Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když je na zasněžené silnici v Severní Dakotě nalezen chladnokrevně zavražděný strážník a dva nevinní kolemjdoucí, Marge Gundersonová, policistka v pokročilém stadiu těhotenství, zahájí vyšetřování, které odhalí nebezpečnou hru chamtivosti a břídilství. Jerry Lundegaard, manžel, otec a obchodník s auty z Minneapolisu, který dlouho trpěl v područí svého bohatého šéfa a tchána, vymyslí propracovaný plán, jehož nedílnou součástí je únos vlastní ženy. Chce za ni výkupné ve výši jednoho milionu dolarů, aby mohl splatit nahromaděné dluhy z hazardu. Jenže všechno, co se může pokazit, se nakonec skutečně pokazí. Pod skrovným a přátelským zevnějškem policistky Gundersonové se totiž skrývá bystrá mysl a nelítostné morální postoje, díky nimž lehce prokoukne odfláknutý a mizerně zahlazený zločin, spáchaný zmatenými, ale velice nebezpečnými únosci. (HBO GO)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 069)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Seriál Fargo mě uchvátil svou komplexní propracovaností a úžasným scénářem. Dokázal inteligentně a s lehkostí, stejně jako s jakousi minimalistickou gradací spojit všechny ty bizarní, absurdní a kruté události do jednoho příběhu, jehož každý další díl mě přiváděl v němý úžas, jak je to všechno neuvěřitelně propojené a jak do sebe všechny ty dílky skládačky zapadají. Mělo to logiku, a nebylo z toho vůbec cítit, že je to dělané "na sílu", že je příběh zamotaný, nebo že by nedával smysl. Kromě toho, je tu Martin Freeman. Ten chlap je zatracený génius a jeho výkon v roli Lestera Nygaarda by si zasloužil všechny možné nominace. Jeho přerod z ušlápnutého ňoumy na tvrdého a manipulativního grázlíka je fenomenální. Takže jsem čekala, podle jakého příběhu to vlastně tento seriál vznikl. Asi byla chyba očekávat podobnou originalitu a komplexnost i od slavného díla bratří Coenů. Tu jsem totiž bohužel v tomto filmu nenašla. Někteří uživatelé zde srovnávají verzi Coenů a seriál. A já se k nim musím přidat. Oproti seriálu mi Coenovic Fargo přišlo jako docela průměrný, nijak extra záživný snímek. Nenašla jsem téměř nic, co by vynikalo. Snad jen ta krásná, zasněžená krajina, Peter Stormare u drtičky a hudba. Ale i ta mi přijde mnohem lepší a výraznější v seriálu. Těžko říct, jak bych hodnotila, kdybych seriál neviděla. Možná bych si řekla, že je to docela slušné. Do doby, než bych uviděla excelentní výkon Martina Freemana:) Zde srovnávat musím, protože mi to přijde, jako oheň a voda. Ale tak, každý má svůj názor a spousta diváků jistě na Coenovic Fargo nedá dopustit. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Ethan Coen a Joel Coen. Bratské filmárske duo. Ich tvorba je jedinečná, originálna, nenapodobiteľná a geniálna. Dokážu bravúrne manévrovať naprieč rôznymi filmovými žánrami a výsledný efekt je vždy ohromujúci, okúzľujúci a nezabudnuteľný. Stačí, keď si spomeniem na ich snímky ako sú napríklad "Zbytočná krutosť", "Zmätky v Arizone", "Big Lebowski", "Braček, kde si?", "Muž, ktorý nebol", "Táto zem nie je pre starých" a vždy mi srdce zaplesá. Moja divácka duša pookreje. Presne tak je to i pri spomienke na titul "Fargo", ktorý títo súrodenci natočili v roku 1996. Je to niečo výnimočné a dokonalé vo všetkých smeroch. Scenár, kamera, herecké výkony, strih, dialógy, atmosféra, réžia. Drsný, absurdný, dramatický kriminálny thriller odohrávajúci sa v zamrznutej, zasneženej Severnej Dakote. "Fargo" je päť hviezdičková špecialita pre filmových gurmánov, ktorú precízne naservírovali bratia Coenovci. ***** ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Hulvátsky patetickej, buranskej nátěr, a setsakramentsky účinnej. Selská logika, pokaždý pětkrát trpělivě zopakovaná, kdyby snad někdo neslyšel dobře napoprvý, ačkoli nic důležitýho se neříká. Všechno prostě jenom nad smaženými vajíčky, horkým kafem a mezi vaťáky a sněhulema spěje ke svýmu završení, stejně jako těhotenství, a stačí dělat si svý bez oslnivýho glamouru a na zbytek počkat, protože boží mlejny melou hlavně mezi prosťáčkama a nejnebezpečnější věty jsou ty bez plnovýznamových slov: ou jéah, aha-a! ***** Mimochodem, skvěle vybalancovaný výsměch i pocta vidláctví, obracející hroty vidlí i vůči všem sofistikovaným thrillerům, načančaným zápletkám a oslavám hrdinství, když se tu předvádí, že stejný mechanismus šlape prostě v každém prostředí, jen někde se s tím míň nadělá: těhulka milá ženuška a shodou okolností místní policistka jde bez cavyků sama s pistolí zatknout zabijáckého Frankensteina, kterýho bez cavyků vystopovala a kterej právě na samotě u lesa dělá ze svýho parťáka jelita, protože to holt k její práci patří, a čím dřív s tím pohne, tím dřív bude doma, aby se mohla stulit k paťatému mužíčkovi a sledovat na National Geographic příhody ze života hmyzu, protože mezi všema těma rekvizitama obalů od čipsů, vyšívaných deček a mastných pohlazení má pocit nefalšovaný jistoty domova a ví svý, aniž by o tom uměla rozvitýma větama vyprávět. ***** A hlavně: tohle je poprvé, co pamatuju, aby úvodní předznamenání, že nějaký film je natočený podle skutečné události, bylo organickou součástí jeho cynického humoru - bravurní je, jak to je hned na začátku jasné, ještě bez obrazu, jak to samotné prohlášení rozesmívá čistě tím, jak je formulováno, jakou patetickou melodií podkresleno a jak provokativně a sebejistě vyzařuje z plátna, na němž víme, že se bude odvíjet film bratrů Coenů, takže je rovnou jasné, že to je drsný vtip, který se celý filmem ponese, aby ho správně zabarvil: a taky že ano, s každým dalším záběrem rozměry toho cynického žertu úctyhodně nabývají a palčivě nabírají na síle, připomínáte-li si během sledování, že "na přání pozůstalých byla sice jména postav změněna, ale z úcty k obětem byly jinak události zachyceny přesně tak, jak se odehrály". Geniální tah, který měl konečně koule někdo využít, a další políček filmovému průmyslu, který z podobných triků tak rád těží u senzacechtivého publika. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Z Farga si filmoví fanoušci nejčastěji vybaví lidské tělo mizící v drtičce a výrazné tváře ukázkových psychopatů a kriminálníků v podání Steva Buscemiho a Petera Stormareho. Počet mrtvol, které lemují příběh, stejně jako pro Fargo typický černý humor lákají k přirovnání k tarantinovkám. Filmový rukopis mají ale Coenovci odlišný. Jejich humor není prvoplánový, zato chytřejší, posunutý směrem k zžíravé ironii. Coeni si pohrávají s kriminálním žánrem, ale narozdíl od Tarantina to nevyznívá samoúčelně. Porušují konvence nikoliv pro laciný divácký efekt, ale aby zkoumali možnosti rozvoje žánru a dotvářeli atmosféru. Scény šokující brutality kombinují s komikou vyplývající z toho, že hlavní postavy nejsou charismatičtí geniální zločinci, nýbrž nýmandi. Když si nezkušený ambiciózní slaboch s průměrnou inteligencí najme k provedení únosu dva surovce s inteligencí vrat od stodoly, nemůže se divit, že se události rychle vymknou kontrole a řítí samospádem k děsivému průšvihu. Původně to v představách svého pošetilého strůjce měla být precizní chytře vymyšlená akce. Vlivem náhod, ale především neschopností jejich protagonistů se z toho stala krvavá fraška. Coeni budují atmosféru za pomoci kontrastů. Za fasádou měšťácké idyly středostavovské rodinky se skrývá závist, chamtivost a chronická nespokojenost, zasněžená bílá krajina Minnesoty se barví rudou krví. Mimochodem, občanům Minnesoty se vykreslení jejich domoviny Coeny pranic nelíbilo a svým krajanům to taky dali patřičně najevo. Netvrdím, že Fargo je nejlepší coenovský kousek, třeba Muže, který nebyl stavím jednoznačně výš, ale i tak mě svrbí dlaň, abych nenadělil pátou hvězdičku. Fargo má zkrátka hodně co do sebe. Celkový dojem: 85 %. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

