Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá žena Natalie jednoho dne brzy ráno nasedne do auta a tajně odjede od svého manžela. Teprve v telefonu mu zkouší vysvětlit, co ji k útěku vedlo. Je těhotná, ale není si jistá, zda je v manželství šťastná, ani zda vůbec chce mít dítě. Nechce se pořád o někoho starat, chce být aspoň na krátkou dobu jen sama sebou. Po cestě zastaví Natalie osamělému stopaři Jimmymu, přezdívanému Killer. Mladík je bývalým hráčem amerického fotbalu a utrpěl zranění hlavy. Navzdory zabijácké přezdívce je to dobrák od kosti, avšak kvůli poranění mozku není soběstačný. Natalie se mu pokusí pomoct s hledáním práce, avšak jejich pokus ztroskotá. Ani na útěku od rodinných povinností tedy Natalie nenachází vytouženou chvíli volnosti. A tak ji zkusí najít v náruči chlapáckého policisty Gordona... V jednom ze svých raných filmů se Francis Ford Coppola zaměřil na pocity vnitřně osamělé hrdinky ze středních vrstev. Na rozdíl od předchozí generace žen se Natalie snaží nalézt vlastní cestu životem. Jelikož se však nenaučila rozpoznat, co sama chce, zoufale ve svém hledání selhává. Ve skutečnosti není schopná unést tíhu zodpovědnosti a pokouší se od ní utéct. Dnes můžeme tento Coppolův snímek zařadit mezi road-movie, avšak je zajímavé, že jej autor natáčel v době, kdy ještě neměl premiéru průlomový film tohoto žánru Bezstarostná jízda. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (48)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Nějak netuším, co si s tím počít. Téma to má hodně zajímavé, ale když ono to celé nějak začne, nějak to plyne, nějak se to vyvine, nějak to skončí a nic víc. A přitom na tom scénáři není nic vyloženě špatně, ani na tom příběhu a ani na jeho průběhu, jen to ve mě prostě nic silnějšího nezanechalo. Začátek mě celkem chytl, líbilo se mi, že je to road movie, taky to má po celou dobu solidní filmařskou stránku, ale taky tomu chybí větší psychologie postav a hlavně víc propracovaný příběh, protože tenhle - i když vystačí - na mě působil dojmem, jako by se s ním Coppola nechtěl hlouběji zabývat. A asi právě tohle se výrazně podílelo na tom, že to ve mě nic víc nezanechalo. Ale pořád lepší, než třeba Alice už tu nebydlí, na kterou jsem si tu občas kvůli drobným podobnostem vzpomenul... Silné 3* ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Strašně mě mrzí dabing, kde to v některých chvílích sklouzlo až do absurdna a to si tenhle snímek určitě nezasloužil. Dlouhá road movie, kde jsem se smutkem v duši sledovala Natálii, která nevěděla jak se svým životem naložit dál, protože ten stávající ji neuspokojoval a tak se vydala autem na pouť, hledat něco jiného, co by jí víc naplňovalo a uspokojilo. Našla na ní odpověď ta žena se zmatkem v duši, ale dobráckým srdcem? Já jí našla, ale o to víc jsem pak byla smutnější. Smrťáka mě bylo taky líto, už jen proto, že takových lidí jsou mraky a ani nemusí mít úraz na hlavě. A tak Natálie rozehraje svůj niterný boj na všechny strany a když už se jí zdá, že malinký záblesk naděje, pochopení a lásky najde v osobě policisty Gordona, tak vše vygraduje v jediný možný konec, který je v této situaci téměř nevyhnutelný. Na svojí dobu unikátní a neotřelý film. 75% ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Trochu nechápem taký malý počet hodnotení pri filme od režiséra s tak zvučným menom akým je Francis Ford Coppola. Snímka to nieje síce kultová ale opäť tu máme moju obľúbenú dvojicu - James Caan a Robert Duvall. A práve James Caan predvádza opäť majstrovské herectvo, tento krát si zahral trochu pribrzdenú postavu, ale veľmi som si ju obľúbil. Je to ďalší jeho herecký výkon ktorý ma len utvrdil v tom, že je to pán herec a aj vďaka tejto snímke som si ho tak obľúbil. Pretože v tých kladných rolách je skvelý. Hoci mi bola hlavná protagonistka krajne nesympatická, nič to nemení na mojom učarovaní pre tento film a špeciálne pre duo James Caan a Robert Duvall. Francisovi vďačím za krásny a nadštandardný filmový zážitok a Jamesovi za skvele zahranú postavu. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Jeden z několika odvážných filmů, které na konci 60. let v podstatě zachránily Hollywood. Třebaže je hlavní hrdinkou žena, její nelichotivé vykreslení neodpovídá mé představě o „ženském filmu“. Natalie zbaběle utíká před zodpovědností, nechce se na nikoho vázat, chce být sama, chce být volná. Ale co dál…? Dnes působí lidé Deště dosti ošuntěle a všedně, ale tehdy vážně nebylo obvyklé, aby režisér společně s kamerou a cca dvacítkou dalších nadšenců vyrazil z východního pobřeží Států na pobřeží západní a po cestě natáčel na místech, která mu přijdou vhod. Už zde jsou patrny znaky Coppolovy mistrovské práce s mizanscénou (zrcadlová scéna) a jeho záliby v paralelním nahrávání vícero zvuků (nechává mluvit i čtyři postavy najednou), kterou posléze rozvinul v Rozhovoru. Jednoduchý příběh již poněkud vyčpěl, zbytek bych ale pro jeho relevantní postavení ve filmové historii nezatracoval. 75% ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Výborné drama Francise Forda Coppoly, mix psychologického filmu, road-movie a filmu o mentálně retardovaném člověku, trochu podobný svým nostalgickým vyzněním našemu Návratu idiota. Dobře napsaný scénář, ale hlavně již plnohodnotná režie pana Coppoly (třeba výborně fixované flasbacky) a jeho citlivá práce s herci, kteří podávají přesvědčivé nadstandardní výkony. Hodně povedený film... ()

Galerie (11)

Zajímavosti (6)

  • Francis Ford Coppola napsal scénář během natáčení Divotvorného hrnce (1968). Pro výchozí situaci mu posloužil zážitek z dětství, kdy jeho matka po hádce s otcem na dva dny odjela sama do motelu. (Matty)
  • Hlavním impulsem k natočení tohoto nízkorozpočtového snímku bylo Coppolovo znechucení praktikami velkých studií, které na vlastní kůži poznal při realizaci Divotvorného hrnce (1968). Studiový systém mu neumožňoval uplatnit se jako soběstačný autor. (Matty)
  • Shirley Knightová, která hraje těhotnou ženu, byla v průběhu natáčení skutečně těhotná. (Matty)

Související novinky

Zemřel herec James Caan

Zemřel herec James Caan

07.07.2022

Z amerického Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku dvaaosmdesáti let totiž ve středu večer opustil filmový svět americký herec James Caan, jehož si diváci mohou vybavit ze snímků jako Příliš… (více)

Reklama

Reklama