Reklama

Reklama

Kmotr II

  • USA The Godfather: Part II (více)
Trailer 1

Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary... Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla... Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 026)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $13miliónovTržby USA $57,300,000Tržby Celosvetovo $193,000,000║ Pokračovanie vyšperkovaného prvého Krstného otca už ani z ďaleka neovplíva takým silným príbehom, v tomto prípade to už príde až príliš moc naťahované na silu, len aby tam bol nejaký ten dej ale ide o to či aj tak skvelo fungujúci pre celý film, lebo mi tam už chýbalo také skutočné zanietenie postáv. Jedine postava Al Pacina, keď sa objaví na pľace dokáže všetku pozornosť upriamiť na seba, ostatné prídu akési nevýrazne pre dej, chýba tu aj nejaký silný protivník, čo by to tam viac rozprúdil. Vedľajšia príbehová vetva s Robertom De Nirom ako mladým Don Corleonem je dosť nevýrazná na to aby vyznela lepšie pre celkový dojem v rámci príbehu, aj keď sa tam ukáže pár zaujímavých vecí zo života mladého Dona Corleone ako sa postupne dostal na vrchol ale na danej ploche to pôsobí trošku strácajúce sa v sebe a aj keď sa De Niro po hereckej stránke celkom snaží, celkový výsledok nevyznie v žiadnu silnú vetvu pre daný film. V podstate na celej ploche filmu máme možnosť sledovať len to čo už sme zažili, lenže v lepšej forme to bolo v prvom filme, tu to už je len taká opakovačka bez skutočnej šťavy. Doslova mi to príde ako Coppolová stávka na istotu, na overenú istotu to čom mu tak výsostne vyšlo v prvom filme, chýba mi tu nejaký progres, pokus o niečo čo by štylisticky obohatilo dej a nie len nám ponúkalo v trošku inom prevedení to čom sme už videli. Samozrejme, že sa tu nájdu nejaké tie lepšie momentky, ako bol súd, Sylvester na Havane, vnútorný boj Mikea Corleone s rodinou a starším bratom, ale to je fakt málo na to aby to bol až tak vychvaľovaný film. /80%/ ...ak by som to porovnával s prvým filmom dal by som tomuto filmu tak 60% ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Velkolepé pokračování největší mafiánské ságy všech dob. Film má dvě déjové linie. První se odehrává za dob mládí Vita Corleoneho a jeho prvních zkušeností s mafií. Zatímco druhá se točí kolem Michaela Corleoneho, který pokračuje v rodinném byznyse po otci Vitovi. Francis Ford Coppola natočil minimálně stejně dobré pokračování jako první díl. Všechni herci bez vyjímky předvádějí mistrovské herectví. Především Al Pacino s Robertem De Nirem, pro kterého to byla první významná role, a který ztvárnil dokonale mladého Vita Corleoneho. Propracovaný scénář, skvělá režie, herecké výkony a geniální hudba, co více si od filmu přát. Ty tři hodiny života u toho sakra stály za to. Kdo neviděl měl by rychle napravit..... ()

Reklama

Radyo 

všechny recenze uživatele

Jedna z mála výjimek, potvrzující pravidlo o slabším pokračování.. Tohle pokračování je minimálně stejně dobré, jako první díl. Herecké výkony stále na maximální možné úrovni, režie špičková, děj precizně zpracovaný - je jen málo příběhů, kdy se nedá jednoznačně posoudit, zda je lepší kniha, nebo film. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Vždy som mal o teba starosť, Fredo.“ Jeden z minima filmov v histórii kinematografie, ktorý je prequelom a sequelom zároveň. Úchvatný, 200-minútový gangsterský epos. Kým Michael (Al Pacino) starne a sleduje zradu (manželka Diane Keaton) i vernosť (plešivejúci consigliori Tom Hagen Roberta Duvalla) a preberá otcove gestá, mimiku a hlas, v minulosti sledujeme vzostup jeho otca (Robert De Niro v podstate hrajúci Marlona Branda – táto „rovina z minulosti“ je podrobne popísaná v Puzovej knihe, ale čo sa filmov týka, dostala sa až do dvojky). KRSTNÝ OTEC II, ktorý prišiel len dva roky po jednotke, býva často považovaný za jedno z najlepších pokračovaní (aj keď Randy Meeks si o tom myslel svoje) a aj jeho strhujúco režíroval F.F. Coppola, ktorý dostal od štúdia (na rozdiel od v dosť komplikovaných podmienkach vznikajúcej jednotky) voľné ruky. Vytvoril vďaka tomu surové, mrazivé a na 11 Oscarov nominované klasické (veľ?)dielo o ponukách, aké sa neodmietajú. Škoda, že Brando sa odmietol vrátiť do záverečnej scény. 5*, ale áno, absolútne fantastické retrospektívy s De Nirom sú top, scény zo súčasnosti ma tentokrát priznám sa až tak nestrhli. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„This is the business we´ve chosen.“ Rodina, moc, loajalita, tahání za nitky a všudypřítomná smrt aneb Coppola pokračuje v precizní filmařině, byť se z jeho díla s honosnou výpravou kamsi vytratily potřebné emoce a střihači učinil nabídku, kterou nelze odmítnout („Jdi domů, chlapče, nebudu tě potřebovat.“). Naštěstí však filmařský štětec Maria Puza vše vynahradil nabitou poslední půlhodinou, kde především don Pacino exceluje (u scény s oznámením interrupce vypadají jeho oči jak Etna vteřinu před výbuchem), aby jako z vlaku mávající loutka voděná od dětství otcem trpce přemítal, jak vše, po čem toužil, získal, ale při tom toho ještě více ztratil. Mimochodem, teď už chápu, proč Vít Bárta z naší Cosa Pubblico Nostra nosí ten šátek kolem krku, ale tam veškeré chtění o podobnost s Michaelem Corleonem končí. A nebo se mýlím..? ()

Galerie (176)

Zajímavosti (81)

  • Vito Corleone (Marlon Brando) se měl vrátit v krátké vzpomínkové scéně, ale Brando odmítl kvůli tomu, jak se k němu studio chovalo během natáčení prvního dílu. (don corleone)
  • Michael Corleone (Al Pacino) dáva bozk svojmu bratovi Fredovi (John Cazale) po tom, čo sa dozvie o jeho zrade. Táto scéna z filmu je odvolávkou na Bibliu, konkrétne na časť, kedy Judáš pobozká v Getsemanskej záhrade Ježiša, aby ho označil rímskym vojakom. Bozk sa rovná zrada. (Samuellsson)
  • Keď mladý Vito Andolini (Oreste Baldini) dorazil na Ellis Island, bol označený X-kom v krúžku. Emigranti na Ellis Islande, o ktorých sa dozorný úradník domnieval, že majú nejakú duševnú poruchu, boli označovaní práve takto. (Stefan_M)

Související novinky

Zemřel Roger Corman

Zemřel Roger Corman

12.05.2024

Svět filmu přišel o jednu z ikon americké kinematografie, v kalifornské Santa Monice totiž zemřel legendární americký režisér, producent a scenárista Roger Corman. Bylo mu úctyhodných osmadevadesát… (více)

Remake akčního Raidu je v nejlepších rukou

Remake akčního Raidu je v nejlepších rukou

11.01.2022

Už pár měsíců víme, že remake akčního filmu desetiletí The Raid / Zátah: Vykoupení natočí režisér Patrick Hughes (Expendables: Postradatelní 3, Zabiják & bodyguard). Film si objednal Netflix a… (více)

Zdigitalizovaní drsňáci se vrací na plátna kin!

Zdigitalizovaní drsňáci se vrací na plátna kin!

27.05.2012

V červnu se diváci mohou těšit na tři klasické perly stříbrného plátna s tématem „drsní muži“ – Rocky, Zjizvená tvář a Hodný, zlý a ošklivý. Všechny tři uvedené filmy bude možné vidět pouze během… (více)

Reklama

Reklama