Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paní Marchová má čtyři dcery – Meg, Jo, Beth a Amy. Otec musel odejít do války a už před jeho odchodem postihla rodinu chudoba, ale ženy to bez peněz a bez otce zvládají celkem dobře. Jo je nadaná spisovatelka, Meg má velké srdce a hledá si muže, Beth hraje na piano a Amy je teprve malá holka, která se chce jednoho dne provdat za bohatého muže. Matka se snaží svoje dcery naučit, že je ze všeho nejdůležitější dobrý charakter a že ženy mají stejná práva jako muži, ale to je v 19. století nemyslitelné. Do vedlejšího domu se ke svému dědečkovi nastěhoval mladík jménem Laurie, který se s dívkami spřátelil. Laurie a Jo jsou nerozlučná dvojka. Laurie má svého vlastního učitele a pan Brooke má slabost pro Meg, která jeho city opětuje. Laurie se pro dívky stal jejich starším bratrem. Mezi sestrami občas panují neshody, jednoho dne nemůže Amy odpustit Jo, že šla s Lauriem do divadla a vzala s sebou pouze Meg, takže jí spálila její rukopis. Tato hádka ale skončí, když se Amy proboří tenkým ledem na rybníku a skoro se utopí. Když jednoho dne dorazí do domu telegram, že byl pan March zraněn a že leží v nemocnici, odjíždí paní Marchová do Washingtonu za svým mužem a pan Brooke jí dělá společnost. Meg se musí postarat o domácnost a o sestry. Beth dostala na starost péči o německou rodinu, které pomáhala její matka, jenže Beth u rodiny chytí spálu a skoro zemře. Beth zachrání život až příjezd její matky, ale ani tak už Beth nikdy není tak silná jako před onemocněním. K prvním Vánocům po nemoci dostane Beth od Laurieho a jeho dědečka piano, které jí zvedne náladu. Toho večera se dokonce vrátí domů i otec, kterého přivezl domů pan Brooke, který toho večera požádal Meg o ruku a ona se rozhodla nabídku přijmout. Svatba se konala za čtyři roky a Laurie na ni požádal o ruku Jo, ale ta ho odmítla. Laurie odjíždí se zlomeným srdcem pryč a Jo se rozhodne přestěhovat do New Yorku. Amy mezitím vyrostla v nadějnou umělkyni, a proto ji bohatá teta bere s sebou na cestu do Evropy, kde se Amy bude věnovat i studiu umění. Jo se snaží v New Yorku prorazit jako spisovatelka, ale je to těžké. Jo se při svém pobytu v New Yorku seznámí s Friedrichem, který je profesorem filosofie. Dvojice se do sebe zamiluje a Friedrich se snaží Jo pomoci stát se skvělou spisovatelkou, ale ona jeho kritiku snáší velmi špatně. Toho dne, kdy Friedrich není spokojený s jejím prvním románem, se Jo dozví, že se Beth přitížilo, takže Jo odjíždí domů... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (178)

Ducharme 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem si říkala, že jestli alespoň jedna z nich opravdu neumře, nezaslouží si film ani hvězdu. Malé ženy se ze začátku tváří jako poměrně neškodný rodinný snímek, který se velmi marně snaží navodit atmosféru devatenáctého století. Postupem času však dochází k událostem tak obludným, že člověk, týrán gradací srdceryvných okamžiků, nejednou zauvažuje nad tím, co hrozného musel svět pí. Alcottové provést, že se mu takto pomstila. Zlomená srdce, propletené vztahy, nesčetné oběti, ustřižené vlasy a mrzák doma na Vánoce - bylo toho tolik, že jsem se občas ani nestihla pohoršovat. Ošklivé. _______Uživatelka kleopatra mi svým komentářem nasadila brouka do hlavy - Film natočený podle výborné knihy není sladkobolnou romantikou pro dojímavé divačky závislé na telenovelách. – jak mohla nahodnotit tolik filmů, když je jednoznačně slepá? ()

