Režie:
George P. CosmatosKamera:
Ennio GuarnieriHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Sophia Loren, Richard Harris, Martin Sheen, O.J. Simpson, Lionel Stander, Ann Turkel, Ingrid Thulin, Lee Strasberg, Ava Gardner, Burt Lancaster, Lou Castel (více)Obsahy(1)
Skvěle obsazený katastrofický thriller plný napětí o tom, jak teroristé při přestřelce ve výzkumném ústavu rozbijí baňky s plicním morem a ukryjí se pak v mezinárodním expresu. Ten je izolován a má být odvezen do karanténního tábora... Mezinárodní zdravotnickou organizaci v Ženevě přepadnou teroristé. Postřelený strážný stačí zalarmovat ostrahu, jeden z teroristů však unikne. U druhého doktorka Stradnerová diagnostikuje vysoce nakažlivý plicní mor, kterým se nakazil v přepadené laboratoři. Pacient zanedlouho zemře. Terorista, kterému se podařilo uprchnout, se schová v transkontinentálním expresu směřujícím do Stockholmu – i on je s největší pravděpodobností nakažený. Případ vyšetřuje plukovník Mackenzie. Při kontrole seznamu pasažérů expresu zjistí, že ve vlaku se nachází též známý neurolog Jonathan Chamberlain. Plukovník se s ním zkontaktuje a pověří ho, aby zjistil, zda se terorista opravdu nachází v tomto vlaku. Jonathan se svou exmanželkou Jenny objeví teroristu ukrytého v zavazadlovém prostoru. Zdá se, že nákaza u něj už značně pokročila a protože se předtím pohyboval mezi cestujícími, u mnohých z nich se také začínají projevovat příznaky plicního moru. Situace je kritická. Mackenzie dostane příkaz odklonit vlak přes přejezd Cassandra do Polska, kde má skončit v karanténě. To by ale pro většinu postižených znamenalo smrt… (TV Prima)
(více)Zajímavosti (9)
- Filmaři si evidentně nehlídali řazení vagónů rychlíku, protože červený restaurační vůz je v různých záběrech řazen obráceně (pozná se to podle toho, že tento vagón má na střeše sběrač elektrického proudu a ten je na vagóně jednou vpředu a pak zase vzadu). Ještě pět kilometrů před mostem nejsou na trati vidět žádné sloupy elektrického vedení s trolejí, ale kilometr před ním ano, ačkoliv nikde není žádná odbočka. Jízda vlaku se natáčela na různých místech a produkce si neohlídala, zda je trať elektrifikovaná či nikoli. Při vrtulníkové akci kolem trati opět chybí sloupy elektrického vedení a trolej. To by samo o sobě nebyla taková vada, kdyby vlak netáhla elektrická lokomotiva. Z minimálně tří záběrů těsně před katastrofou je vidět, že první třída (od lokomotivy po restaurační vůz) čítá šest vagónů. Ovšem do propasti se těch vagónů zřítí hned devět. (Robbi)