Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Saúdské Arábii explodují americká kasárna a zprávy naznačují, že za útokem je šejk Ahmed Bin Talal. Americká armáda šejka unese, což vyvolá v New Yorku vlnu terorismu. FBI pověří vyšetřováním svého agenta Anthony „Huba“ Hubbarda, který se po sérii atentátů chce zasadit o to, aby šejka propustili. Při pátrání se setká s Elisou Kraftovou ze CIA, která se mu svěří, že je na stopě teroristické buňky. Mezitím tři muži v Brooklynu obsadí další autobus s pasažéry a vyhodí ho do vzduchu za použití stejné výbušniny jako v kasárnách v Saúdské Arábii. FBI vystopuje Araba Aliho Waziriho, který přicestoval do USA, přestože je na seznamu teroristů. Zaručil se za něj přítel Elisy, Samir Nazdhe, který je jejím svědkem a pomáhá jí v pátrání po teroristech. FBI vypátrá v Brooklynu úkryt teroristů a všechny postřílí. V bytě se najdou detonátory a semtex. Buňka je zničena a Hub s nejbližšími přáteli oslavuje. Další bomba teroristů však vybuchne v divadle na Brodwayi. Jsou desítky mrtvých, v New Yorku nastane panika a město je paralyzováno. Spekuluje se o nasazení armády. Hub se schází s politiky a dozvídá se, že Elise se ve skutečnosti jmenuje Sharon Bridgerová a účastnila se tajné operace v Iráku. Sharon tvrdí, že Samir je na jejich straně, protože se s ní účastnil operace, jejímž cílem bylo svrhnout Saddáma Husajna. Sharon vysvětluje, že každá z teroristických buněk nyní funguje nezávisle a v USA můžou být tak tři čtyři. Vzápětí dojde k atentátu na budovu FBI, kde sídlí hlavní stan boje proti terorismu. Mezi šesti sty oběťmi jsou všichni Hubovi kolegové s výjimkou jeho nejbližšího arabského spolupracovníka agenta Franka Haddada. Veřejnost volá po zásahu armády... (TV Prima)

(více)

Recenze (218)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Jenom dvě věci k sobě jdou ještě hůř než sex a finále mistrovství světa - lidská práva s terorismem. Prosím vás, jaká práva asi tak může mít terorista? Leda tak právo vybrat si končetinu, kterou mu useknou jako první. Ti, co protestují proti násilí páchaném při výsleších jsou určitě zároveň ti samí schizofrenici, kteří nejvíce řvou a nadávají, když se stane nějaký průser. Takže lidská práva sice ano, ale když je 90% jisté rasy terorismem posedlá chátra, není náhodou lepší vyházet je vidlema pryč všechny? Tohle není jako když kvůli pár kreténům nesmíte dávat železo do výkupu, tady jde o píseček, na kterém bych si třeba já docela rád hrál v klidu. A kdo tvrdí, že se to týká jen Američanů, ten asi dlouho neviděl globus. ()

castor 

všechny recenze uživatele

To, kde jsou hranice občanské svobody, „zkoumá“ režisér Edward Zwick, který tři roky před 11. zářím uvrhl na New York hrozbu terorismu. Ostatně Spojené státy ztratily nevinnost už dávno před rokem 2001, v podzemních garážích dvojice mrakodrapů už v roce 1993 vybuchla nálož. Zůstaňme však ve filmovém světě, ve kterém, když armáda dostane zelenou, nastává problém. Své o tom ví agent FBI Denzel Washington, který velí protiteroristické jednotce a který přihlíží, jak se autobus s desítkami nevinných rozletí do okolí. Amerika je v šoku a diváka musí bavit všechny ty průlety kamer kolem mrakodrapů, velkolepé příjezdy policejních vozů i vlastenecké bouchání do stolu á la Amerika je naše, vzít si jí nenecháme. Přiznejme si, že v dané době byl divák ze středu Evropy „myšlenkou“ docela netknutý. Ač tu máme „vážné“ situace, kdy Arabové končí v narychlo zřízených táborech, kde se přistupuje i k mučení, jaksi to na diváka nedolehne. Většina je herců je fajn, omylem je však účast Bruce Willise (jeho „přerod“ z hrdiny ve fašistu je nevěrohodný), jehož výkon je (dnes by to příliš nepřekvapilo) na svou dobu mizerný. Jinak solidní prorocký thriller!! ()

