Režie:
Chan-wook ParkKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Min-sik Choi, Ji-tae Yoo, Hye-jeong Kang, Dal-soo Oh, Byeong-ok Kim, Seung-shin Lee, Yeon-seok Yoo, Jin-seo Yoon, Kwang-rok Oh, Su-hyeon Kim, Myeong-shin Park (více)Obsahy(3)
Únos Dae-sua se odehraje rovnou před jeho domem, kde dosud poklidně žil se svou rodinou. Kdesi v podivném domácím vězení se dozví z televize, že jeho žena byla mezitím brutálně zavražděna a on že je z vraždy podezírán. V tmavé místnosti stráví patnáct let, než se jednoho dne stejně nečekaně probudí na svobodě. Od té chvíle se upne na pomstu neznámému vězniteli. S pomocí mladé Mido jej najde, jenže dotyčný muž ho postupně usvědčí z dávné viny. Spletité drama je plné napětí a tajemnosti, ale podle slov režiséra je především úvahou o pomstě a o touze, kterou každý zažije, ale málokdo uskuteční, protože společnost ji zatracuje jakožto negativní a zkázonosnou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (833)
Asijský zázrak, který mě nezasáhl. Hudební doprovod sice nemá chybu, ale po vizuální stránce se i tolik vychvalované scény dostávají na hranici šedého průměru. Jestli je něco geniální, je to pointa, škoda, že hned po ní zase režisér Park "přidá krev" a na cestě ke gradaci mě znovu ztratí. Chápu všechny, kteří se nechali dojmout poslední minutou nebo strhnout filmem jako celkem. Chápu je, ale nikdy k nim patřit nebudu. ()
Není nic blbějšího, než když člověk trefí pointu na začátku filmu (tím nemyslím "proč uvězněn", ale vztah hlavních hrdinů). Od vyřčení věty „Neznáme se?“ jsem měl bohužel jasno a finále mě tak nechalo chladným, protože ten nejsilnější trumf děje jsem již stihl vstřebat během filmu. To je nicméně čistě můj problém. Coby celek mi přišel Oldboy zbytečně emocionálně odtažitý, vizuál nadprůměrný, ale nijak výjimečný (měl jsem pocit, jako by se Park snažil skloubit Finchera s Leterrierem) a komplikovaná střihová skladba se mi zdála krapet samoúčelná (Joe Wright a Alejandro González Iñárritu jsou jednoznačně šikovnější v „matení“ dějovými střihy). Příběh je poměrně zajímavý (a líbí se mi pochybná moralita), nicméně jeho způsob podání mě neoslovil. Nemám problém s asijským stylem podání, Oldboy mě ale nestrhl. Zůstal jsem v jeho vesmíru nezúčastněným divákem. Jak řekl ďábelský Al Pacino ve snímku Ďáblův advokát „Je to šprýmař. Obdaří člověka instinkty. A co udělá pak? Čistě pro pobavení, jako na soukromé kosmické grotesce, stanoví pravidla, která je potlačují. Podívej se, ale nesahej. Sáhni si, ale neochutnej. Ochutnej, ale nepolykej.“ Přesně tak jsem se cítil při sledování Oldboye. ()
Je to veľmi dobrý thriller z kórejskej produkcie. Má výborný príbeh o mužovi, ktorý je unesený a zavrený do jednoizbového väzenia neznámo kde a ani dôvod, prečo sa tak stalo a navyše je naňho medzitým hodená vražda jeho ženy a keď sa po pätnástich rokoch prebudí na slobode, chce sa len pomstiť svojim väzniteľom a zistiť dôvod, prečo mu to urobili. Spracovanie je na tom dosť dobre, po chvíľkovom zoznámení s hlavným hrdinom sa už ocitá vo väzení, kde samozrejme nemá čo robiť a tak hlavne pozerá televíziu a trénuje a keď sa už z neho dostane, tak ešte nejaký čas ide všetko tak, ako sa aj