Režie:
Randal KleiserKamera:
Bill ButlerHrají:
John Travolta, Olivia Newton-John, Stockard Channing, Jeff Conaway, Barry Pearl, Michael Tucci, Kelly Ward, Didi Conn, Jamie Donnelly, Dinah Manoff, Eve Arden (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Americký muzikál Pomáda z roku 1978 patřil v době svého uvedení k nejnavštěvovanějším snímkům ve všech zemích. Vznikl podle úspěšné jevištní předlohy Jima Jacobse a Warrena Caseyho. Děj nás zavede do střední školy Rydell v padesátých letech. Danny Zucco, žák posledního ročníku, se po prázdninách opět setkává se svými kamarády. Ohromí je líčením svého milostného dobrodružství u moře. Mezi dívkami se objevuje nová žákyně Sandy. I ona se pochlubí svým prázdninovým setkáním s fantastickým chlapcem, s nímž prožila krásný milostný příběh. Když se "letní milenci" náhle setkají na Rydellu tváří v tvář, téměř ztratí dech. Jenomže láska v novém prostředí školy a spousty kamarádů má úplně jiná pravidla než na osamělé mořské pláži. V hlavní roli zpívá, hraje a tančí populární dvojice John Travolta a Olivia Newton-Johnová, kteří se tímto snímkem stali idoly mladé generace. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (710)
Keď si to človek pozrie po rokoch, tak mu príde, že nič lepšie ako pesničky v tom filme nie sú. A naozaj nie sú. A stále je to dobre pozerateľné. Tridsiatnička Olivia pôsobila ako nevinná študentka a Travolta bez plastiky ešte ako tak k svetu. Inak rok 1978 bol už taký západ slnka v dobrej morálke, ženy sa ešte obliekali ako dámy, pekne, decentne a napriek tomu príťažlivo. Bez toho, aby museli vystaviť tri štvrtiny cecky. Dnes už to je o inom. ()
Vidět Pomádu poprvé celých 40 let po jejím natočení je vskutku nevšední zážitek. Nedovedu si ani představit, jak moc cool a vlastně celkově "určující" tento film na konci 70. let byl. I dnes se jedná o vcelku zábavnou, nadsazenou hudební komedii. Ke kvalitě písní nejsem schopen, ani moc ochoten se vyjádřit, ale Travolta má docela styl. Na film se mi podařilo koukat optikou tehdejší doby, a tak jsem si ho docela užil. Asi patří k takovému povinnému kulturnímu (kinematografickému) vzdělání... 7/10 ()
Pomádě jsem nikdy na chuť nepřišla. Možná proto, že jsem jako první viděla Horečku sobotní noci a ta mi sedla na první dobrou. V Pomádě mi vadí, že: středoškoláci mají očividně všichni nad třicet, scénář je primitivní až to bolí, pitvoření všech mě otravuje (ne, žánr muzikál nemusí být blbý. Vážně ne!), Olivia Newton- John s ofinkou je vyplesklá stará- mladá tuctovka bez jiskry. Je děsná, i když ji v závěru namastí šminkama... Dávám dvě hvězdičky za jednu píseň a za Travoltu. ()
TV/// Obsazení 7/10 Děj 7/10 Hudba 8/10 Choreografie 6/10/// +Travolta, hudba, český dabing hlavního hrdiny -později je muzikálová složka hodně upozadněna/// Dnes již klasický snímek s výtečnou hudbou, atraktivní hlavní dvojicí a zajímavým příběhem. Škoda, že na rozdíl od Hříšného tance, který znám už nazpaměť jsem tento film viděl poprvé. I proto jsem ho chtěl vidět a rozhodně není špatný. Dokonce první třetina se mi líbila hodně. Bohužel později ubývá tanečních čísel a film na mě více působil jako drama mladistvých. To nic nemění na tom, že ve své době to byl hit./// Celkem 70%/// ()
