Reklama

Reklama

Pečeť vraha

  • Česko Vzpomínky na vraha (více)
Trailer 1

Tento film, který u domácího publika trhal návštěvnické rekordy, patří k nejdiskutovanějším korejským titulům roku 2003. Příběh je inspirován skutečnými událostmi - sérií vražd, k nimž došlo v letech 1986 - 1991 v okolí městečka Hwa-Sung nedaleko Soulu.
V průběhu šesti let policisté postupně nacházejí těla deseti znásilněných a zavražděných žen. Mezi oběťmi je jednasedmdesátiletá babička i třináctiletá školačka a neexistuje mezi nimi žádná zjevná souvislost, žádné vodítko kterého by se kriminalisté mohli chytit. Detektivové Cho, Park a Seo vyslechnou na 3 000 podezřelých, do akce se postupně zapojí 300 000 policistů. Jenže chytit a usvědčit nevypočitatelného sériového vraha, jehož chladnokrevnost je noční můrou i pro zkušené profesionály, je úkol, který zřejmě přesahuje lidské síly...
Režisér Bong Joon-ho svůj film věnoval deseti ženám, které, kdyby nebylo oněch deseti děsivých deštivých večerů, ještě mohly žít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (239)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Pečeť vraha má hlavně skvělou atmosféru a druhou polovinu osmdesátých let, ve které se děj odehrává, tomu filmu prostě věříte. Netradiční zádumčivý krimi-thriller, který místy svým černým a podivným humorem připomíná téměř tragikomedii, ale několika temnými a drsnými scénami i naprosto vážné drama. Poslední chválu namířím k hudbě, povedená. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Šikmoocí kluci nám zde předvedli, že policistu v tamní zemi může vykonávat doslova každý retard, což mi přijde dost neuvěřitelné. Úplně jsem se nedokázal rochnit ve zdejších vodách stereotypu, kdy se dobrých 75 % stopáže snaží kluci vymlátit přiznání nejdříve z jednoho a později z jiného podezřelého. Měl jsem pocit, že sleduji převážně komedii nežli vážně míněnou kriminálku. Později jsem měl pocit, že jde spíše o ne tak špatnou satiru, kdy tvůrci velmi šikovně kritizovali vyšetřovací praktiky. Závěrečný pohled mi tedy říkal snad jen to, že vrahem mohl být naprosto kdokoli a tento případ přesahoval minimálně síly tamní totálně nekompetentní police, která po celou dobu vehementně házela klacky pod nohy sama sobě a blokovala si cestičku k možnému vyřešení. Atmosféra se mi rozhodně velmi líbila. Stejně tak mi bylo sympatické, kterak si se mnou režisér pohrával. Celkově to nebylo vůbec špatné, ale na pomyslný piedestál kriminálek bych jej rozhodně neřadil. [70 %] ()

Reklama

anderson 

všechny recenze uživatele

Tak neviem na aký film sa dívali ostatní tu uvedení komentátori, ale ad1: V tomto filme nie je nijaká scéna ktorá "ukazuje jak se z na první pohled sympaticky jednoduchého a vtipného detektiva stává zrůda" (sam_lowry), ad2: Nie je tu ani len náznak súvislosti odkazujúci k Fincherovej klasike (pokiaľ tým dotyční azda nemyslia súvislosť typu "vraždí sa tu, takže je to Se7en") a ad3: Nenájdete tu ani "Naprosto zarážajúce a dychvyrážajúce sú scény s miestnymi policajtami a ich nátlakovými metódami vypočúvania" (Lhurgoyf). Takže pre tých, ktorí tento film budú pozerať s otvorenými očami: jedná sa o vynikajúci psychologicko - filozofický film o pátraní po vrahovi mladých žien, ktorý vraždí zásadne v daždi, dráždi ho červené oblečenie a pred vraždou si v miestnom rádiu necháva zahrať kórejský hit na ktorý je (zrejme) traumaticky naviazaný. Režisér filmu, pred samotným vyšetrovaním uprednostňuje sondáž do mysle členov vyšetrovacieho tímu (a nerozoberá myseľ vraha ako to býva obvyklé) cez ktorých sa o vrahovi dozvieme všetko podstatné okrem jeho identity. Vo výsledku je totiž kriminálna línia iba zástierkou na sociálno - kritický pohľad do radov kórejskej polície a spoločnosti zároveň od roku 1986 do súčasnosti (2003). Ak tu už teda niekto chce porovnávať, tak nech porovnáva s týmto. Ak by niekto z citovaných komentátorov mal pocit, že som ho urazil, tak sa mu ospravedlňujem. To nebolo cieľom môjho komentu. (13.12.2004) ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,VRAŽDY BYLY VYKONÁNY ZA DEŠTĚ A VŠECHNY MĚLY ČERVENÉ OBLEČENÍ“...... /// Parta nejdebilnějších korejských poldů na stopě vraha. No, na stopě… než voni tu stopu chytěj, tak by fachmani v Americe pozavírali Hanibala, Jacka Rozparovače a snad i Romana Polanskiho. Policejní šikmovokej tým, vzdělanej tak (asi) vosmi třídama základky, se spíš snaží protahovat děj, páč bych nerad uvěřil, že takhle to tam je normální… (asi je…). Ale voni uměj i jiný kousky! (…ale nejsou o policajtech…) No to já jen tak, páč jinak ten příběh má chvilkama co nabídnout. Ale milovníci přímočarejch kriminálek asi ve třetině zemřou. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Myslím si, že naši policajti jsou idioti. 2.) Při kriminálce nečekám ani tak na vraha, jako na zázrak (že scénárista a režisér nejsou idioti). 3.) Thx za titule ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