dá očakávať, ale po úvodnej trištvrtehodine sa už dej začne uberať väčšinou originálnym a nepredvídateľným smerom s množstvom výborných scén, na ktoré sa nezabúda. Síce hlavne v záverečnej fáze mi už nesadlo všetko tak, ako mohlo, ale to už na jedinečnom zážitku nič nemení. Prekvapí aj slušná akcia, toto nie je akčný film, tak sa samozrejme nejaká výrazná akčnosť nedá očakávať, ale tých pár súbojov je dobre natočených a správne tvrdých a súboj s mnohonásobnou presilou na chodbe bez jediného strihu je rozhodne zážitok. Herecké obsadenie je skvelé, Choi Min-sik v jednej zo svojich najlepších úloh, výborná Kang Hye-jeong, Yoo Ji-tae a nesklamú ani vedľajšie postavy. Réžia je perfektná, tento film sa dal natočiť akokoľvek jednoducho a obyčajne, ale Park Chan-wook sa so svojou nápaditou a prakticky dokonalou réžiou postaral o dokonalý vizuálny zážitok a nič sa nedá vytknúť ani technickej stránke. A veľkú pochvalu si zaslúži aj výborná hudba. Nie je to práve môj typ filmu a to je aj jediný dôvod, prečo nedávam plné hodnotenie, ale to nič nemení na tom, že Old Boy je jedinečný film, ktorý by v amerických rukách skončil s najväčšou pravdepodobnosťou maximálne obyčajne, ale v kórejskom podaní je to zážitok, pri ktorom sa na scenár, obsadeniu, réžiu a ani hudbu len tak nezabúda. Objektívna kvalita filmu- 93%, film sa páči mne na 78%. ()
Jasně bylo to super, ale prostě po všech těch recenzích a ohlasech jsem jaksi čekal víc. Prostě mě to nechytlo za koule. Samozřejmě skvělá režie a vizuální stránka. Brutální scény jsou opravdu brutální. Přesní herci (fakt nevím proč chtěj američani dělat remake když u tohohle se jim to prostě nepovede). Old Boy je super film promyšlenej a vůbec všechno, jenže příčina toho všeho mi přišla dost přitažená za vlasy čekal jsem prostě spiknutí proti galaxii nebo tak něco. Tím ovšem neříkám že Old Boy není instruktážní video o tom jak někoho dokonale setřít a zdecimovat na všech frontách. ()
8 / 10 V krátkodobom rozčarovaní som chcel dať smutné tri hviezdičky, ale až také prísne zaobchádzanie si Old Boy určite nezaslúži - snaha o originalitu, aj keď neraz samoúčelná, z neho vyteká prúdom a to je vlastnosť, ktorú si treba v dobách, keď kinám vládnu Lovci pokladov a Sahara, vážiť. Celému filmu tak podkopáva nohy hlavne márne scenáristické snaženie urobiť z jednoduchého príbehu niečo väčšie a hlbšie, čo má však za následok jedine to, že silná a rafinovaná pointa sa stráca v spleti flashbackov a vedľajších dejových línii. Škoda, priamočiarejší postup by bol podľa mňa oveľa vhodnejší a jeho tvrdosť by si z ničím nezadala s frontálnym úderom kladivka do hlavy. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (19)
- Název restaurace, kde pracuje Mido je "Mediterranean", ale režisér chtěl, aby se jmenovala "Akira" jako pocta režisérovi Kurosawa. Byl však nakonec ponechán původní název restaurace, pod jakým je provozována. (don corleone)
- Během scény v internetové kavárně hraje kompars populární hru Counter Strike. (don corleone)
- V snímke môžeme nájsť odkazy na viaceré známe filmy, ako napr. na film V koži Johna Malkovicha (1999), historickú snímku Gróf Monte Christo (2002) či King Kong (1933). (MikaelSVK)
Reklama