Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manfred von Richthofen, přezdívaný kvůli svému červenému trojplošníku Rudý baron, se zapsal do dějin letectví jako nejúspěšnější pilot 1. světové války. Se svými nejméně 80 sestřely se stal postrachem Britů i Francouzů. Jeho osobnost ale stále zůstává poněkud rozporuplnou – šlo o krutého člověka milujícího boj a zabíjení, nebo o někoho, kdo „prostě plnil povinnost“. Ale s výčitkami svědomí? Prý si z každého sestřeleného letadla odnášel kousek do své "sbírky". Ale také jednou řekl: "Po každé bitvě ve vzduchu se cítím mizerně. Když po boji vystoupím na svém letišti na pevnou zemi, jdu do svého pokoje a nechci nikoho vidět ani s nikým mluvit..." Film ale nepojednává pouze o jeho osobě, klade také velký důraz na vývoj letectví a vzdušných bitev během 1. světové války. Nepleťte si tento film se stejnojmenným snímkem z roku 2008, kde Richthofena ztvárnil Matthias Schweighöfer. (July)

(více)

Recenze (16)

Jasmín 

všechny recenze uživatele

Abych pravdu přiznal, tak nic moc. V leteckých soubojích jsou občas zachyceny stožáry elektrického napětí, uměle narvanej Goring jako záporák do Jasty Boelcke a později Richthofen (což je historicky nesmysl) a až moc prkenosti a slušnosti. Asi nejhorší film z letecké první světové války ... třetí hvězdička je za to, že se to týkalo tehdejší legendy von Richthofena. Rozhodně více doporučuji Rudého Barona (2008), který je daleko lepší a to vůbec ne pouze díky moderním výdobytkům filmové techniky. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Postarší snímek o slavném 'Rudém baronovi '. Tvůrci se nijak nesnažili o nějakou historickou výpověď. Nesnažili se ani o dramatizaci či napětí. Příběh nám jen přibližuje dobu, kdy se létalo dvojplošníky a použili k tomu osobnost nejpovolanější. Jediné co uchvátí jsou letecké souboje, kterých tu není zrovna málo. Kamerové záběry z různých stran a směrů vytváří vskutku zážitek. Jinak je to dosti na zívačku, což je škoda. Snímek je tak spíše odpočinkový, ale pro fanoušky letadel z období 1. světové války by to nijak vadit nemuselo. ()

Reklama

Gortyna 

všechny recenze uživatele

Válečné béčko. Dialogy plakátové, scénář klišoidní. Pořád mi nebylo jasné, jaké má Brown hodnoty: pak jsem pochopil - proletář. A proletář musí zvítězit nad aristokratem. Obzvlášť dobrý byl ten kýč s blondýnou a stříbrným metalízovým letadlem. Byl to dobrý job pro společnosti co létají na historických letadlech. Ty odvedly práci dobrou. ()

PavelR 

všechny recenze uživatele

Letem pohádkovým světem leteckých soubojů první světové války. Postavy pilotů jsou povětšinou natolik čestní a spravedliví lidé, že i Mirek Dušín by se od nich mohl učit. S popisem postav a dodržováním historických skutečností si tvůrci hlavu nelámali, hlavní důraz je kladen na hromadné letecké souboje stylem čím více ohromujících výbuchů, tím lépe. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Překvapivě slušný film, který nechce být historickým dokumentem, ale dramatem dvou mužů na opačných stranách válečného konfliktu: obdivovaného, respektovaného a obletovaného von Richthofena a Roye Browna, který je ve své jednotce spíše společenským outsiderem. Tematizuje se zde také konec oné mýtické rytířskosti v oblacích. Jen to vykreslení Göringa coby (budoucího nacistického) válečného zločince je poněkud prvoplánové. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (9)

  • Po udělení řádu Pour le Mérite von Richthofenovi (John Phillip Law), které proběhlo 12.01.1917, von Richthofen přijde na oslavu uspořádanou na jeho počest, kde mu konstruktér Anthony Fokker (Hurd Hatfield) sdělí, že si dal načas a že na něj čekalo spoustu lidí, mezi nimi uvede i letecké eso Maxe Immelmanna. Jenže nadporučík Max Immelmann zemřel téměř půl roku před vyznamenáním von Richthofena, a to 18. června 1916. (bejkovec)
  • Jeden z pilotů kaskadérů byl i Richard D. Bach, pilot a autor knihy "Jonathan Livingston Seagull". (Cheeker)
  • Velitel eskadry, v níž ve filmu slouží Manfred von Richthofen, Oswald Boelke (Peter Masterson), zahyne v souboji po nárazu podvozkem do letadla spolubojovníka Erwina Böhmeho. Z toho lze zjistit, že se tak stalo 28. října 1916. Ve filmu ale němečtí letci létají na strojích Fokker D.VII, které byly poprvé nasazeny až v květnu 1918. (bejkovec)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno