Reklama

Reklama

Otevři oči

  • Španělsko Abre los ojos (více)
Trailer

Obsahy(1)

Vyhlášený frajírek a holkař César (Eduardo Noriega) se na jednom večírku seznámí s dívkou Sofií (Penelope Cruz) a zamiluje se do ní. Césarova žárlivá přítelkyně Nuria se rozhodne mu pomstit a narazí schválně do betonové zdi. César nehodu přežije, ovšem následky jsou tragické: má znetvořený obličej. Lékaři mu sdělí, že by nepomohl ani chirurgický zákrok. César však stále miluje Sofii, ale jednoho dne se všechno změní, protože doktoři objevili nový způsob... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (229)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Komplikovaný film, na který si v podstatě nejsem schopen vytvořit názor. Při jeho sledování jsem měl pocit, že se ten film bortí a rozpadá. Z počátku to vypadalo na silný příběh o hledání čehosi jako osobní identity a nového smyslu života po osudové autohavárii. Jak však film postupně plynul dál, jeho dramatická struktura se hroutila do chaotického prolínání flashbacků, snů a reality, ve které čert aby se vyznal. Svou nelineární narativní strukturou a sci-fi nádechem mi to připomnělo třeba snímky "Věčný svit neposkvrněné mysli" nebo "Truman Show", oba mě ale oslovily víc. Emoce tam ale byly a především každý záběr na Penélope Cruz mě uzemnil její temperamentní krásou. Hlavně kvůli ní tak hodnotím tento film relativně vysoko, ale ke druhému zhlédnutí nebo delší úvaze nad tím, o čem ten film vlastně je, chuť nenacházím. ()

petero 

všechny recenze uživatele

I keď som americký remake Vanilla Sky videl minimálne 3x nijak som si nevedel spomenúť ako to vlastne skončilo. Či to už bolo režisérovím zámerom aby ten koniec nebol taký zapamätania hodný alebo mojou neschopnosťou, rozhodol som sa zhliadnuť i originál. Penelope Cruz hrá presne tú istú postavu, namiesto Cameron Diaz tu je omnoho menej sympatickejšia herečka čo je pre haluzné rozuzlievanie oveľa lepšia voľba. No a ten koniec mi tu prišiel omnoho výraznejší a pointou pripomenul diametrálne odlišnejší film – Total Recall. ()

Reklama

monolog 

všechny recenze uživatele

Vanilkové nebe je dobrý jenom pro lidi, kteří nikdy neslyšeli o Otevři oči, aneb konzouš opět zaplesá. Už jsem to myslím někdy a dvakrát říkal, že? Nemám rád remaky. Nemám a nemám a nemám. Dva filmy, jedna pointa, podobné vtípky, podobný vypravěčský způsob. Tím víc nemám rád remaky filmů, kde se jedná o pointu především, protože nic jiného Vanilkové nebe nedrží nad vodou. Přehnaně přeplácaná hudba (vlastně spíš jen písničky různých známých skupin, dle mě nepříliš dobré) vyřvávající ve velikášském orgazmu a nepříliš přesvědčiví herci (pouze známí a drazí, to je všechno). Hloupé manýry amerikánských filmů (ta trapná sexuální realita Spolykala jsem tvý semeno, to přece něco znamená...? Vyšukala jsem ti mozek z hlavy...). Víc peněz a jasnější (čti většímu konzoušskýmu publiku přístupnější, vysvětlenější, neotevřený, absolutně polopatě vysvětlený) závěr, kde v Otevři oči si ho člověk mohl vysvětlit nejedním způsobem. Nebyl to jen konec snu, ale i možné pokračování. Herci ve Vanilla Sky přehrávají a to včetně Penelope Cruz, která si svou Sofii zahrála i v Otevři oči o čtyři roky dřív. A i když jsou to jen čtyři roky, její kreace v OO se naprosto nedá srovnat s tamním patvarem, spíš jen karikaturou sebe sama. Eduardo Noriega jako hlavní smutný i krutý hrdina na celé čáře poráží nejpřeplácenějšího orgána Hollywoodu Toma Cruise. Otevři oči se může pochlubit příjemnou hudbou, třeskutě ryčnou atmosférou obav a nejistoty, neokoukanými a kvalitními herci (stará škola v čele s Gérardem Barray), kterým prostě americké protějšky nesahají ani po prach na podrážkách. Zatímco Cameron Diaz hraje skutečně jenom "šuknu", jak jí tam hezky nadávají, Najwa Nimri je bláznivě a hluboce zamilovaná zničená holka, která ten sex nabízí, protože neví jak jinak si toho chlapa udržet. Nehledě už na to, že Crowe jako režisér naprosto zklamal. Okopírovat úplně celý scénář (s několika malými doameričtěními jako že otec napsal knihu "Jak si udržet království atp.), dokonce i některé záběry doslova do detailu, to je možné možná u neznámého snímku, neříkám etické, ale rozhodně hloupé. Dokonce i dialogy jsou téměř stejné, kromě občasných rozdílů způsobených překladem nebo větší sexuální (až skoro vulgární) otevřeností. Jen se ukazuje, kdo je lepší režisér a vyhrává Amenábar. A protože se jedná o dva téměř totožné snímky, je i komentář téměř totožný k oběma. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Někdy mívám sny, že jsem pak zralá pomalu také na psychiatra, ale naštěstí si spoustu snů vůbec nepamatuji a později zaniknou úplně. Snad jen jednou jsem se vzbudila ze snu mrtvá smíchy, až jsem slzela, ale co to bylo, to je už dávno někde v jiné galaxii. Nevím, co bych měla tomuto snímku vytknout, snad jen to, že jsem v tom měla zmatek a to sci-fi žánr zahrnuje, takže za mě jsem Alejandro viděla od Tebe už lepší kousky, tady jsi mně příliš zamotal hlavu a to já nemám ráda, tudíž moc neremcej, máš to za lepší tři. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Ve chvíli, kdy jsem viděl původní verzi, tak ani nemám chuť vidět "Vanilkové nebe", které je remakem tohoto Amenábarova filmu. Je to zajímavé, hlavně v tom smyslu, jak ti to hraje s vaší hlavou. Všechno může být sen, všechno může být realita a nic nemusí být propojeno. V závěru ale k pochopení dochází a rozhodně to není špatné. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (9)

  • Píseň, která zní v nočním klubu, kam César poprvé přichází, je skladba "Rising Son" od skupiny Massive Attack, ve které je často opakována fráze "dream on (sni)". (becki_tu)
  • Ve filmu seCésar (Eduardo Noriega) objeví kráčející prázdnou ulicí Gran Vía nacházející se v Madridu a to zcela bez aut a lidí. Tato scéna ze stala terčem diskuze kvůli filmu Ďáblův advokát (1997), kde se hlavní hrdina, kterého ztvárnil Keanu Reeves, taktéž objeví sám kráčející absolutně prázdnou ulicí Fifth Avenue v New Yorku. Pochybovalo se o tom, která ze scén byla plagiátorem té druhé, protože oba filmy byly zvěřejněny v tom samém roce. (Seabeast)

Související novinky

Amenábarův scenárista točí sci-fi

Amenábarův scenárista točí sci-fi

16.03.2015

Mateo Gil, několika cenami Goya oceněný španělský spoluscenárista tří filmů Alejandro Amenábara – konkrétně Otevři oči, Hlas moře a Agora – se poslední roky pokouší i o režii. Po dobře přijatém… (více)

Reklama

Reklama