Režie:
Gregory HoblitScénář:
Nicholas KazanKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
Tan DunHrají:
Denzel Washington, John Goodman, Donald Sutherland, Embeth Davidtz, James Gandolfini, Elias Koteas, Gabriel Casseus, Michael J. Pagan, Robert Joy (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Azazel je jeden z padlých andělů, které Bůh zbavil podoby a oni se za to mstí na lidech. Protože nemá vlastní tělo, žije v tělesných schránkách jiných lidí i zvířat, do nichž může vstoupit jediným letmým dotykem. Mluví všemi jazyky a je skutečným, téměř absolutním zlem. Nezničitelným, nepřemožitelným, nelítostným a bezcharakterním. Přesvědčit se o tom může filadelfský policejní detektiv John Hobbes, který sice chytil obávaného sériového vraha Edgara Reese a předal ho porotě, která ho poslala do plynové komory, jenže tím to pro něj neskončilo. Právě naopak. Objevují se další mrtvoly, stejný modus operandi a taky hádanka, kterou mu těsně před smrtí položil Reese. Zpočátku nevěřící a skeptický detektiv se přesvědčí, že si s ním krutě pohrává pomstychtivý démon, a s hrůzou si uvědomí, že se na něj nejen snaží svést podezření z dalších vražd, ale navíc se zřejmě velmi dobře baví jeho pozvolným ničením a deptáním. Detektiv se však nevzdává, a dokonce se zdá, že objevil způsob, jak ho porazit a zničit. Pomoci by mu mohla Gretta Milano, dcera policisty, který před třiceti lety spáchal sebevraždu, poté co byl obviněn z řady zločinů. S její pomocí se dostane k několika starobylým textům, které popisují, jaké má Azazel schopnosti a slabé stránky. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (203)
Film som pôvodne videl ako nástročný a celkom som sa vtedy bál. Nápad s mysterióznym zločincom sa mi zdal dobrý... Lenže už nejaký rôčik ubehol a aj názor si poopravujem. Lepšia druhá polovica filmu nezachráni trochu za vlasy pritiahnutý záver, ktorý sa dá tušiť už od začiatku. Nájde sa tu pár zaujímavých scén, najmä tá, v ktore uteká vystrašená Embeth Davidtz pred vyčínajúcim Satanom, ale inak slabý premier, tak dva a pol hviezdičky :-( Nebyť Denzela a môjho favorita Gandolfiniho, asi by z toho bola úplná sračka. ()
Příjemná mysteriozní kriminálka s Denzelem která by možná byla o fous lepší kdyby jí natočil David Fincher stylem Sedmičky. Kratší stopáž by tomu neuškodila neboť půl filmu zdržuje ta ženská která čeká celou hodinu než Denzelovi konečně řekne o co jde, i když věděla od začátku že mu půjde vo kozy a trochu informací by mu pomohlo. Hlavní nápad je celkem slušnej, nechci říct originální, ale zato s nim udělali pár originálních scén jako je třeba netradiční honička na chodníku nebo scéna předávání na policejní stanici. Ale jak jsem řekl na začátku, chtělo by to trochu přitlačit na pilu. ()
Dazazel Washington je můj černej oblíbenec. Zato Gregory Hoblík ne. Patlal. Hlavně tedy zkraje kariéry. To neustálý rozmazaný čumění kamery jakoby očima démona, nebo co to bylo, mě doslovně sralo. To véčný ( a trapný) přeskakování z člověka na člověka bylo taky debilní, hlavně když to bylo během minuty stokrát. Žádná atmoška, žadný napětí, žádný emoce. A hlavně nic drsnýho. Trapas za dvě útrpný hvězdy. 30%. ()
film, ktory som uz dakedy davno videl, no okrem nejakych naznakov si vobec nepamatal, tak prisiel na rad znova... napad zaujimavy, spracovanie mohlo byt este o chlp lepsie, ale celkovo filmu nemam velmi co vytknut, nenudil, zaujal.. a Denzel Washington vzdy dokaze zahrat vyborne a film potiahnut vyssie...nabozenska tematika spracovana zasa z trosku ineho uhlu, to sa mi paci... 7/10 ()
Oh boy, moje vášeň pro filmy, které začínají koncem, je zde ještě umocněna faktem, že Anděl smrti je jeden z mála filmů, které oprávněně (a rozkošnicky!) beze zbytku využívají figuru voiceoverového vypravěče. Elias stráví ve filmu asi šest minut, ale i tak je velice půvabný. Kdybych já byla tisíce let starý padlý anděl chodící po Zemi, rovněž si budu slastně pobrukovat Stouny (na moji obranu: pokoušela jsem se napsat Stoney a potom Stony, ale to dle mého názoru vypadalo nepatřičně). Byla jsem trochu otrávena, když ze záběru na plačící pochybující ženu v kostele film přejde na Coca Colu padající z automatu. Je to větší připomínka zla než když si Azazel pobrukuje. Osobně bych tam nepotřebovala tolik subjektivních pohledů démona, ale dramaturgicky je to dokonalé do posledního záběru. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (8)
- První scéna, kterou scenárista Nicholas Kazan vymyslel, byla ta, ve které Azazel poprvé putuje z jednoho člověka do druhého a na jejímž konci dojde k posednutí Charlese Oloma (Robert Joy). Kazan přemýšlel nad tím, jak může zlo přecházet z jednoho člověka na druhého, jak může být nakažlivé, že když je jeden člověk zlý na druhého, tak ten bude zlý zase na někoho dalšího a tento řetěz se nikdy nezastaví. Tímto došel k vizuální představě filmové scény a od této scény se potom odrazila práce na celém filmu. (Morien)
- Během přípravy natáčení režisér navštívil muže, který dokáže mluvit syrijsko-aramejsky, aby mu pomohl s dialogovou scénou v tomto jazyce, která ve filmu proběhne. Muž byl ale velmi nábožensky založený a odmítl vyslovit nadávky, které postava mluvící touto řečí ve filmu pronáší. Produkce potom musela najít dalšího člověka, který tuto řeč ovládá, aby doplnil chybějící sprosté repliky. (Morien)
- Nicholas Kazan napsal roli Jonesy speciálně pro Johna Goodmana. (Pumiiix)
Reklama