Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mississippi, třicátá léta. Tři trestanci Everett Ulysses McGill (George Clooney), Pete (John Turturro) a Delmar (Tim Blake Nelson), vzájemně spoutáni, zdrhají z lapáku krajinou v naději na nalezení pokladu o výši 1 200 000 dolarů. Na cestě potkávají bluesmana Tommy Johnsona (Chris Thomas King), který se k nim připojí a společně u místního hudebního vydavatele nahrají písničku, která se stane přes noc hitem jihu. Jenomže získat poklad a ve zdraví přežít extempore s Ku-Klux-Klanem a nesmlouvavé policejní pronásledovatele nebude zrovna hračka... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (562)

jahol 

všechny recenze uživatele

Z filmu od samotného počátku přímo dýchá úžasná pohoda, rozjetá scénou s chytáním vlaku, která se ale ve druhé půlce malinko vytratí. Herecký projev nejen George Clooneyho, ale celého Syslího bratrstva je doslova bombastický, řada scén se už měla stát kultovními. Coenovská absurdita má žně a je nastavena právě tak na optimální úroveň, aby zaskočila a neotrávila přílišnou vyumělkovaností. Dal bych maximální hodnocení, ale je mi líto vedlejší inkarnace Píta. ()

tron 

všechny recenze uživatele

No neviem, tak mi to pripadá, ako keby si Coenovci tento raz odhryzli príliš veľký kus. Páčila sa mi najmä snová scéna so "sirénami", ale aj keď mi to celkovo prišlo ako pohoda, chápem, prečo sú mnohí diváci v rozpakoch, až rozčarovaní. Ale minimálne úžasný George Clooney s pomádou by sa mal postarať o to, aby ste prežili bez výraznej ujmy na duševnom zdraví. Coenovci každopádne robia vynikajúce filmy a čudné filmy a tento patrí do druhej kategórie. ()

Reklama

stilgar1 

všechny recenze uživatele

Tento snímek mi příliš nesedl. Bude to asi tím, že je celý film stavěn na country a já country nesnáším. Jedna jediná skladba, která mě ve filmu zaujala, je "I Am a Man of Constant Sorrow". Zkoušel jsem si ji však pouštět mimo film a už na mě takovýto účinek neměla. Pouze s hereckými výstupy Clooneyho, Turturra a Nelsona měla něco do sebe :) Dá se říci, že celý film táhl přismáhlý George Clooney a John Torturro. Byla to taková průměrná pohodová komedie a občas jsem se i zasmál (a u těch událostí s ropuchou snad ještě více :D) 6/10 ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Sysla?“ Díky nenucenosti, s jakou Coenovi zasazují trojici pologramotných blbečků do rámce prapředka všech příběhů o návratu, bych neměl problém uvěřit, že Homér byl slepý černoch, který v čase hospodářské krize na drezíně drandil americkým jihem. Sebe-vědomé těžení z faktu, že většina hollywoodských narativů stojí na oddyseovském půdorysu, je odvážné, ale samo ještě kvalitní film nezajišťuje. V jednotlivostech zábavná, v detailech výstižná reminiscence starých časů, starých filmů a hodně starých mýtů po celou dobu marně hledá rytmus, tón i téma vyprávění. Trio hrdinů, kteří ztratili kontrolu nad vlastními příběhy (zato zjistili, že mohou měnit příběhy druhých), navenek každou chvíli míří jiným směrem, a zřejmě bychom jejich konání také měli průběžně posuzovat s rozličnou vážností (od Jsem uprchlý galejník přes Bonnie a Clydea ke Three Stooges). Jak je ale lze brát vážně, když nejprozíravější z nich, na němž komplet stojí nepatřičně nasládlý poslední akt, má jasno nanejvýš v tom, kterou pomádu si chce napatlat do vlasů? Konzistentní je Bratříčku, kde jsi? nakonec pouze svým „vyšisovaným“ vizuálem (Deakinsova kamera je vůbec parádní) a ohledáváním kořenů americké pop-music, což z něj dvakrát žhavého kandidáta k opakovanému sledování nedělá. 75% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Jordan, classic ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Jsem největší gangster na světě. Měřím tři metry padesát a pořád ještě rostu." Vlasy jsem zapomněl někde v minulým století, ale kdybych je měl, tak bych je pomádoval Fešákem od rána do večera a pak bych si je schoval pod síťku na vlasy. Tak byl Everett přesvědčivej. A celkově byli Hoši od Syslí řeky zábavní a pouční. Já jsem se například poučil v tom, že se mám krýt, když mi prodavač Biblí dává lekci nebo polonahý Sirény nabízejí svá těla. To jsem třeba vůbec nevěděl. Stejně jako to, že KKK pořádal spartakiády a rovněž mi nebyl znám význam termínu čuňomlatská krev. Na druhou stranu už mi život věnoval lekci o tom, že žena může být nejkrutější mučící nástroj, což výstižně popsala skupina Poletíme? slovy - Pokoušel jsem myslet tedy na jinou, našla si ji na facebooku, přejela ji šalinou. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (27)

  • Příběh filmu vychází z Homérova eposu „Odysseia“. Stejně tak se v něm v přeneseném významu objevuje mnoho postav inspirovaných Homérovou středověkou básní. (Olík)
  • Everettovo (George Clooney) identifikační vězeňské číslo je 9958-7715. (c.tucker)
  • George Clooney předal svým příbuzným v Kentucky scénář, aby jej přečetli a nahráli tak jeho zvukovou podobu. Clooney chtěl na svém jižanském akcentu zapracovat. Když mu jeho příbuzní poslali nahrávku se scénařem, zjistil, že mnoho slov ze scénáře zaměnili za úplně jiná. (c.tucker)

Související novinky

Clooney natočí scénář od Coenů

Clooney natočí scénář od Coenů

26.10.2015

Spolupráce bratrů Coenových a George Clooneyho zatím čítá Bratříčku, kde jsi?, Nesnesitelnou krutost a Po přečtení spalte. Už brzy uvidíme jejich čtvrtý společný film, retro komedii Ave, Caesar!, tím… (více)

Clooney & Coen Brothers

Clooney & Coen Brothers

25.11.2005

Herec George Clooney už má za sebou dvě úspěšné práce se scénáristicko režijně producentským duem Ethanem a Joelem Coenovými, kterými byli filmy Bratříčku, kde jsi? a Nesnesitelná krutost. Nyní se… (více)

Reklama

Reklama