Režie:
George P. CosmatosKamera:
Ennio GuarnieriHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Sophia Loren, Richard Harris, Martin Sheen, O.J. Simpson, Lionel Stander, Ann Turkel, Ingrid Thulin, Lee Strasberg, Ava Gardner, Burt Lancaster, Lou Castel (více)Obsahy(1)
Skvěle obsazený katastrofický thriller plný napětí o tom, jak teroristé při přestřelce ve výzkumném ústavu rozbijí baňky s plicním morem a ukryjí se pak v mezinárodním expresu. Ten je izolován a má být odvezen do karanténního tábora... Mezinárodní zdravotnickou organizaci v Ženevě přepadnou teroristé. Postřelený strážný stačí zalarmovat ostrahu, jeden z teroristů však unikne. U druhého doktorka Stradnerová diagnostikuje vysoce nakažlivý plicní mor, kterým se nakazil v přepadené laboratoři. Pacient zanedlouho zemře. Terorista, kterému se podařilo uprchnout, se schová v transkontinentálním expresu směřujícím do Stockholmu – i on je s největší pravděpodobností nakažený. Případ vyšetřuje plukovník Mackenzie. Při kontrole seznamu pasažérů expresu zjistí, že ve vlaku se nachází též známý neurolog Jonathan Chamberlain. Plukovník se s ním zkontaktuje a pověří ho, aby zjistil, zda se terorista opravdu nachází v tomto vlaku. Jonathan se svou exmanželkou Jenny objeví teroristu ukrytého v zavazadlovém prostoru. Zdá se, že nákaza u něj už značně pokročila a protože se předtím pohyboval mezi cestujícími, u mnohých z nich se také začínají projevovat příznaky plicního moru. Situace je kritická. Mackenzie dostane příkaz odklonit vlak přes přejezd Cassandra do Polska, kde má skončit v karanténě. To by ale pro většinu postižených znamenalo smrt… (TV Prima)
(více)Recenze (177)
Průměrný evropský koprodukční příspěvek vlně katastrofických filmů 70. let v Pontiho produkci, Cosmatosově režii a s Goldsmithovou hudbou. Sice je překvapivě komorní a nesází na efekty, jinak ale tradičně láká na hvězdné obsazení a nevynechá snad jediné myslitelné žánrové klišé. Proměna sobeckého hrdiny ve spasitele, v krizové situaci obnovený milostný vztah, zlá byrokratická armáda, policajt musející spolupracovat se zločincem, dítě, pes... I když by to mohlo být kratší, svižnější i akčnější, je to řemeslně natočeno, slušně napínavé a místy dojemné (děda, co se při cestě do izolačního tábora rozpomene na léta strávená v koncentráku) a při finální scéně pádu vlaku z mostu (vyrobeného Gustavem Eiffelem), kdy vidíme jak se sešrotuje jedno kupé s lidmi uvnitř nebo jak jedním cestujícím proletí traverza, člověku zatrne. Rozesmál mě prostřih z vlaku řítícího se od záhuby na Lancastera umývajícího si (nad ním) ruce a jakkoli jsem nikdy neměl a nemám rád Martina Sheena, tady se mi mladý a ohárovaný líbil. ()
Pro příště si musím zapamatovat, že koukat v horečkách na podobný typ filmu rozhodně není dobrý nápad. Přejezd Kassandra totiž umí být velice přesvědčivý. Dokonce tak moc, že se ani v nepřehledných kvantech sedmdesátkových katastrofických záležitostí neztratí. Dlouho se tváří, že si zaslouží okupovat příčky nejvyšší. Jenže vždy je tu nějaké to jenže. A Kassandřino "jenže" nastává po nějakých devadesáti minutách stopáže, kdy se film velice hloupou cestou převtělí ve zcela jiný žánr. V béčkových vodách akčních thillerů to pak již nevytrhne ani vynikající Harris a tak se Přejezd Kassandra může směle považovat za staršího bráchu Přepadení II: Temné území. Akorát bez Stevena "tuky se mi kývou" Seagala. Škoda toho, škoda. ()
Zvláštní film, ale na druhou stranu jsem rád, že skoro celý se odehrával ve vlaku a já jsem se ani minutu nenudil. Když vezmu v potaz rok výroby, tak v té době to musel být velký trhák. Je zde kladen velký důraz na napětí a tento film mě hodně ovlivnil v tom, že nechci jezdit vlakem, jelikož by se v některém kupé mohl objevit člověk nakažený virem a za pár kilometrů nebezpečný most. ()
Klasicky priklad filmu, ktory ma sice hviezdne obsadenie ako skvelu Sofiu oren a dobreho Burta Lancastera, ale behom casu priserne rychlo zostarol a dnes uz posobi nepatricne ale hlavne zostarnuto. Atmosfera ma ale nieco do seba a obcas sa aj napinavejsi okamih najde. No ale stale len priemer, George P. Cosmatos sa teda niajko nepredviedol : 60 % ()
Film má dobrou atmosféru a napětí. Co bych mu vytknul je ona přestřelka ve vlaku to mě přišlo přehnaný. Film nám vlastně dává otázku ,jak se v takové situaci zachovat? Obětovat několik stovek lidí ,aby se nešířila nákaza a nebo se jim snažit pomoc..... to je ta otázka. Je tu ještě jiná věc ,která docela dost aspon mě nešla na rozum a to ,že za doby takzvané "studené války" se vlak sice z neutrální země ,ale přece jen ze západu se rozhodne vlak z nebezpečným virem poslat na východ do Polska a ty ho tam klidně pustí. Poněk divné nemyslíte? Pochybuju ,že by na to Poláci přistoupili. Pěkně ten západ s náma zachází jenom bordel sem posílá. ()
Galerie (93)
Photo © International Cinemedia Centre Ltd.
![Přejezd Cassandra - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/163/166/163166444_f09e6a.jpg)
Zajímavosti (9)
- Charlton Heston odmítl hlavní roli, protože se mu nelíbilo 12 týdnů natáčení v Itálii a Švýcarsku, a byl také přesvědčen, že filmům o nemocech se nikdy nedaří v pokladnách kin. Peter O'Toole a James Coburn také odmítli hrát ve filmu. (Marek06)
- Rychlík ze Ženevy táhne elektrická lokomotiva Re 420 (Re 4/4), vyráběná v letech 1965–1985. (Robbi)
- Jonathan Chamberlain (Richard Harris) nosí hodinky značky Rolex a Jennifer Rispoli Chamberlain (Sophia Loren) nosí Rolex Lady Datejust. (dyfur)
Reklama