Reklama

Reklama

Metro

Trailer

Londýn. Půlnoc. Chladný zimní večer. Kate (Franka Potente) nemůže sehnat taxi, a proto zamíří na metro. Když mírně opilá čeká na poslední vlak, na chviličku jí spadne hlava... a když se probudí, zjistí, že není sama. V panice se pokusí utéct, ale metro mezitím zamkli. V tu chvíli přijede vlak a Kate, stále ještě nervózní, nastoupí. V soupravě je zdá se jediným cestujícím. Její úleva se však změní v děs, když uprostřed tunelu vlak zastaví a její vagon se ponoří do tmy. To, co číhá v černočerném bludišti metra, je něco nepředstavitelného. Něco, co nazývá skrytou laboratoř domovem... Něco, co nechce nechat Kate na pokoji. Metro je děsivým seskokem do temného podzemí Londýna, noční můrou ukazující krajní meze holého přežití. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (344)

lola3121 

všechny recenze uživatele

Že prý mysteriozní thriller... no tak jsem asi přehlédla, že první je psaný horor. Nejdřív to vypadalo na takovou nezávaznou nadháněčku, vlastně jsem čekala něco ve stylu Revizorů, ovšem pak se tam objevil ten pištící kříženec Voldemorta s Glumem a rázem to bylo v čudu. Vrcholem byla pak scéna na operačním sále, kdy už jsem vážně přemýšlela o tom, že to nedokoukám. Nakonec jsem vydržela a jenom kvůli France dávám tu jednu hvězdu, jinak by tohle dílo skončilo v propadlišti dějin. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Těch devětačtyřicet procent je docela zkreslujících - a to nemyšleno tak, že by si Metro Christophera Smithe zasluhovalo více, či méně; o tom už se, přátelé, dávno nehádám; dnes vím, že každý audiovizuální počin této databáze si zasluhuje zrovna tolik procent, kolik se mu dostane, a k tomu vím, že kdo tvrdí něco jiného je d... jednoduše nemá pravdu, ano, jednoduše nemá pravdu, tak jsem to chtěl už od začátku říct. A jak to tedy myslím, když to nemyslím tak, jak se to obvykle myslívá? Myslím to tak, že své dělá počet hodnotících, jichž je k dnešnímu dni s mou maličkostí neuvěřitelných 7 703. Co je na počtu 7 703 neuvěřitelného? Jsou zde filmy, jež mají i přes 100 000 hodnotitelů, proč se tedy pozastavuji nad počtem 7 000? Je to kvůli tomu, že horory zde obvykle tolik hodnotitelů nemají! A tím se dostávám k tomu, proč je oněch devětačtyřicet procent zkreslujících. Za poslední rok dva jsem viděl spousty méně známých hororů, spoustu hororů, o jejichž existenci, a teď bez toho, že bych vás podceňoval, mnoho z vás nebude mít ani tucha. Víte, co jsem si vypozoroval? Že jsou si navzájem jednotlivé horory dosti podobné. Postavy jsou šablonovité, způsoby vyvolávání strachu se vrací v každém druhém filmu, kdo má nakoukáno, ví, jak a kam se budou jednotlivé situace vyvíjet. Metro tedy není výjimkou z pravidla, je to typický představitel svého žánru. A teď schválně, víte v čem je vtip? Vtip je v tom, že horory o méně hodnoceních, dejme tomu 200 hodnotících, filmy podobně stavěné, mají i o dvacet procent více. Tím chci říct, že Metro tu dojíždí na svou "proslulost", na to, že je relativně známé. Umím si představit, že kdyby mělo o nějakých 6 000 hodnocení méně, možná by atakovalo červená čísla! A proto je nutno brát hodnocení vždy s rezervou. ___ Tím nechci říct, že hororem jako žánrem se nemá cenu zabývat, to není nic proti žádnému hororu (ale ani nic pro žáden konkrétní horor), jen jsem chtěl poukázat na jeden jev - pokud něco máte skutečně rádi - pro který nemá cenu odmítat i něco, co má pod padesát procent. ___ Co se týče filmu samotného, líbil se mě tajuplný rozjezd, kdy se neví, kdo a proč. První půlhodinku jsem si fakticky říkal: "tak to jo, to by mohlo být ono". Po odhalení karet to však šlo do kytek. Promarněný potenciál, škoda. ()

Reklama

Damiel 

všechny recenze uživatele

35 % - Plusem filmu je zajímavé prostředí, kam je příběh situován – tedy klaustrofobní prostory londýnského metra. Z tohoto plusu ale režisér a scénárista Christopher Smith nedokázal vytěžit nic navíc. Hlavního zabijáka se moc nebojíme, protože po půlhodině filmu je na plátně pořád, a tak osvědčené pravidlo hororu, že nejvíc strachu nahání to, co není příliš vidět, beer rychle za své. Kromě toho příběh nemá gradaci, je to vlastně neustálý útěk hlavní hrdinky před monstrem, který ve finále nemá ani pořádnou pointu. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Žltovlasá Franka Potente v kvetinkovaných žltých šatočkách behá v tuneloch londýnskeho metra a miesto randenia s Georgeom Clooneym, na ktoré mala namierené, randí s odporne zdeformovaným ľudským mutantom, bažiacim si v znásilňovaní žien na gynekologickom kresle veľkopu ostrou mačetou. Christopher Smith nedokáže vytvoriť ani náznak tiesnivej atmosféry prostredia, akú vytvoril John Landis v pár minutách jeho Amerického vlkolaka v Londýne (1981); a prvé divácke emócie prichádzajú až nástupom hnusu a brutality. Takže podobný smutný prípad ako nové Texaské masakre, v ktorých sme aspoň na tieto „vďačné“ divácke emócie nemuseli čakať celé prvé dve tretiny filmu. ()

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Očekávání po shlédnutí procentuálního hodnocení nebyla nic moc, ale DVD v trafice jsem si koupil. Nevím, asi lidem vadil děravěj a poměrně přímočarej scénář, ale tohle je jeden z mála hororů, kterej mě svojí atmosférou zatlačil hluboko do křesla a já byl napnutej jak struna. Vizuální stránka je fajn, skvělý střih, dobře nalíčený a skvěle zahraný mutant (pohyby působily velmi autenticky), kterého mi v některých scénách bylo až líto (jako hlavní hrdince na konci), pak je tu velký kontrast mezi barevným vnějším světem, barvami hýřícími zastávkami, světlým neosobním bludištěm cestujícím přístupných míst a jednotvárnými neutěšenými prostorami metra, které prošly důkladnou odbarvovací kůrou. Navíc mě úplně dostal nádherný závěr. Sice mi došlo co se bude dít (scéna mi připomněla začátek komiksu Pohádka o zlobivé kryse, který u nás nedávno vyšel), ale provedení bylo nádherný. Za zmínku taky stojí chytlavá hudba a pěkný minimalistický DVD menu a spousta bonusů v angličtině. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Alternativní názvy filmu jsou "Runt", "Cellar Dweller", "Horunder", "Here Kitty Kitty", "One Track Mind" a "Piccadilly Nightmare". (Chatterer)
  • Scény v metru byly natočeny ve dvou stanicích Londýnského metra, a to v Aldwych Underground Station a Charing Cross Underground Station. Ostatní scény byly natočeny v Three Mills Studios, která se nachází v Londýně a Kolíně. (Stanleyyyy)
  • Franka Potente v německé verzi dabovala sama sebe. (Chatterer)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno