Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dokumenty podobného typu nemám príliš v obľube z jedného dôvodu. Totiž už pred ich projekciou je nám akosi jasné, čo z nich vyplynie. Že sme proste ako celok blbí, že ano...viď minuloročná slovenská Cooltura. Český sen ale na druhú stranu vychádza ako víťaz, keď porovnáva svoju kampaň s kampaňou vstupu do EU. Ľudia sa dajú napáliť aj reklamou, za ktorou nič nie je...pekná irónia. Lenže L a R vlastne ani na začiatku nevedia, čo z ich filmu vyplynie a čo chcú vlastne povedať a priznávajú to. Stálo to vlastne celé za tú námahu? O brutálnom chovaní pri novoročných výpredajoch máme vtipné zábery z celého sveta každý rok, takže 2000 napálených Čechov asi vážne nedokazuje, že tento národ by bol blbší ako iné. Inak pevne dúfam, že jeden z dvojice recesistov odviezol tú babku s barlami domov a mám chuť ich ohľadom tejto otázky kontaktovať mailom. ()

Tomco 

všechny recenze uživatele

Sme to ale blbci. Plne hodnotenie za maximalne originalny napad a jeho skvele prevedenie. Určite to splnilo svoj ucel. A tym nasratym jedincom, ktori sa isli na tej luke potrhat zlostou odkazujem: BOLO TO PRESNE PRE VAS A O VAS... Nech som tam nazivo ja tak sa idem pothrat smiechom na tom, aky som zmanipulovany debilek. Ako studentsky projekt neskutocna kvalita. ()

Reklama

Radyo 

všechny recenze uživatele

Češi snili svůj sen pouze krátce. Pak vyšla najevo pravda a ne všichni dokázali tento geniální nápad ocenit jako skvělou masově provedenou recesi. Recesi, která ukázala, že Češi jsou vskutku snadno manipulovatelní (jak ostatně jeden z napálených sám podotkl), tedy alespoň co se reklamy týče. Ale hlavně jsou Češi (bez urážky) hloupí, protože věřit nerealistickým cenám v pochybném letáku může opravdu jen neskutečný naivka. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Český sen je super/hypermarket, alespoň pro mnohé (osobní vložka komentéra: já markety s jakoukoli předponou nenávidím). Co to vypovídá? O síle reklamy? (osobní vložka komentéra: na reklamy seru a letáky neberu). O blbosti lidí, kteří se nechají oblbnout letákem plným absurdních cen? O totálně konzumní společnosti, která netráví čas s rodinou v lese ale v nákupním centru? Mně bylo tááák smutno při sledování, smutno z těch lidských těl, jejichž snem je třímat v ruce nákupní košík a vlastnit žrádlo v akci. Na druhou stranu obdiv oběma režisérům i naprosto parádní zapojení staré anglické koledy Hey Ho, Nobody´s Home coby hudebního podkresu. Ta melodie totiž tu tragikomiku přesně podtrhla. A asi nejvíc mě zaujalo povídání reklamního tvůrce, že to on hýbe světem. Vytvoří kus cancu, vyvěsí to po městě a de facto určí, co budou dva tácy lidí onoho dne dělat. A strop Sixtinské kaple jako nejstarší billboard? No tohle je arogance reklamníků napřesdržku. Prostě zajímavá podívaná a ukažte mi aspoň trochu škodolibou dušičku, která na konci nezažívala labůžo :-) Na druhou stranu, lidi, kteří to vzali s humorem, jsou mega sympaťáci. A tak by to asi mělo být, umět si udělat prču ze sebe samých, ale já vím, o tohle tvůrcům nešlo. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Vít Klusák s Filipem Remundou zakončili své studium opravdu velkolepě a Český sen se tak stal nejznámějším českým dokumentem nového tisíciletí. Jeho síla ale ční zejména v happeningu samotném, kdy konečně někdo otřásl touto maloměšťáckou společností. Avšak dokument samotný je paradoxně nejsilnější ve své první třetině, kdy se falešný hypermarket teprve připravuje a film se tak soustředí zejména na fenomén supermarketů a konzumu. Zbytek už je jen nutná dokumentace celého happeningu, kdy celkové vyznění, že reklama lže, je vlastně dost banální. A navíc snad nikdo nepředpokládal, že reklamní kreativci jsou bůhví jací géniové. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • Projekt ovlivnil i velké firmy, které chtěli do této nové "sítě" obchodů distribuovat své zboží. Za režiséry s takovou nabídkou přišly mimo jiné i firmy Coca-Cola nebo Danone. (Rekpet)
  • Za účelem natáčení byla postavena obří kulisa hypermarketu 10 x 100 metrů. Plachtu představující průčelí věšelo 24 horolezců. (duklak2)
  • Celá kauza rezonovala i v zahraničních médiích a film získal řadu ocenění na světových festivalech. Na svůj festival jej vybral i Američan Michael Moore, tvůrce jednoho z nejúspěšnějších dokumentů vůbec Fahrenheit 9/11 (2004). (Zdroj: JuniorFest)

Reklama

Reklama