Režie:
Lance HoolScénář:
Doug LeflerKamera:
Jiří TirlHudba:
Brian MayHrají:
Patrick Swayze, Lisa Niemi, Christopher Neame, Brion James, John Fujioka, Arnold Vosloo, Brad Morris, Anthony ZerbeVOD (1)
Obsahy(1)
Nacházíme se kdesi v budoucnosti, kdy se ze světa stala pouze suchá pláň. Oceány již neexistují a jezera jsou vyschlá na prach. K posledním existujícím pramenům pitné vody se stahují přeživší lidé a budují kolem nich města. Jednu takovou osadu však vykořisťuje proradný Damnil a jeho skupina banditů a zabijáků. Jejich studny totiž rychle schnou a potřebují vodu správců osady za každou cenu. Ale do města v ten čas přichází osamělý válečník s dlouhým mečem na zádech, který se před bandity odmítá sklánět. Damnilově skupině začíná být jedinou překážkou v cestě a nekompromisní výzvou k boji. (Slimak)
(více)Videa (1)
Recenze (46)
Z nostalgie...opravdu srdcovka... pro mne Patrick Swayze nebyl v prvé řadě nějaký tancující šašek z "hříšňáku" nýbrž právě tenhleten chlap s ocelovým mečem. Zkrátka se zaryje do paměti nenáročný, jednoduchý, krátký příběh o utkání dvou chlapů, bojovníků, kteří prostě vědí že jsou v boji nejlepší.Oba zvítězili v mnoha bitvách a s mečem to uměj. Ted stojí proti sobě. ()
Když pominu, že ten tzv. ocelový meč vypadal jako plechový nožejk, co se v silnějším vánku ohýbá jako pruty lísky, není to tak mizerný film. Dva životní partneři v jednom filmu, zajímavá kombinace. Je to sice minimálně béčková šabloňárna od A do Z a de facto je jasné, jak to skončí i jak to bude probíhat, čili typická práce 80. let, ale Swayze to zahrál dost dobře, je vidět, že jako tanečník má bojovou choreografii v malíčku + solidní muskulatura, proto - i z nostalgie mládí - dám 4*. I militantní maniakácký záporák je velmi efektivní. Jen ty vlasy, ty vlasy...to nesehnali jinou paruku? Mohli zajet do ČSSR a koupit si na Václaváku pravý vlasy Jiřinky Bohdalové...a k tomu neustále se opakujícímu srovnávání s Mad Maxem 2 asi tolik - Ocelový meč mám radši hned z několika důvodů: 1) mám radši vodu než benzín; 2) mám radši meče než auta; 3) mám radši Swayzeho než Gibsona; 4) Christopher Neame je coolovější záporák než Humus a jeho sebranka s holými zadky; 5) Lisa Niemi byla kočka. Asi tolik :-) A Mel Gibson celý film působil tak, jakoby to chtěl mít co nejdřív za sebou ()
Nejedná se o žádné veledílo, ale přesto jde o koukatelnou akční SF v jakési postkatastrofické budoucnosti. Patrick Swayze pro mne vždy byl a bude "Pan herec" a tudíž jeho výkonu nemohu mnoho vytknout. Škoda, že John Fujioka (starý voják) nemohl výrazněji zasáhnout do děje. V malé, ale výrazné roli padoucha se představí začínající Arnold Voosloo (Mumie, Mumie se vrací). Film samotný svým stylem trochu připomíná Šílenoho Maxe 2. - temná budoucnost, kdy svět zmírá v poušti a bojuje se o vzácnou tekutinu (zde voda, v MadMaxovi ropa). Z pouště přichází neznámý hrdina, který vše vyřeší a pak opět zmizí v dáli. Poprvé jsem tenhle motiv asi zaregistroval ve westernu Shane (Jezdec z neznáma) a naposled v Temném rytíři (jezdec na černé motorce ujíždí do dáli...). To xxlch: že by Rudý úsvit nějak souvisel s tímto filmem??? To bude asi omyl, je to válečný film a byl natočený o 3 roky dříve... ()
Průměrné post-apokalyptické béčko od režiséra MISSING IN ACTION 2, které Swayze natočil ve stejném roce jako HŘÍŠNÝ TANEC. Příběh je prostý a okoukaný, postavy šablonovité (drsný hrdina s temnou minulostí, idealistická vůdkyně mírumilovné komunity, její sympatická tvrdá pravá ruka, záporák a jeho zabiják), pěstní a mečové souboje slabé, nepadne žádná hláška, pochválit lze snad jen pouštní výpravu, která připomene HVĚZDNÉ VÁLKY, stejně jako vlasové kreace většiny zúčastněných připomenou pankáče z MAXE. V jedné z vedlejších rolích mladý Arnold Vosloo. U nás distribuoval Golden Crown. ()
Tak za toho sympaťáka Sweyzeho tu třetí hvězdičku v béčkovém filmu dám, neb mu to seklo, bojové scény nebyly k zahození, jelikož mrštnost tanečníka se nezapře, hudba kupodivu hodně slušná, děj praprapraprainspirace v Šíleném Maxovi, a dabing Lisy Niemi zcela katastrofální, neb dabérka si u toho možná pilovala nehty a fakt, ale fakt ji to nebavilo, tudíž diváka zcela monotónně informovala o čemsi, co jí bylo putna. Padáka a ven ! ()
Galerie (23)
Photo © Vestron Pictures
Reklama