Lenka_J 

všechny recenze uživatele

Prvním impulsem pro puštění si tohoto filmu určitě bylo atraktivní obsazení, herecký počátek skvělé Claire Danes a Christian Bale spolu s Winonou Ryder, kteří v té době už filmové zkušenosti za sebou měli, ale přeci jen taky byli teprve v začátcích. Little Women se nese v duchu velmi zajímavého příběhu o obyčejných, ale zároveň velmi neobyčejných lidí se svými problémy i velkými sny, a to vše jen znásobeno skvělými hereckými výkony. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Román Louise May Alcottové Malé ženy se dočkal mnoha filmových adaptací. Tou poslední se naposledy stali velmi fajn Malé ženy v režii Grety Gerwig a není se čemu divit, že adaptace této knihy nadále vznikají. Kniha Alcottové je totiž do jisté míry příběhem o síle žen a i proto bude v následujících letech nadále velmi aktuální i přesto, že se kniha samotná odehrává během Občanské války. Posledním filmovým zpracováním před verzí Grety Gerwig byla nicméně verze z roku 1994, kterou režírovala Gillian Armstrong. Šlo o jeden z prvních filmů tehdy mladičké Kirsten Dunst, první celovečerní film herečky Claire Danes a objevili se tu také mladá Winona Ryder, mladý Christian Bale nebo Susan Sarandon, přičemž dodnes je tahle adaptace dodnes široce brána jako nejlepší adaptace knihy Alcottové. To se poté pochopitelně lépe říká člověku, který měl s knižní předlohou kontakt. Za mě osobně ale musím říct, že verze z roku 2019 nad touto jasně vyhrává. To ale neznamená, že by byli Malé ženy z roku 1994 špatným filmem. Jako v případě většiny knižních předloh, které se dočkávají většího poctu adaptací je velmi zajímavé jednotlivé verze porovnávat. Gerwig v roce 2019 natočila Mladé ženy víceméně moderním stylem a i proto je adaptace z roku 2019 do jisté míry divácky vděčnější. Zpracování Armstrong je přece jen tak trochu usedlejší. Armstrong měla štěstí na casting, kdy jsou všichni herci opravdu velmi fajn a předvádí velmi dobré výkony. Především Winona Ryder je jako Jo opravdu dobrá (a právem za tento výkon získala nominaci na Oscara), Claire Danes se ve své první roli převedla ve velmi dobré formě a Christian Bale už měl tehdy našlápnuto k tomu, aby se stal jedním z nejlepších herců současnosti. V bravurním castingu tohoto filmu tkví do velké míry jeho síla. Řemeslně ten film není vůbec špatný. Kamera Geoffreyho Simpsona je pěkná, dobová výprava dost slušná a to samé se týká i kostýmů. Jen ze strany režisérky neočekávejte kdovíjak výjimečnou režii, spíše skutečně jen řemeslně slušnou podívanou, které chybí něco trochu výjimečného. Armstrong nemá problém vézt herce, chyběl mi ale nějaký výrazný tvůrčí vklad. Film se zároveň tak trochu vleče. Je zvláštní, že i když jsou tyto Malé ženy (přibližně 110 minut) kratší než Malé ženy z roku 2019 (přibližně 140 minut), Malé ženy z roku 2019 tempově odsýpají o poznání lépe. Po vzoru knihy se film drží chronologického vyprávění, přičemž pouze verze z roku 2019 přeskakuje mezi mládím a dospělostí a některé emocionální momenty díky tomu mají větší váhu. Snaha o funkční emocionální momenty téhle verzi zas tak moc dobře nejde. A je to škoda, protože tam potenciál v tom ty divácké emoce probudit opravdu je. Malé ženy jsou totiž především příběhem o pěti ženách (čtyři dcery+ jejich matka), které mezi sebou mají pouto a společně si vypomáhají v těch nejhorších situacích. Gerwig se Malých ženách v roce 2019 výtečně podařilo tyhle emoce prodat a její Malé ženy jsou v mnoha momentech vyloženým dojákem. Těmto Malým ženám se to úplně nedaří i přes ty dobrý výkony a i přesto, že soundtrack Thomase Newmana klasicky svádí k emocionálním výjevům ještě o poznání víc, v případě těchto Malých žen i Newmanova hudba k tomu totálnímu emocionálnímu tahu na branku nepomáhá. Ve výsledku tak Malé ženy od Armstrong zůstávají ´´ pouze´´ velmi slušným řemeslem, kde herci hrají opravdu dobře, hezky se na to kouká a všichni odvedli slušnou práci. Jen tomu chybí něco výjimečného, emocionálně to nefunguje tak, jak by mohlo a skutečně se to vleče. Těžko soudit, jak dobře Robin Sciword scénář adaptovala, i přes nechuť to pořád jen srovnávat s novou adaptací se ale musí nechat, že scénář Grety Gerwig fungoval o poznání líp. I kdybych ignoroval Malé ženy z roku 2019, Malé ženy z roku 1994 zůstanou pouze slušným řemeslem, kde přece jen chybí něco navíc. Řemeslná stránka zcela převyšuje formu obsahovou, přesto ovšem oceňuji, že Armstrong skutečně natočila film, který ono poselství o síle pouta mezi několika ženy prodává dost fajn. Pořád je to jen velmi slušný film, něco mi ale říká, že to šlo určitě udělat i hůř....... () (méně) (více)

