Reklama

Reklama

VOD (1)

Splašený vlak se řítí rychlostí 100 mil za hodinu a vám budou vstávat vlasy hrůzou! Uvidíte jedinečné, na Oscara nominované výkony Jona Voighta a Erica Robertse. Akce, napětí a nečekané vyvrcholení na vás čeká v thrilleru Splašený vlak. Manny (Jon Voight) - drsný trestanec v odlehlé věznici na Aljašce - podnikne se svým spoluvězněm Buckem (Eric Roberts) odvážný útěk. Dostanou se do nákladního vlaku a plnou parou míří za svobodou. Jenže strojvůdce uprostřed jízdy zemře na srdeční příhodu a muži zůstanou sami ve vlaku blížícím se šílenou rychlostí k jisté katastrofě. Pak ale objeví třetího pasažéra, krásnou železničářku (Rebecca De Mornay), která je stejně tak zoufalá - jako rozhodnutá přežít - jako oni! (MGM)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (215)

JFL 

všechny recenze uživatele

Společnost Cannon Films sice proslula jako továrna na brakové sny, ale svého času předznamenala některé z trendů Hollywoodu nového tisíciletí. Jeden z jejích kriticky nejúspěšnějších titulů můžeme označit za předchůdce tendence angažovat na vysokorozpočtové akční projekty tvůrce s výrazným autorským rukopisem a charakterní herce. Sovětský národní umělec a prominentní filmař Andrej Končalovskij toužil pracovat v Hollywoodu a jeho sen mu splnil šéf Cannon Films Menahem Golan. Končalovskij na oplátku byl jediným z řady filmařských velikánů, jimž Cannon financovali autorské projekty, který se ke společnosti opakovaně vracel - celkem pro ně natočil čtyři filmy. "Splašený vlak" odpovídá formátu klasického blockbusteru s třístupňovým konceptem "the book, he hook, the look". Háčkem na diváky bylo právě angažování věhlasného režiséra a skvostné herecké obsazení v čele s Jonem Voightem a mladými talenty Ericem Robertsem a Rebeccou De Mornay. Osobitý look filmu zajistilo situování děje do mrazivé aljašské pustiny i vypjatý reportážní styl snímání. Předlohou pak byl vyhlášený scénář Akiry Kurosawy vycházející z reálné události z roku 1962, kdy se čtveřice spojených lokomotiv vymkla kontrole a řítila se po kolejích státu New York. Končalovský ve spolupráci se scenáristou Paulem Zindelem Kurosavův scénář k přímočarému thrilleru povýšili na napínavé podobenství o svobodě, bestialitě a lidskosti. Byl to také Končalovskij, kdo rozhodl dění přesadit na Aljašku a upřednostnit postavy uprchlých kriminálníků přidáním scén z vězení, které scenáristicky vyšperkoval spisovatel s přímými zkušenostmi z kriminálů s nejtěžší ostrahou Edward Bunker. Dodnes "Splašený vlak" neztratil nic ze své působivosti, významové šíře, ani dravého tempa a napětí. Navíc fascinuje jako vzácný ideální průnik pohlcující podívané s nadstavbou tvůrčího přístupu, který dokáže vydestilovat jeho potenciál dalece přesahující tradiční žánrové kategorie. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Přečtete si komentář kolegy spable, zamyslete se, a v žádném případě si ten film nepouštějte v dabingu, o kterém píše. Voight nadabovaný stále vytíženějším Petrem Olivou (kdeže jsou parádní časy jeho Bodieho) by snad ještě ušel, Pavel Rýnský v roli ředitele věznice, Libor Terš ve většině menších rolí (vypraveč, dvě třetiny hlasů ve vysílačkách mluví také on, pak dva tři lidi fyzicky na plátně přítomné) a hlavně Tůma nebo spíš Mahdal v roli Erica Robertse - to je smutný pohřební pochod někdejšího skvostu naší kinematografie. Zvolte si jiný, nebo raději anglický zvuk. Protože právě pro otřesný zážitek z dabingu plného patetických plků (od části, kdy se sejdou v lokomotivě s Rebeccou de Mornay) nemůžu jít s hodnocením výše, a film považuju za průměrný až lehce podprůměrný. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Typická osmdesátková jízda, jak ji mám rád. Syrové, mrazivé, neutěšené. Chladný, odevzdaný se osudu, a přesto bojující Voight a v holportu s ním Roberts, co je na zabití. Protřelost životem versus naivita mládí. Boxerský ring a potyčka okolo, kdy dojde i na střeva ven. Vynikající kamera doprovázená působivou hudbou sviští společně s vlakem vražednou rychlostí 130 km za hodinu. Bílé pláně, hory, tunely. Naháněčka vrtulníkem nepostrádala adrenalin. Nefanděte zločincům, když ředitel věznice je megablb. Úplně jsem cítil ten ledem pokrytý povrch lokomotivy, když po něm odsouzenci střídavě šplhali. I po letech, bez omračujících počítačových efektů, výborná podívaná. Jeden by nevěřil, co se všechno dá vymyslet s rozjetým vlakem a zoufalým triem na palubě. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Na železnici dějou se věci. Pokud ve filmu sviští souprava čtyř lokomotiv po zasněžených kolejích, je to diváckej zážitek par excellence. Sníh, zatažená obloha, svist větru, trámy odpadávaj z mostů pod řítícím se vlakem. Bohužel se to samý nedá říct o tom ostatním. Postavy i přesto, že jsou velmi dobře zahraný, mi nějak nepřirostly k srdci, hlavní bachař je moc béčkově pojatej záporák a dva trestanci taky nejsou zrovna sympaťáci. Na druhou stranu tenhle film vzbuzuje pocity toho správnýho chlapskýho dobrodružství, dobře buduje napětí i psychologickou stránku, takže po menším váhání dávám vyšší hodnocení. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"To je ale puch !!" - "Copak ty jsi nikdy nebyl v kanále ??" - "Né !! Ale jestli se z tohodle dostanem, ustelu si klidně na hromadě hnoje.." ;) A to ještě slaboduchej Buck Erica Robertse netušil, že je čeká daleko větší nebezpečí než kanál plný krys.. Tohle totiž teprve bude jízda !! ;) Přiznám se, že mě Končalovského tvorba plná bizarních netypických charakterů, které však režisér často převrací naruby z těch jejich zdánlivě klišovitých archetypů, začíná opravdu hodně zajímat.. Splašený vlak staví na původním Kurosawově scénáři, když pohollywoodštěný Končalovskij stejně jako mistr pomocí akce zkoumá charaktery v extrémních situacích, a rozhodně i chemii mezi tradičně výborným Johnem Voightem a Ericem Robertsem s tím jeho fyzickým herectvím.. Opravdu výborný film s luxusní vizuální stránkou a pointou, která i dík posledním shakespearovským řádkům ještě dlouho rezonuje.. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • Štáb využil montanské staré zařízení Deer Lodge. (ČSFD)
  • V originále byla postava Jona Voighta vrahem, ale Edward Bunker ji změnil na kasaře, protože cítil, že vraha by spoluvězni nerespektovali. (džanik)

Reklama

Reklama