Reklama

mzss1 

všechny recenze uživatele

(93%) Stav obležení, v originálu nesoucí název The Siege mi dlouhé léta unikal a tak jsem se na to nakonec vrhl. A musím říci, že jsem nečekaně spokojen a nadšen jak se tento politický thriller povedl. Hodnocením je to zde jen lehce nadprůměrné, ale to je mi zcela ukradené. Vždy si k filmům utvořím vlastní názor. Ono téma politika je dost citlivé téma, takže z toho mnohdy vzniká začarovaný kruh a třeba může být film naprosto kvalitní, ale někteří diváci některé politické scény můžou zavrhnout a stěžovat si, že to tak není v reálu atd. Abych byl, co se týče politiky konkrétní v tomto snímku, tak je podaná docela jednoduchým stylem, takže i běžný a nenáročný divák se zde bude orientovat bez problému. Téma Arabů, Islámu atd bylo zde v té době (r.1998) nastíněno pouze na okraj, kdyby byl tento film točen v současné době, bylo by to politicky zřejmě dost specifičtější. Takže v tomto ohledu jsem byl spokojen – vše bylo hezky nastíněno. Děj to mělo rovněž výborný, žádná hluchá místa jsem zde nenašel. Ve finále to mělo jednu solidní pointu, která nebyla ani tak šokující, ale zahraná byla dobře. Atmosféru a napětí – opět velká spokojenost, tady není o čem diskutovat. Co mě ale nejvíc na této skvělé filmové záležitosti nadchlo, byly dva aspekty. Zaprvé: Skvělé herecké výkony, zejména od mého velkého oblíbence Denzela Washingtona, který zde přímo exceloval. Věřil jsem jeho roli snad každou vteřinu. Jeho osobnost, dialogy, emotivní a především IMPULSIVNÍ výjevy – to klobouk dolů. Vedle něho jako filmový parťák Tony Shalhoub zde seděl jako ulitý. Dále, Annette Bening mě rovněž bavila, zpočátku jsem ji vnímal jako obyčejnou ženu, ale později si mě víc a víc získávala, zejména když už se blížil závěr, tak se ve mně i dost emocí nahrnulo. A do čtveřice tu máme Bruce Willise v poctivé, vedlejší roli, kde hrál generála Deverauxe – zahrál ho na výbornou, jen bych jeho roli víc rozvedl, aspoň o takových 10 minut, což je asi jediný nedostatek, který jsem zde shledal. Celkově mohl být film o takových 15-20 min delší, to už by z toho byla snad stoprocentní pecka. No, nějak jsem se s prvním bodem rozvášnil. Nicméně, zadruhé: Druhá nejlepší věc na tomto skvostu byly rozhodně zapamatovatelné, dynamické a emotivní scény. Už třeba výbuch autobusu – to byla scéna, kdy jsem čuměl s otevřenou pusou. V dnešní době běžná součást scénáře, kdy vybouchne nějaký bus, ale zde to bylo opravdu silné. Dále, třeba pasáž, kdy Denzel nekompromisně vběhne do třídy, kde jsou jedním teroristou drženy děti – to byla skutečně riskantní scéna, která ve mně opět zanechala spoustu emocí. Soundtrack od Graema Revella byl dobrý jako vždy, nejvíc se asi dá poslouchat v průběhu filmu než samostatně, ale i tak super. Chápu, že každému to asi nemusí sednout nebo až tak uchvátit jako mě, ale takových filmů s obdobnou tématikou se točí v dnešní době opravdu mraky a právě zde v tomto „devadesátkovém“ snímku snad vše fungovalo tak jak má. Četl jsem i trochu negativnější názory a recenze. A rozhodně nesouhlasím, že je film pojat chladně a že tu chybí jistá brutalita. Přece není nutné vidět tu scény, kdy armáda řeže prsty a provádí waterboarding, i tak mi to zde přišlo dost reálné, takže tu nějaká příliš velká krvavost rozhodně nechyběla. Sem tam se našlo pár tak trochu brutálnějších scén jako např.žena scházející schodiště po výbuchu, které chyběla ruka atd. Myslím, že už nemám co dodávat. Tohle ještě do budoucna s radostí uvidím víckrát. V rámci žánru je to vrchol. Holt co člověk, to názor. () (méně) (více)