classic 

všechny recenze uživatele

„Spomienky na vraždu” sú ináč stále veľmi čerstvé, až pomaly i hádam nostalgické, aj keď od nej už uplynulo neuveriteľných 17 rokov, pretože niekdajšiemu inšpektorovi Park Doo-manovi, to skrátka nedalo, aby sa znovu nešiel pozrieť na to známe »miesto činu« , kde sa dňa 23.10.1986, na poli v zavlažovacom kanáli, objavila vôbec prvá mŕtvola zavraždenej ženy. Zakrátko na to je nájdená hneď i ďalšia, Hyang-sook, opäť oblečená v červenom, keď ich bude iba čoraz viac pribúdať... Treba čo najskôr vypátrať buď podozrivého páchateľa, alebo už začať poriadne rozmýšľať nad profilom sériového vraha, s čím by v podstate mohol trochu vypomôcť práve nový, detektívny kolega zo Soulu, Seo Tae-yoon, ktorý si zatiaľ vyberá tú slušnejšiu metódu vyšetrovania, čo sa ale vonkoncom nedá absolútne povedať o už citovanom Parkovi, ktorého ešte následne dopĺňa i tretí z vyšetrovateľov, Cho Yong-koo, ktorý priam nenormálne týra všetkých, potenciálnych podozrivých, ku ktorým sa správa, ako Bruce Lee, keď je strašne nahnevaný, čo už, povedzme extrémne smrdí policajnou brutalitou ! Kwang-Ho, s miernou retardáciou, a so značnými popáleninami na tvári, by teda vedel rozprávať, a to čaká aj ďalších... Totiž, tento, vskutku, fakt milý «trojlístok kriminalistov» , pod veľkým fyzickým nátlakom, donucujú, aby sa každý, kto sedí na opačnej strane barikády, doznal k čomusi, s čím ani prakticky nemá nič spoločné, čo následne potom ani nikoho zvlášť netrápi, hlavne, že sú teraz vyhlásení za pekných. Na jednej strane sa im kopia vraždy, na strane druhej, si to kompenzujú nedovolenými výsluchmi, a tak sa zdá, že sa z miesta ani nepohnú ? Ten najmúdrejší čochvíľa príde na úplne zvláštny úkaz, to jest na škrtičov postup, a to preto, lebo všetky svoje obete nielen brutálne uškrtí ich vlastným oblečením, ale zároveň to zakaždým praktizuje počas tmy, ďalej, silného dažďa, kedy leje, ako z krhly, no čo je na tom taktiež najzvrátenejšie je to, že si počas toho necháva zahrať z rádia svoju obľúbenú pesničku „Smutný dopis” . Na stole sa im črtajú nejaké tie indície, ale dokážu vôbec s nimi ešte pracovať, či im nakoniec aj tak ubzikne pomedzi prsty, a tak vlastne, ako sa veci vlastne majú ? Pred záverom sa už javí, že konečne dolapili toho správneho, no nie je to také jednoznačné... / Kórejský režisér, scenárista - Bong Joon-Ho, nakrútil vskutku dosť depresívny thriller podľa skutočných udalostí, ktorý väčšinou funguje práve tak, že si nikdy nekladie servítky pred ústa, kedy neustále postavy tlčú iné postavy. Prvá, naprosto znamenitá spolupráca s Kang-ho Songom, ktorý sa za to odvďačil nekompromisným, hereckým výkonom, na aký sa nezabúda, že na ten posledný, uprený pohľad priamo do kamery, len tak nezabudnete, to vám garantujem, pretože i my diváci, sme sa vtedy zapojili do samotného diania ! Majstrovský snímok, ku ktorému by som mal síce zopár výhrad, možno to nekontrolovateľné násilie, ktoré normálne presvitalo až ku mne rovno do obývačky, ale keď sa človek nad ním predsa trochu hlbšie a dôkladnejšie zamyslí, nebolo až tak prehnane samoúčelné, veď tým pádom kvôli tomuto princípu, si filmový počin udržoval od nás mierny odstup, aby sme si ho skrátka príliš nepripustili k telu, čím len podtrhoval celkovú atmosféru, mal nás v hrsti. Nezabudnuteľný snímok už len z toho nepatrného hľadiska, ako protagonisti v ňom na mňa (ne)priaznivo vplývali, čím totiž ani zďaleka nechcem prehlásiť, že by som sa s nimi chcel nejako obzvlášť rád identifikovať, alebo ako by ste sa vy zachovali na ich mieste... ? () (méně) (více)

Galerie (33)

Zajímavosti (10)

  • Po deváté vraždě byly DNA důkazy poslány do Japonska (ve filmu do USA) na analýzu, ale výsledky byly nedostačující. (Jigvell)
  • Scénář je ovlivněn komiksem Alana Moorea "Z pekla", podle kterého byl natočen stejnojmenný film bratří Hughesových. (Ozo)
  • Postavy detektivů jsou často viděny v oblečení, jejichž barva splývá nebo ladí s pozadím stěn. Symbolizují svět ovládaný autoritou a poškozený jejich brutalitou, jsou k nerozeznání od bezútěšného světa, který je obklopuje, protože jsou součástí problému. (Filip.Fridri)

Související novinky

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

02.12.2011

Korejský filmař bude mít retrospektivu na 7. ročníku festivalu Filmasia. Setkat se s ním můžete na projekcích v neděli 4. prosince. Celý festival se koná v pražském kině Světozor 1. - 4. prosince… (více)

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama