Reklama

Reklama

Návrat do 36. komnaty Shaolinu

  • Hongkong Return To The 36th Chamber (více)

VOD (1)

Obsahy(1)

V dobách vlády Mandžů bylo v Číně hodně pracujících lidí ve svízelné pracovní situaci. Jejich podmínky vůči pracujícím byly zdrcující, zaměstnanci odváděli velmi vysoké procento z platu přímo vlastníkovi továrny, ten tak chtěl zvýšit jejich výkonnost. V jednom městě v továrně na barvení se dělníci dohodli, že těchto ústrků již bylo dost. Najali si tedy jednoho mladého herce, aby zosobnil duchovního a experta na kung-fu z chrámu Shaolinu. Majitelé továrny však podvod odhalili a přislíbili trest každému, kdo s tím měl co do činění. Mladý herec cítí zodpovědnost za problémy, které nastanou dělníkům a přislíbí odvetu. Vydá se tedy do chrámu Shaolinu, aby mohl být přijat jako žák mezi elitní bojovníky... (Intersonic)

(více)

Recenze (61)

Dragoni 

všechny recenze uživatele

Velká dávka humoru a dobré akce, která mě dokázala přesvědčit o svých kvalitách stejně jako tomu bylo u 36.komnaty Šaolinu. Pro mě osobně lepší než první díl, díky nezaměnitelnému humoru i podání příběhu hlavního hrdiny, který ačkoliv nevědomky, dosáhne nejvyššího stupně umění kung-fu. I zde jako u prvního dílu zdlouhavý nudný začátek. 75% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Číňané si potrpí na příběhy oplývající epickou šíří, akční filmy nevyjímaje. Ti, odkojení výhradně nynější hollywoodskou produkcí, budou Návratem do 36. komnaty otráveni. Nikoliv však ti, vyžadující „sešití“ akčních scén logiku nepostrádajícím příběhem. Přiblblá pohádka o vychytralém podvodníčkovi, který ke kung-fu schopnostem přišel není žádním antickým dramatem. Podle mnohých je Návrat výrazně odlehčenější než 36. komnata, ale mi ona žánrová diferenciace nepřišla tak markantní. Zde byly pouze zvýrazněny jisté prvky prvního dílu ve snaze přiblížit se divácky atraktivnějším podívaným s Jackiem Chanem. V čínské kinematografii je vůbec obtížné rozlišit tragédii od komedie - podobně nejasně vyprofilované filmy mohou leckoho odradit. 80% ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Podobne ako v sérií Shaolin Temple je aj tu každý diel diametrálne odlišný, hoci má rovnakú štruktúru. Oproti prvej časti, ktorá kládla väčší dôraz na cestu za nadobudnutím schopností, je jej pokračovanie akčnejšie, vtipnejšie a nápaditejšie. Čo veľmi poteší. Znova sa vracia Gordon Liu tentoraz ako herec, ktorý sa rozhodne naučiť kung - fu a podarí sa mu to celkom netradičným spôsobom. Nachádzame sa v rovnakej mytológií ako v prvom dieli, ale Lau Kar Leung posúva koncept bližšie k zábave. Je to svieže, dynamické a plné zapamätateľných postáv. Plus to má 20 minútové finále, ktoré v boji využíva svoje prostredie na maximum. Pre mňa pokračovanie ktoré je na rovnakej úrovni s prvým dielom. Tým sa táto dvojica pre mňa stáva prvotriednou ukážkou kung- fu žánru. ()

anais 

všechny recenze uživatele

V podstatě volné pokračování 36.komnaty shaolinu. Významný rozdíl spočívá v žánru. Na rozdíl od staršího filmu se „návrat“ nebere vážně a snaží se působit jako komedie. Vtipné to však není, jen dětinsky potrhlé. Gordon Liu tentokrát nehraje mnicha San Te, ale jeho nového žáka, který se musí naučit kung-fu, aby pomohl dělníkům v barvírně látek od tyranských Mandžuů. San Te ho však do kláštera nepřijme a dá mu za úkol vystavět kolem celého klášterního areálu lešení. Mladík během práce pozoruje cvičení pod sebou, a nevědomky začne používat techniku tzv. „lešenářské kung-fu“. Cílem tvůrců prý bylo ukázat, že ke kung-fu nejsou potřeba skutečné zbraně, ale dá se použít prakticky cokoliv – kupříkladu lešení. Když natočí Jackie Chan nevtipný film, zachrání ho alespoň skvělá choreografie. Gordona Liu v tomto případě nezachraňuje nic ()

