Kamera:
Roger DeakinsHudba:
Carter BurwellHrají:
John Turturro, John Goodman, Judy Davis, Michael Lerner, John Mahoney, Tony Shalhoub, Jon Polito, Steve Buscemi, Richard Portnow, Meagen Fay, Max Grodénchik (více)VOD (2)
Obsahy(1)
New York, 1941. Neurotický scenárista Barton Fink (John Turturro) právě prorazil na Broadwayi. Začínají se o něj zajímat producenti. Když se ozývá Hollywood, aby napsal scénář filmu o wrestlingu, Barton mění městský smog za filmovou slávu. L.A. vítá Bartona Finka s otevřenou náručí. Barton Fink se potýká se scenáristickým blokem. Na pomoc si najímá šikovnou asistentku Audrey (Judy Davis) a také díky přívětivému sousedovi Charlie Meadowsovi (John Goodman) Fink zjišťuje, že inspirace z opravdového života, kterou tolik hledá, pochází pouze z těch nejzlověstnějších zdrojů. Geniální filmaři bratři Coenové (Fargo, Tahle země není pro starý) uvádějí jednomyslně nadšeně přijatý film Barton Fink. Vtipný a neobvyklý komediální příběh o hollywoodském žalu, anonymních filmových magnátech a bezhlavých mrtvolách. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (247)
Stěžovat si na hlučného souseda v hotelu se nevyplácí... Hodinu a půl dlouhá expozice k strhujícímu finále, při níž se skvěle maskují indicie a bratři umně odvádějí pozornost od skutečné podstaty příběhu, který má ovšem tak coenovsky bizarní rysy... Tahle kafkovsko-camusovská variace na noir detektivku vykazuje i přes své mimikry všechny poznávací znaky onoho typického coenovského tvůrčího rukopisu - retro stylizace, panoptikum bizarních postaviček (jejichž party opět rozehrává ustálený ansámbl coenovských dvorních herců), synkretický mix vlivů a témat, podvratná scenáristická motivace bratrského dua, odkrývání buranské tváře Ameriky a amerického snu (dokonalá postava majitele hollywoodského studia), všudypřítomný černý humor, skrytý ovšem tak nějak do druhého plánu... K tomu bratři navíc přikládají zasazením příběhu do klasického Hollywoodu ve 40. letech zajímavou reflexi filmu v kontrapunktu k divadelní scéně postižením klasického stereotypu (z Broadwaye do Hollywoodu), přičemž těžko říci, kdo vlastně vychází z tohoto srovnání se vztyčenou hlavou. Stejně jako reflexe fenoménu války - stereotyp kladné vítězné mocnosti bojující proti nacismu je poněkud podvratně podkopáván antisemitskými náladami části obyvatel a fraškovitou scénou přerodu bohatého majitele filmového studia v amerického jestřába. Zajímavá reflexe krize elit. O podvratnosti záhadného obsahu neotevřeného balíčku asi netřeba ani hovořit... :-) ()
Až dodnes mě tvorba bratří Coenů nechávala převážně chladným. Nějak jsem jejich filmům nemohl přijít na chuť a stoprocentně se do nich ponořit. Vše změnil Barton Fink. Přesvědčivý výkon Johna Turturro (úplně jsem se vcítil do pozice spisovatele, který nemůže zachytit prvotní myšlenku, důležitou pro práci na scénáři) a obrovského herce Johna Goodmana. Jak výkonem, tak postavou. V tomto filmu je navíc mužem dvou tváří a to doslova. Vůbec celý snímek je plný zajímavých a hlavně tragikomických postav a možná, že i díky nim si jinak ponurý film zachovává jistou hořko sladkou příchuť. ()
dokonalé. viac slov bolo zbytočných. majstri coenovci sú géniovia, a aj keď mám rád ich nenapodobiteľný mierne čierny zmysel pre humor, ktorého v tomto filme bolo pomenej, pretože to bola záležitosť významovo pomerne vážna, pokladám to za jeden z ich najlepších filmov a do poslednej kvapky som si vychutnal každý jeden precízny scenársiticko režijný detail filmu a katarziu z toho všetkého. ()
Coenovic filmy se mi buď naprosto líbí, nebo mne zcela minou. Pravděpodobnost je tak 50 na 50. Jenže zde? Panoptikum bizarních postav, slabá první půlka, slabší druhá půlka. To už máme dvě holé půlky, a pro celek obsahující holé půlky má čeština zcela jiné pojmenování, než zní název filmu. ( . ) Trailer: http://www.metacafe.com/watch/4217696/barton_fink_movie_trailer/ ()
Na tenhle film jsem byl fakt natesenej, posledni film od Coenu, co mi zbejval skouknout a Coeni me ani tentokrat nezklamali. Hlavni tema filmu, ze spisovatel ma blok a nemuze vymyslet pribeh, sice neni nic originalniho, ale zpusobem vypraveni Coenu a ty veci okolo z toho opet, jak uz je u nich zvykem, delaj vysoce originalni filmecek. Prvni pulka filmu je sice takova vlaznejsi, ale pak se to slusne rozjede a dojde i na sceny, ktery do komedii dvakrat nepatri, vcetne brutalniho zaveru s uchvatnym Goodmanem. Samotnej Turturro vypada jak silenej uchyl, ale je v roli naprosto perfektni. A jeste musim zminit Shalhouba, to byl taky spravnej magor. Akorat me nastval konec, ze jsem se to nedozvedel. Nebudu rikat co, kdo videl, pochopi. Sice to neni na cistejch 5*, i kdyz me film nezklamal, ale Coeni maj zkratka lepsi filmy. ()
Galerie (100)
Zajímavosti (25)
- Tapety v pokoji se odlupují pouze tehdy, když se v místnosti nachází - anebo právě odešel - John Goodman. (MrCreosote)
- Ve filmu je několik odkazů poukazujících na to, že hotel Earle je ve skutečnosti peklo: Když se recepční hraný Buscemim poprvé objeví ve filmu, vychází odkudsi ze sklepa a otvírá přitom poklop, jakoby se vracel z podzemí. Během Bartonovy cesty výtahem můžeme slyšet slovo "6" celkem třikrát. (MrCreosote)
- Film jako první v historii vyhrál 3 hlavní ceny na MFF v Cannes - pro Nejlepšího herce v hlavní roli (John Turturro), za Nejlepší režii a Zlatou palmu pro Nejlepší film. (MrCreosote)
Reklama