Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vynálezce Preston Tucker na konci druhé světové války rozvíjí vizi auta budoucnosti, technicky dokonalého, a přitom velmi laciného vozidla. Jeho myšlenka ale nemá úspěch, protože proti odporu velkých automobilových koncernů v Detroitu nemá Tucker šanci bojovat. (oficiální text distributora)

Recenze (37)

Brouk 

všechny recenze uživatele

Příjemné překvapení a ty koráby.... moc zajímavý film... i na poučení... Skvělý nadčasový produkt, ale co naplat když jste v konzervativní Americe a jdete proti "velkejm a tlustejm" (a není to jen o Americe) a tak..... Happy end se nekoná.... aspoň v tomhle filmu filmu a i tomu nejzarytěnějšímu cynikovi to určitě přijde líto... Kdyby Tucker prorazil, třeba by se automobilový trh odvíjel i jinak.... ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Viete ako vyzerá najbláznivejšie auto konca 40tych rokov? Tak tento film vám ukáže ako uzrelo svetlo sveta auto Tucker 48. Vynálezca Preston Tucker na konci druhej svetovej vojny rozvíja víziu auta budúcnosti, technicky dokonalého a pritom veľmi lacného vozidla. Jeho myšlienka ale nemá úspech, pretože proti odporu veľkých automobilových koncernov v Detroite nemá Tucker šancu bojovať. Mne osobne sa ten automobil neskutočne páči. Je však smutné že v tej dobe, ho ľudia považovali skôr za raketu, pretože to auto skutočne vyzerá netypicky. Ale dnes by mnohí milovníci veteránov dali zaň majlant. Táto snímka je veľmi pekná a hlavne zaujímavá, pretože je podľa skutočnej udalosti a je v skutku zaujímavé, ako vyzeral priebeh prípravy tohto skvelého auta. Navyše v hlavnej úlohe skvelý Jeff Bridges. ()

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele

Taká rozprávka o vzostupe a páde jedného naivného snílka, ktorý sa rozhodol vyrábať autá, ale zlé automobilky mu to prekazili. Hlavný problem, ktorý som s filmom mal je ten, že je podaný bez poriadneho zdramatizovania. Aj vo chvíľach hrdinovho pádu, keď už mu ide dokonca o slobodu, to je podané tak pohodovo jak keby o nič nešlo. To že bol hlavný hrdina nonstop pozitivne naladený je ok, ale natočiť takto naivne aj celý film bola podľa mňa chyba. Filmu strašne chýbala scéna v ktorej by hrdina aspoň na chvíľu podľahol zúfalstvu alebo by o ňom pochybovala rodina, aby ho to viac poľudštilo. Takto pôsobil ako jednorozmerná figúrka, ktorá mi po chvíli liezla na nervy. Jediný z hercov, kto má možnosť aspoň trochu niečo predviesť je Martin Landau ako verný pomocník hlavného hrdinu. Takže výsledkom je totálny priemer a mňa viac ako film bavil komentár od užívateľa dobytek. 5/10. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Tenhle komentář nebude tak úplně přímo o filmu, protože s pohledem F.F. Coppoly nesouhlasim. Tucker Torpedo je auto natolik zajímavý, že jsem si o něm i o jeho tvůrci přečet už dávno hromadu článků. Z filmu jsem se teda prakticky vůbec nic novýho nedozvěděl, ale přesto jsem se na film podíval docela se zájemem. Ovšem mam pocit, že Coppola to prostě natočil tak, že Preston Tucker byl génius a ostatní mu jen házeli klacky pod nohy. Takže kdo to byl vůbec Preston Tucker? Snílek, blázen a nebo podvodník? Po konci 2. světový války se očekávala obrovská poptávka po autech, takže konstruktéři pohnuli řití a přišli s neskutečnejma zhůvěřilostma. Velkym hitem tenkrát byla koncepce "všechno vzadu", což se v Evropě celkem ujalo. V USA se s timhle prosadil snad akorát Chevrolet Corvair, kterej se vyráběl v letech 1959-1969 a dodnes se o něm řiká, že to bylo jedno z nejhorších aut, co se kdy v USA vyrobilo. Ale to už jsem se rozepsal úplně mimo téma... Zkrátka a dobře, Preston Tucker přišel s autem, jehož design údajně vymyslel někdo v GM, ale tam to smetli ze stolu. Tucker byl z toho asi nadšenej a tak začal pracovat na "car of tomorrow". Design už měl, takže zbejvala technika. Původně chtěl, aby auto poháněl 6-ti válcovej boxer o objemu téměř 10 litrů uloženej za zadní nápravou na jakymsi samostatnym polo-rámu. Motor měl mít dokonce např. jakýsi mechanický vstřikování paliva, rozvod OHC a hydraulický zdvihátka ventilů, což bylo tenkrát naprosto unikátní. Otázka teda je, jak by se asi chovalo auto s 10-ti litrovym motorem za zadní nápravou. To by bylo asi vhodný leda tak pro sebevrahy :-) Nicméně skutečnost byla nakonec taková, že se do Tuckerů nakonec montovaly motory z vrtulníků o objemu 5,5 l s rozvodem OHV a karburátorem. Vzniknul tak akorát podivnej bastl, na kterym se údajně sralo všechno, co se posrat mohlo (což je možno vidět i ve filmu). Auto možná bylo super na rýsovacích prknech, ve skutečnosti to ovšem tak jednoduchý nebylo. Preston Tucker byl nakonec obviněn z podvodu a továrna byla uzavřena. Stihlo se vyrobit pouze 50 aut + 1 prototyp. Otázka je, jestli Tucker skutečně chtěl vyrábět auta a nebo byl podvodník. Dokonce i zaměstnanci po letech tvrdili, že Tucker se nějak neměl k tomu, aby investoval do továrny peníze. Jinak pokud by se auto opravdu začalo vyrábět, tak já si troufám tvrdit, že by to byl totální propadák. Motor za zadní nápravou je dobrej možná tak pro autobusy. Údajně se mluvilo o výhodách v lehčim řízení a menšim odpadnim teple, co se dostává od motoru do kabiny. Vzhledem k tomu, že v USA už v 50. letech měly auta naprosto běžně posilovač řízení a klimatizaci, tak by tahle výhoda asi nikoho moc nevzrušovala. Podle mě to je docela zajímavej film o zajímavym autě, nicméně nedozvěděl jsem se nic novýho, takže pro mě 3 hvězdičky. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

"Budete kupovat rádia od našich nepřátel." Jestli tohle Tucker vážně řekl, tak génius skutečně byl, minimálně v oblasti předpovědí. Coppola natočil nezvykle svižný film, v němž upřednostnil silný příběh před formou. Snímek je zručně sestříhán, takže dokáže po celou stopáž udržet diváka v příjemném napětí. Vše doprovází nadmíru vydařená hudba. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (6)

  • Přes špatné ohlasy kritiky měl snímek finanční úspěch. Podepsal se i na ceně sedanů Tucker, jejichž cena po uvedení filmu stoupala. (Terva)
  • Natáčení bylo zahájeno 13. dubna 1987 v závodech Ford Motor v Richmondu. Dále se například natáčelo v San Franciscu nebo Chicagu. (Terva)
  • Producent George Lucas v roce 2005 prodal svůj model sedanu Tucker za 385 500 amerických dolarů. (Terva)

Reklama

Reklama