Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kapitán Willard (Martin Sheen) si během služby ve Vietnamu získal pověst vynikajícího vojáka. Je pověřen důležitou misí: musí v džungli najít a zlikvidovat amerického plukovníka Waltera E. Kurtze (Marlon Brando), který dezertoval a vede v čele oddaných domorodců soukromou válku proti Vietnamcům i proti Američanům. Cestou proti proudu Mekongu na hlídkovém člunu Willard se svými muži poznávají nejpodivnější a nejrůznější aspekty válečného pekla. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (1 186)

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) -"Are my methods unsound?" -"I don't see any method at all, sir." Líbila se mi všudypřítomná bílá či barevná mlha a také myšlenka, že jde pouze o všeobjímající chaos. A dokud byli chlapci ve člunu, tak jsem byla vlastně spokojená a říkala si, že předsudky a obavy, s jakými jsem se k Apokalypse odhodlávala, nebyly oprávněné. (#teamfullmetaljacket #teamnelíbísemikmotr) Nicméně příjezd do brandovesnice byl pro mě extrémním zklamáním po tak rozmáchlé přípravě a nedokázal lépe a jinak do slov a obrazů přeložit či transformovat peklo, kterému jsme byli svědky během cesty proti proudu. Například vypravěčův voice-over na řece dával smysl, tam si prohlížel vojenské záznamy o plukovníkovi a dával nám tím najevo, co si o něm myslí a jak se vyvíjí jeho vztah k němu a k úkolu, protože plukovník sám nebyl přítomen a čas konat byl ještě daleko. Po příjezdu do vesnice už není potřeba mluvit, protože vše bylo řečeno a na všechny jeho nejhorší strachy se můžeme podívat očima, on ale v komentáři pokračuje a neříká nic nového, opakuje ty stejné teze a navíc ještě vysvětluje plukovníkovy promluvy, což je v tu chvíli otravné, nadbytečné a antiklimaktické. Také tím, že se ve vesnici střídá den a noc a den a noc a den a noc, film úplně přichází o momentum, které si do té doby budoval nestálým postupem vpřed za tímto jedním cílem... aby byl najednou rozmělněn do mnoha nenavazujících scén odělených stmívačkami?! Intenzita se rozplývá a pointu mám hledat ve zfetované mánii Dennise Hoppera a improvizační manýře Marlona Branda? Plukovník Kurz by měl říkat něco, co ještě nebylo řečeno, a nebo preferovaněji mlčet, ale klidně bych tam i viděla jeho osmnáctiminutový monolog a po něm aby došlo k finálnímu střetu, ale ne tuhletu rozmašírovanou nijakost poskládanou z náhodných "zajímavých" ala rebelský-výkřik hlášek. A nebo aby kamera prostě zůstala ve člunu a dívala se do džungle, zatímco Martin Sheen se vylodí a odejde vykonat své dílo. Celá ta návštěva vesnice je prostě redundantní a nesvědčí o ničem moc jiném než o Brandově neochotě spolupracovat s vypointovaným scénářem. A to mi zkrátka ke katarzi nestačí. We have met the enemy and he is us. ()

Eddard 

všechny recenze uživatele

Apokalypsa. K tomuhle veledílu mám trošku zvláštní vztah - psal jsem seminární práci na téma srovnání Apokalypsy now a jeho volného předobrazu, Conrádovy legendární povídky Srdce temnoty. Seděl jsem zavřený na samotce na své koleji v Brně a dokola si tenhle film během noci pouštěl... dokážete si představit, co to s člověkem udělá? Začínal jsem mít nepříjemný pocit, že Kurtzovi rozumím a plně jsem chápal Willarda, který jen seděl a naslouchal opojným příběhům o dokonalosti lidské mysli, odproštěné od soucitu a ideálů prohnilé nízké morálky, která je nám stejnak jen podstrkována těmi, kteří ji sami nerespektují a dokáží rozpoutat takové peklo, jakým je válka zuřící všude kolem a pronikající jako duševní nemoc do myslí všech zůčastněných. Kdo je zrůda, kdo je šílený a je v příběhu nakonec někdo kdo není? Šílený je bezesporu pan Coppola, který dle mého názoru touhle příšerností překonal samotného Kmotra a hodil rukavici všem, kdo by se chtěli pokusit natočit válku ještě sugestivněji. Nikdo ji zatím nezvedl... samozřejmě se nabízí srovnání s ostatními špičakmi žánru - Stonovou Četou, Kubrickovou Full Metal Jacket či Lovcem Jelenů... každý z těhle filmů si však bere na zřetel trochu jiný aspekt války, tudíž konfrontace ani není zapotřebí. Přesto si myslím, že Apokalypsa čímsi ční i nad těmihle velikány. Dokonalost formy se snoubí s hloubkou námětu a strašně silnými hereckými výkony (minimalismem v podání Sheena a majestátností poloboha Branda)... 100% ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Každý z nás v sobě kus něčeho „zlého“ má. A kdo jednou překročí hranici lidskosti… Analýza traumatu z vietnamské války podle Francise Forda Coppoly není pro každého hlavně kvůli své mamutí délce (viděl jsem víc než tříhodinovou verzi). Kdysi příkladný plukovník Marlon Brando si v džungli vytvořil vlastní království s děsivou filosofií a kapitán Martin Sheen má krutého poloboha zlikvidovat. Cesta proti proudu řeky u vietnamsko-kambodžské hranice je zajímavá díky výpravě, hereckým výkonům i skvostné kameře Vittoria Storara, ovšem s vyvoláváním silných emocí a s nějakými zásadnějšími cejchy bych byl sakra opatrný. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Coppola měl sice s natáčením Apokalypsy těžkosti, ale z dlouhodobého hlediska se to vyplatilo - film se právem označuje jako kultovní dílo. Tenhle film mám osobně radši než třeba Kmotra. Tohle je šílenství a rozvrat v té asi nejzběsilejší podobě, co jsem kdy na plátně viděl. Naprosto fascinující, nenalézám nic, než slova chvály. No dobře, zkusím to: konec je prostě snad až moc rozvláčný. A je to. Víc připomínek prostě nemám. Coppola je génius. ()

Pumiiix 

všechny recenze uživatele

Tak tak, mám za sebou redux verzi (3hod16min) a můžu upřímně říct, že se mi to zdálo zbytečně moc dlouhé. Nemohu dát plný počet hvězd, ale nevylučuji, že když film uvidím po delší době podruhé, hvězdu možná přidám. Apocalypse Now je doopravdy výjimečný film, kamera je bezchybná a dokáže i z pořádně hnusných věcí udělat něco lahodného pro oči. Herecky je film na nejvyšší možné úrovni, Francis Ford Coppola vyždímal z herců jejich naprosté maximum. Velký filmový zážitek. ()

Galerie (121)

Zajímavosti (125)

  • Podle některých zdrojů se film před intervencí F. F. Coppoly měl jmenoval "The Psychedelic Soldier". Že se jedná o pouhou fámu potvrdil v jednom interview z roku 2010 autor původního scénáře John Milius, jehož zpovídal právě F. F. Coppola. (oje)
  • Velitel air-cav LTC William „Bill“ Kilgore (Robert Duvall) používá často heslo „Big Duke 6“, což je pocta Duke Kahanamoku, legendárnímu havajskému závodnímu plavci, který popularizoval sportovní surfování ve 20. letech 20. století. (Jimmy15)

Související novinky

Megalopolis staví kampaň na negativních recenzích

Megalopolis staví kampaň na negativních recenzích

21.08.2024

Jak všichni jistě už víte, legendární režisér Francis Ford Coppola (Rozhovor, Vyvolávač deště) na letošním 77. ročníku Festivalu v Cannes uvedl svůj dlouho chystaný opus magnum pod názvem Megalopolis… (více)

Reklama

Reklama