POMO to vystihl přesně. Fargo je určitě skvělým snímkem, u kterého chápu ty nadšené ohlasy či řeči o nějaké kultovnosti, ale… k plnému počtu mi stále něco chybí. Holt Coenovi nejsou má krevní skupina a zřejmě i nikdy nebudou, nicméně to nic nemění na faktu, že obsazení mají vždy skvělé. Macy, Buscemi, Stormare (jehož charakter na mě udělal větší dojem, než ten přeceňovaný Bardem). Takže podtrženo sečteno, vše sedí jak má, ale chybí mi nějaká zásadnější scéna, kterou bych si (opravdu) zapamatoval. 80 %. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (63)

  • Carter Burwell pro hlavní hudební téma filmu přepracoval melodii norské lidové písně "Den Bortkomne Sauen", v překladu "Ztracená ovce". (Coleator)
  • V závěrečných titulcích není uvedeno jméno herce Bruce Campbella. Ten se ve filmu objevil v roli postavy v telenovele, kterou v závěru filmu sleduje Grimsrud (Peter Stormare). (fisus)

Související novinky

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

18.08.2021

Noir bez předsudků bude stěžejním tématem 9. ročníku Noir Film Festivalu, který se letos stěhuje na nové místo – hrad Český Šternberk, v jehož pěti interiérových sálech a na hradním nádvoří bude od… (více)

Coeni míří na Netflix

Coeni míří na Netflix

11.08.2017

Streamovací služba Netflix láká čím dál tím známější režiséry. Po Carym Fukunagovi (Bestie bez vlasti) tam zavítali i David Ayer (Bright) nebo Martin Scorsese (The Irishman), a teď je tu další velký… (více)

Coeni píší internetový thriller

Coeni píší internetový thriller

15.10.2016

Bratři Coenovi jsou oscarovými scenáristy a režiséry a většinu času tráví vlastními projekty. Sem tam ale napíší film i někomu jinému a v posledních letech dali dohromady třeba Nezlomného nebo Most… (více)

Letní kino MeetFactory startuje 1. června

Letní kino MeetFactory startuje 1. června

26.05.2016

Letní kino patří k prázdninovým měsícům stejně neodmyslitelně jako slunce nebo koupání a teplé letní večery přímo vybízejí k tomu, užít si nějakou tu filmovou laskominu pod širým nebem a s… (více)

Reklama

Reklama