Pomáda má v srdci mnoha muzikálových fanoušků speciální místo. Ano, Randal Kleiser možná v roce 1978 nerealizoval filmový muzikál, který by měl automaticky sloužit jako vzor pro všechny příručky při realizaci filmových muzikálů, síla téhle kultovní klasiky tkví ovšem v tom, že nestárne. Čerstvý věčný odchod Olivie Newton-John byl bohužel stejně nevyhnutelný jako jednou bude věčný odchod Johna Travolty, zrovna Pomáda je ovšem to dílo, které této skvělé a ikonické dvojici zajistí nesmrtelnost. Především i proto, že jde i po 44 letech o muzikál, kterému by kdejaký současný muzikál mohl jeho zábavnost a energii jednoduše závidět. Už v roce 1978 bylo jasné, že ve studiu Paramount vzniká adaptace úspěšného muzikálu Jima Jacobse z roku 1959, kdy si filmová adaptace ponechala časové zasazení a od počátku se stala muzikálem, který si diváka omotal kolem prstu a především šlo o jasnou trefu v rámci ideálního filmu na rande. Stačí se jen zaposlouchat do skvělých písní, nechat se oslnit výtečnou choreografii s neskutečnou energií a přitom pozorovat neskutečně živou kameru, střihové nápady a především sympatické obsazení, kdy John Travolta mohl po Horečce sobotní noci potvrdit status talentovaného mladíka a Olivia Newton-John s ním přitom dokázala držet krok. I jejich chemie poté byla klíčem k tomu, proč si dokázala Pomáda získat tolik diváckých srdcí. I přes fakt, že šlo do velké míry o film své doby, fakt, že si Pomáda dokáže získat novou základnu fanoušků i po letech dokazuje její nadčasovost. Příběh není dvakrát komplikovaný, přesto se Randal Kleiser a jeho tvůrčí tým s látkou vypořádali řemeslně impozantně a především v kontextu dnešních pokusů o muzikálu ze středoškolského prostředí je Pomáda něco jako památná relikvie, která je k popukání přesně v těch momentech, kdy k popukání být má a ne k popukání díky své ubohosti. Pomádu jde navíc vidět prakticky kdykoliv a ten film ani po letech neztratil ani kousek své neskutečné a až obdivuhodné energie. Kdekdo by v rámci sebezáchovy možná Pomádu osobně označil za guilty pleasure, to by ovšem byla chyba. Pod cukrkandlovým a nenáročným obalem se přeci jen skrývá i nějaká ta konfrontace s realitou, vlastním egem a částečně i dospíváním. Pod fasádou všech těch sympatických herců (kdy za zmínku stojí především Stockard Channing jako Rizzo) a živelné energie jde v jádru pořád pochopitelně o jednoduchou pohádku, v rámci zadání a měřítek by ovšem bylo těžké hledat lepší podívanou. Ať už se odkaz snažila pochcat dnes již prakticky zapomenutá Pomáda 2 s Michelle Pfeiffer a nebo se o to v nejblizší době pokusí chystaný prequel (ano, vážně!), kouzlo originálu bude nadále žhnout nejen díky faktu, že hity jako Summer Nights nebo Grease Lighting z diskoték asi jen tak nevymizí. Newton-John se i díky preferování hudební kariéry a v posledních letech i díky boji s rakovinou prsou nezvládla napsat skrz další várku výraznějších rolí, při každé repríze ovšem bude Sandy Olsson nadále žít a s ní i odkaz velmi sympatické a nadané herečky. Romance mezi Sandy a Dannym Zukem možná nebyla úplně vzorová, přesto se zapsala mezi nejlepší cukrkandlové příběhy 20. století.... () (méně) (více)
Galerie (144)
Photo © 1978 Paramount Pictures
Zajímavosti (72)
- Annette Charles (Cha Cha) trpela počas nakrúcania nesmiernymi bolesťami. V záberoch ju často vidno, ako sa o niečo opiera. Hneď po poslednej klapke brali herečku na operáciu. Išlo o mimomaternicové tehotenstvo. Annette Charles sa stala predlohou pre Barbie bábiku Cha Cha od firmy Mattel. (Raccoon.city)
- Tvorcovia muzikálu sa snažili podeliť o radosť z uvoľnej atmosféry filmovania, a tak dvere do zvukového ateliéru nechávali otvorené. Hudba tak hrmela nad celým štúdiom Paramount, že im Jack Nicholson, ktorý vedľa pracoval na filme Utečeme na jih (1978), poslal list, v ktorom ich žiadal, aby buď stíšili zvuk, alebo mu dali vo filme rolu. (marlon)
- Jeff Conaway (Kenickie) musel chodit mírně nahrbený, aby John Travolta (Danny) vedle něj vypadal vyšší. (Kulmon)
Reklama