HKstars 

všechny recenze uživatele

Ne každé pokračování musí nutně pokračovat tam, kde předchozí díl skončil a Návrat do 36. komnaty je přímo ukázkovým příkladem. Lau Kar-Leung ho natočil v roce 1980 a snaží se nás chvilku vodit za nos, když se na scéně objeví Gordon Liu v mnišském obleku. Něco ale není v pořádku, ctihodný mistr San Te by přeci takhle nevtipkoval. Ve skutečnosti je to totiž Chao, místní podvodníček, který se za mnicha vydává jen proto, aby vybíral od lidí naoko příspěvky na klášter. Jeho schopnosti ale přijdou k užitku, když místní barvírnu obsadí Chingové a nutí dělníky pracovat za nižší mzdu. S pomocí několika triků se podaří vzbudit dojem, že Chao je mocný mnich San Te a šéf barvírny dostane strach. Naneštěstí má v záloze šéfa Chingů, který velmi dobře ovládá bojová umění a prokoukne Chaovy triky. Zneuctěný Chao se tedy vydává do Shaolinského kláštera, aby se kung-fu naučil "doopravdy". Pokračování 36 komnat má evidentní příznaky chanovské mánie. Poté co Jackie natočil Drunken Mastera, začal do old schoolu nezadržitelně pronikat humor, jak se všichni producenti chtěli přiživit na novém úspěšném modelu. Ani Shaw Brothers nestáli stranou a tak dostal Lau Kar-Leung za úkol trochu popustit uzdu fantazii. Celkem se to podařilo a stejnou taktiku Lau využil později i u třetího dílu Shaolin Temple s Jetem (tam je ovšem humor ještě trochu infantilnější). Důležitě bylo, že Gordonovi pozice komedianta seděla, takže navzdory některým slabším gagům je celý ten kolotoč omylů a podvodů velice dynamický, i ve chvíli, kdy se Chao dostane do kláštera a je konfrontován se skutečným mistrem Sanem. Ten ho odmítne učit a pověřuje ho zdánlivě nesmyslnými úkoly. Chao si musí umět umýt vlasy, aniž by použil vědro a také staví lešení kolem celého kláštera. Tvrdou prací se mu ovšem zlepšují schopnosti a stavbou konstrukce okolo všech komnat toho hodně okouká. S tichým požehnáním Sana tak v Chaovi pozvolna klíčí nový styl - lešenářské kung-fu. Když je hotovo, San neváhá Chaa vyhodit (tahle taktika se konec konců osvědčila i u něho). Mladík je kung-fu velmistrem a ani o tom neví, na jeho schopnosti ale samozřejmě ještě přijde řada. Těžko se tomu věří, ale Návrat do 36. komnaty si v některých ohledech nezadá se svým starším bratříčkem. Hodně se ubralo na moudrostech z hlav shaolinských mnichů a kromě neustálého motivu útlaku Chingskými ďábly, tu není žádný důležitý podtext, to atraktivní ovšem zůstalo a mluvím teď o technologii výcviku v jednotlivých komnatách (uvidíte opět řadu novot) a samozřejmě akčních scénách, které jsou rychlejší, náročnější a zajímavější. Na začátku osmdesátých let se pádilo kupředu a Lau Kar-Leung samozřejmě nechtěl zůstat pozadu, finále na lešení a použité "lešenářské" techniky jsou moc fajn. Celé to navíc disponuje decentním humorem, což je oproti jedničce příjemné osvěžení. Není tu žádný podpásový nebo nedekódovatelný gag, čistě jen srozumitelné a místy trochu infantilní vtípky, které pomáhají tempu i příliš vlastenecké dějové linii. Sečteno a podtrženo to dává old school v tom nejlepším slova smyslu, okořeněný moderními prvky a notnou dávkou fantazie. Berte nebo nechte být, podobných shaolinských pecek ale venku příliš nepoletuje. 80% () (méně) (více)

Galerie (14)

Zajímavosti (4)

  • Při natáčení jedné ze závěrečných scén, kdy se bojuje na lešení, dostal Chia Hui Liu (Chao Jen-Cheh) závrať, ačkoliv všechny předchozí scény natočil bez problémů. (dinamit_1)
  • "Lešenářské kung-gu" je skutečnou kung-fu technikou, která vychází ze stavby lešení. V současné době jezdí do Hongkongu především cizinci, aby se této technice přiučili. (dinamit_1)

Reklama

Reklama