Pugo 

všechny recenze uživatele

S odstupom času a teda po 9/11 naberá tento thriller úplne iné dimenzie. Hlavná premisa filmu je zaujímavá a ukazuje, ako ďaleko sú krajiny, resp. tí, ktorí ich riadia, ochotné zájsť v záujme ochrany svojich občanov/ideálov/potrieb. Samozrejme ukazuje klasické protipóly, ktoré pri takýchto situácií vzniknú a dostávajú sa do konfliktu. Možno preto aj škoda toho záveru, ktorý vyznieva celkom čiernobielo. Finále s nejednoznačnejším koncom by možno patril do topky žánru. Ale rozumiem tomu, že tá látka je (aj vtedy bola, hlavne po Oklahoma City bombing, podľa ktorého sa Zwick zrejme aj inšpiroval) veľmi citlivá. Washington super sympatický, pre mňa viac ako momentálne.A Willis má vlasy! Staré dobré deväťdesiate roky. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

odosobniac sa od udalostí 9/11/01, ktoré vrhajú na tento filmy trochu iné svetlo a snažiac sa o akú-takú objektivitu a pohľad na dielo ako na film "vytrhnutý" z kontextu (min. z kontextu, ktorý sa v dobe vzniku filmu nedal ani len predpokladať, skrátka neexistoval) musím povedať, že sa jedná o mierne nedocenený thriller, ktorý ma prekvapil a rozhodne nie je nudný, odfláknutý či nezaujímavý; Edward Zwick je režisér, ktorý ak dostane dobrý scenár a solídnych hercov, urobí poctivú prácu dosahujúcu rešpektovateľných kvalít v rámci žánru - a v tomto prípade mal k dispozícii šikovný scenár, kde sa síce ku koncu začalo vkrádať na môj vkus trochu viac patriotizmu, pacifizmu a všeľudskej empatie prezentovanej zo strany hlavného hrdinu Anthonyho Huba mierne nešikovným spôsobom (až stojí za zváženie, či tento obrat bol aj v pôvodnej verzii scenára), no neobsahuje vadivé prvky, trápne momenty, logické diery či neuveriteľné obraty (ani po stránke akčnej, ani po stránke politickej a dokonca ani po stránke "psychologicke" - preto zátvorky, lebo psychológia v tomto filme nie je a ani nemá byť doménou, predsa len ju nemožno obísť), v prvej (lepšej) polovici sa dobre pracuje s odokrývaním vzťahov, postáv, svižné dialógy, ktoré nie sú (ako väčšina súčasných politických thrillerov) ochudobnené ani o hlášky či vtipné momenty a nadmieru uspokojivá priemer prevyšujúca réžia, ktorá dokáže diváka zaujať (čo je v úvodných momentoch filmu to najdôležitejšie); najlepší výkon podal Tony Shalhoub, potom (mňa osobne) celkom príjemne prekvapil Willis v chladne zápornej role - mala šarm a i keď používal tie isté pohľady, pohyby a ksichty, ako vo väčšine iných filmov, predsa to nebol klaďas willis, ale slizký mocichtivý militantný maniak, Denzel predviedol priemer, Annette je pani herečka, ktorá má naviac, ale aspoň ukázala krásne belostné a hladkooholené sexy nohy; Veľmi silné thrillerové tri hviezdičky (hraničiace so štyrmi) a moje osobné prekvapenie, prečo je v tvorbe pána Zwicka tento film zaostávajúci za snímkami, ktoré nie sú podľa mňa oproti tomuto filmu lepšie . . . ()

Galerie (39)

Zajímavosti (23)

  • Dva možné skoré názvy pre tento film boli "Holy War" ("Svätá vojna") a "Against All Enemies" ("Proti všetkým nepriateľom"). Prvý názov bol odmietnutý potom, čo sa všetci dohodli, že je príliš provokačný, a ten druhý bol používaný chvíľu, kým štúdio nerozhodlo, že The Siege je vhodnejší, silnejší názov. Ironicky, "Against All Enemies" neskôr získal titul knihy o udalostiach po 11. septembri, ktorá sa stala budúcim filmovým projektom. (Pat.Ko)
  • George F. Miller si počas práce na tomto filme zlomil pravú stranu čeľuste na dvoch miestach. (Pat.Ko)
  • Na strategickom stretnutí jeden z účastníkov cituje Lincolna a jeho zastavenie habeásovej listiny v roku 1862. Iný účastník tvrdí, že tento čin bol vyhlásený za nezákonný Najvyšším súdom a cituje prípad "Ex Parte Milligan." Skutočný prípad, ktorý sa týka tohto incidentu, je "Ex Parte Merryman." Prípad Milligan sa týkal vojenského súdu civilného občana. Vo svojom rozsudku určil, že civilisti nemôžu byť súdení vo vojenských súdoch, s výnimkou konkrétnych okolností, ktoré prípad Milligan nespĺňal. (Pat.Ko)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno