Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dokumenty podobného typu nemám príliš v obľube z jedného dôvodu. Totiž už pred ich projekciou je nám akosi jasné, čo z nich vyplynie. Že sme proste ako celok blbí, že ano...viď minuloročná slovenská Cooltura. Český sen ale na druhú stranu vychádza ako víťaz, keď porovnáva svoju kampaň s kampaňou vstupu do EU. Ľudia sa dajú napáliť aj reklamou, za ktorou nič nie je...pekná irónia. Lenže L a R vlastne ani na začiatku nevedia, čo z ich filmu vyplynie a čo chcú vlastne povedať a priznávajú to. Stálo to vlastne celé za tú námahu? O brutálnom chovaní pri novoročných výpredajoch máme vtipné zábery z celého sveta každý rok, takže 2000 napálených Čechov asi vážne nedokazuje, že tento národ by bol blbší ako iné. Inak pevne dúfam, že jeden z dvojice recesistov odviezol tú babku s barlami domov a mám chuť ich ohľadom tejto otázky kontaktovať mailom. ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Jako po filmařské stránce se nejedná o nějaký boom, ale jde o dokument. A v rámci žánru prostě perfektní počin. Tento film ukázal krásně českou povahu. Určitá část obyvatel by si stále přála ceny jak za komunistů. Jenže mění se platy, mění se ceny, mění se trh, ekonomika, ale lidé zůstavají stejní - snadno zmanipulovatelní. A na toto chtěli poukázat ve své diplomové práci dva vysokoškoláci. A já myslím, že to zvádli suveréně, jen škoda, že se pak srthla lavina žalob a pozdvižení a nikdo neocenil tento doopravdy zajímavý psychologický průzkum v masovém měřítku. A když né oni, tak alespoň já. Chlapci, dobrá práce ;-) 9/10 ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Môj veľký obdiv putuje na adresu tvorcov. Byť obyčajným študentom filmovej školy, tak na projekt podobných rozmerov ani len nepomyslím. Na niečo podobné treba mať okrem nápadu a realizačných myšlienok hlavne guráž a žalúdok. Experiment vyšiel, film poukázal na mnoho vecí, i na tie, na ktoré pôvodne nemal, rozvíril debaty a špekulácie a hlavne zamútil hlavy veľkému počtuc ľudí. Kvality snímku sú také veľké aká je jeho kontroverznosť a tá je teda poriadna. 80%. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Vcelku podnětný dokument ukazující sílu manipulace reklamy a marketingu. Je mi upřímně líto těch lidí, pro něž se chvíle strávené v supermarketu stávají nejčastějšími a nejvděčnějšími rodinnými okamžiky. Přinášejí jim zjevně naplnění a absolutně si neuvědomují, že se stávají jen otroky systému, jenž považují za jakousi múzu. Velmi bolestné. Snad jediné, co mi vadilo, byl jakýsi maník z reklamní agentury, jež se chtěl jistě obsáhle vyjádřit, avšak nezmohl se na nic duchaplnějšího než na to, že podstatnou část jeho projevu tvořila slova "prostě jako...", čímž mě už po několika sekundách začal slušně vytáčet:) Dostala mě dospívající dívka, která při jednom z rozhovorů, na adresu svých rodičů uvedla: "Jo, ale vy jste se mnou potom nechtěli jít do Orsay a Kenvela..." ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Češi snili svůj sen pouze krátce. Pak vyšla najevo pravda a ne všichni dokázali tento geniální nápad ocenit jako skvělou masově provedenou recesi. Recesi, která ukázala, že Češi jsou vskutku snadno manipulovatelní (jak ostatně jeden z napálených sám podotkl), tedy alespoň co se reklamy týče. Ale hlavně jsou Češi (bez urážky) hloupí, protože věřit nerealistickým cenám v pochybném letáku může opravdu jen neskutečný naivka. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • Miroslav Grebeníček si u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání stěžoval na účast České televize v projektu. (dinamit_1)
  • O projektu bylo v období 23. 5. - 18. 9. 2003 publikováno 195 článků. (duklak2)

Reklama

Reklama