Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Píše se rok 1949. Ed Crane (Billy Bob Thornton) je kadeřník v malém městečku Santa Rosa někde na jihu Kalifornie. Jeho žena Doris (Frances McDormand) pracuje v místním obchodě a potají preferuje intimní společnost svého šéfa, Velkého Davea (James Gandolfini). Ed prostě nemá jediný důvod ke spokojenosti se svým doposud marněným životem. Jednoho dne se přijde k Edovi ostříhat člověk jménem Creighton Tolliver. Svěří Edovi svůj tajný sen - založit velkou síť chemických prádelen. Bez počátečního kapitálu deset tisíc dolarů je to ale stále jen sen

Každá scéna buduje tu následující, jedno překvapení za druhým exploduje s nemilosrdnou logikou, každý záběr je vybírán s maximálním účinkem, enigmatická tvář B. B. Thorntona se zarývá hluboko do paměti - tomu všemu dohromady se říká režisérská virtuozita. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (439)

TheMaker 

všechny recenze uživatele

Vyděl jsem to třikrát. Třikrát jsem usnul. Co vím jen, tak řeší nějakou vraždu. Nezajímavá zápletka a strašně pomalé ! Pomalé filmy mi nevadí - jsem velký fanda Jima Jarmusche. Ale tohle byla vážně nuda ! Nezlobte se na mě ! Za zmíňku stojí snad jen kamera a Scarlett Johansson, která byla skvělá a mohla mít ve filmu více prostoru ! Kdybych měl film hodnotit jako ukolébavku, tak je to jasných 5. Možná tomu dám ještě jednu šanci, ale zrovna teď se mi nechce spát ;-) Zajímavé komentáře: Mahalik, JohnRambo, pejpr, Aiax ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„The more you look, the less you really know.“ Bezvýznamnost může být jen zdánlivá, neboť stačí okamžik a roztáčí se osudová kola směr cesta do pekel a ta je jak dobře víme tradičně dlážděna dobrými úmysly.. Pocta Coenů filmům noir (odkazy na Hluboký spánek, Asfaltovou džungli aj.) s dávkou jejich typického absurdna navrch, která plyne pomalu jako kouř z cigarety mlčenlivého Boba T. a kdyby plynula ještě pomaleji, tak by se snad zastavila. Beethovenovy klavírní sonáty, Velkej Dave Gandolfini i neřízená právnická střela Shalhoub na jedničku. A lakonický holič Ed? Ten si teď už jistě bude pamatovat, že v kadeřnictví nemá brát zákazníky po zavírací době.. ()

Reklama

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Trochu drsný příběh o tom, že žádný život není tak marný, jak se zdá a nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. ____ Když se podíváte do zamyšlené tváře Eda Crane (Billy Bob Thornton), značně nekomunikativního samorosta, říkáte si, že s tímhle týpkem to nebude jen tak. Je jasný, že nás ještě hodně překvapí a to se také celý film děje. Ačkoli se to nezdá, po nějakém čase začne Crane od života chtít více než jen sříhat lidem vlasy. Citelná snaha o únik z celoživotní unitarity, která je ve tváři skryta, se následně má projevit činy. Pak už jen stačí sledovat, jak může vypadat americký sen v praxi. Za hlavní taháky filmu považuji originální způsob vyprávění společně s téměř vzorovými typovými charaktery vedlejších postav. Černobílou kameru lze vnímat jako poctu noir filmu s odpovídající atmosférou. Naopak 50. léta jako retro podívaná ubírá na autenticitě. Poněkud zbytečná věc, bez které by byl film aktuálnější a údernější. 76% ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Štýl úchvatný, réžia bravúrna, herci neskutoční (právnik Tonyho Shalhouba vládne). Scenáristicky mi to však ktovieako nesadlo, hlavne ku koncu to už strácalo dych a podozrievam tvorcov, že tak trochu netušili, ako to celé zakončiť, tak nasadili zopár podpásoviek. Hlavne dejová línia so Scarlett vyznela trochu do prázdna. Ale je pravda, že za daných okolností by asi havaroval každý. ;-) ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Krutá, výstižná a nutná zdrcující facka směšným pokusům obyčejného člověka o jakékoli určení svého osudu. Nezoufej si, bude hůř. Lépe řečeno: už nemůže být lépe. Cokoliv uděláš se v horší obrátí. Propracovaná, inteligentní, nenásilná a přece tak neodvolatelná diagnóza lidské bezvýznamnosti a směšné umíněnosti objektivního smyslu. Billy Bob Thornton skoro nemusí otevírat ústa. Kamera mě nutí, abych si u televize stále častěji vypínal barvu. Za jedinou chybu považuji trojnásobný konec, jenž měl být podle mě raději shrnut pod jediné vyústění. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (11)

  • Inspirací k natočení tohoto snímku byl plakát, na který bratři Coenovi narazili při natáčení Záskoku. Zobrazoval obrázky různých účesů a byl vytvořen ve stylu čtyřicátých let. (Tygrys)

Související novinky

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

18.08.2021

Noir bez předsudků bude stěžejním tématem 9. ročníku Noir Film Festivalu, který se letos stěhuje na nové místo – hrad Český Šternberk, v jehož pěti interiérových sálech a na hradním nádvoří bude od… (více)

Reklama

Reklama