat, neboť k budoucímu všeobecnému gaudiu zmírní rychlost jenom podvozek, kdežto karosérie s oběma příslušníky, puzena setrvačnou silou, se z něho sesune kupředu. (...) Film bude mít světovou premiéru až v létě, jeho scénář jsem nečetl, a tak vám možná připadne divné, odkud jsem vzal ty předcházející detailní informace. Odpovídám: z vlastního jedinečného zážitku. Jakýmsi nedopatřením jsem se ocitl ve skupině krajanů žijících v Londýně, kteří byli pozváni do filmových atelierů v Pinewoodu k dabování scén filmu, které se odehrávají v Československu. Splnil se mi přitom můj dávný sen komentovat v Československé televizi fotbalový zápas mezi našimi zlatými hochy a jedenáctkou Sovětského svazu - vyhráli jsme mimochodem 4:1 -, a tak jsem spolu s ostatními diskutoval v bratislavské tramvaji i na ulici a vydával různé rozkazy ústy československých policajtů a vojáků, zapojených do honiček za Jamesem Bondem. Věčná škoda, že většina poznámek, které jsme přitom v dabovacím studiu v Pinewoodu natočili, utone při konečné zvukové montáži nevyhnutelně v pouličním ruchu, ve střelbě, výbuších a jiných pazvucích. Tak například ve scéně zatýkání na bratislavské ulici se z hloučku přihlížejících náhodných chodců ozve tato poznámka: 'Nebydlí náhodou tady někde blízko profesor Kusý nebo Milan Šimečka?' A ve scéně, kdy hrdinný James Bond s krásnou slovenskou violoncellistkou sjíždějí na prázdném pouzdru od violoncella po srázné zasněžené stráni vstříc hraniční závoře a zírajícím rakouským financům, pronásledováni československými vojáky na lyžích a v obrněném vozidle, zařve jeden z vojáků zoufale: 'Oni se nám ztratí!' A druhý mu odpoví: 'Keď sa oni stratia, Slováci ožijú!' A tady jsme u podstatné vady na kráse, kterou budou jazykově kvalifikovaní budoucí diváci filmu trpce vyčítat. Teprve na místě, v dabovacím studiu, jsme zjistili, že se československé scény odehrávají výhradně na Slovensku - a že tvůrci z naprosté neznalosti poměrů pozvali k dabování pouze Čechy. Tím pádem se na bratislavských ulicích této bondiády bude ozývat mnohem víc češtiny, než je v kraji zvykem - a stejně tak v ozbrojených silách tamtéž sloužících. Nicméně - jak citováno výše - jsme se snažili také mluvit slovensky, seč naše chabé síly stačily. Pocit, který jsme po skončeném dabování měli, však nejlépe vyjádřil jeden člen naší skupiny. 'Jestli je na světě nějaká spravedlnost,' pravil, 'tak příští film s Jamesem Bondem se bude odehrávat v Praze a dabovat ho budou jenom Slováci.'" Tolik dobový text Karla Kyncla... ti, kdož si pamatují jeho typický hlas z rozhlasových vysílání, nechť zpozorní například v pětačtyřicáté minutě, při přelaďování vysílačky... (NIRO)

Reklama

Reklama