vesper001 

všechny recenze uživatele

Dívčí četba mi nikdy nic neříkala, ale Malé ženy jsem kdysi četla a docela se mi líbily. Všechny čtyři. Což se bohužel o této filmové adaptaci říct nedá. Tvůrcům se sice podařilo docela dobře vystihnout atmosféru knižní předlohy, horší to je však s obsazením, byť plným zvučných jmen. Nejsympatičtější postavou je bezesporu maminka v podání Susan Sarandon. Na Winonu Ryder si nepotrpím, ale její Jo nemohu nic zásadního vytknout. Claire Danes je jako dvanáctiletá Amy očividně už o pár pátků starší, ale vcelku snesitelná, zato Christian Bale se pro roli Laurieho hodí stejně jako prvotřídní porcelán na večírek pro ožralé slony a Beth mi padla do oka jako klavír z pátého patra. Hádáte správně, moc se mi to nelíbilo. ()

kajda.l 

všechny recenze uživatele

Ženský film? Bez debat!! Trvalo mi víc jak polovinu stopáže proniknout do děje, nějakým způsobem se sžít s postavami, ale nakonec si troufám říct, že se mi to povedlo a při závěrečných titulcích jsem zářil, jak čerstvě rozzářený vánoční stromeček. Tedy, až na jednu jedinou věc SPOILER proč zrovna Beth??..nejsympatičtější postava celého snímku musela zemřít, když nakonec všichni ostatní dosáhli svého štěstí. Právě toto si troufám tvrdit dělá film výjimečným a nezapomenutelným KONEC SPOILERU. Co víc dodat, prostě další z pomalu plynoucích melancholických snímků, který mě uchvátil rozmanitým, nepředvídatelným scénářem, podmanivou hudbou, výbornou výpravou a skvělými výkony tehdy mladých současných hvězd (Dunst, Bale, Mathis, Ryder), kterým vévodila nezapomenutelná Claire Danes. Zcela zasloužených 80% ()

Galerie (48)

Zajímavosti (12)

  • Opera, na kterou vzal prof. Bhaer (Gabriel Byrne) Jo (Winona Ryder), se jmenuje "The Pearl Fishers" od Georges Bizeta. (zuza99)
  • Film je natočen podle světového knižního bestselleru "Little Women or Meg, Jo, Beth and Amy" z roku 1868 od americké autorky Louisy May Alcottové. (Yardak)
  • Louisa May Alcott psala Malé ženy (Little Women, 1868) na pokračování, následovaly Dobré manželky (Good Wives, 1869), Malí muži (Little Men, 1871) a Veľkí muži (Jo's Boys, 1886). Poslední díl u nás vyšel pouze ve slovenském překladu. (NinadeL)

Související novinky

Tvůrci Lady Bird se vrací

Tvůrci Lady Bird se vrací

01.07.2018

Tvůrčí trojice zpoza loňského úspěšného snímku Lady Bird, režisérka Greta Gerwig a hvězdy Saoirse Ronan (Brooklyn) a Timothée Chalamet (Dej mi své jméno), se znovu sejdou v nové adaptaci knihy Malé… (více)

Reklama

Reklama