Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (474)

Lima 

všechny recenze uživatele

Takovej Rambo v bleděmodrým, tentokrát ale s policejním odznakem a v džungli Los Angeles. Sly si namasíroval ego svým scénářem, ve kterém se pasoval na samozvaného soudce, na "lék" proti zločincům ("Já jsem lék a ty jsi nemoc."......"Tam, kde končí zákon, přicházím já."), poskytl prezentaci herecké nule a své aktuální manželce Brigitte Nielsen, se kterou se těsně po natáčení rozvedl a ve výsledku tak vznikla nebesky stupidní záležitost s až sladce primitivní zápletkou a neskutečně banálními dialogy, kterých naštěstí není mnoho, takže je větší prostor pro akci, zejména pro závěrečné akční vyvrcholení, ve kterém hajzlové na motorkách padají jako kuželky a Sly může ukázat svoje svaly v přiléhavém tričku. Zkrátka osmdesátý léta jako řemen... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Cobra je přesně ten typ typického akčního filmu osmdesátých let. Takové osmdesátky už dneska nikdo nedokáže okopírovat. Tu krutost, brutalitu a realitu v jednom spolu s pefektním hlavním hercem a jeho kopou hlášek prostě nikdo nedokáže vyrovnat. Co naplat, že střih scén je tady jak u idiotů. V prvním záběru vidím zábranu v pořádku, po druhý hoří, po třetí je na křivo a nehoří, počtvrtý je na křivo, hoří a tváří se v pořádku. Střihač asi tenkrát moc hulil, ale nemůžu říct, že to by mě rozčilovalo. Veškeré akční scény byly opravdové, neskutečně kruté a neuvěřitelně husté. Sly je tady za nadboha. Je šíleně nasranej a tváří se maximálně drsně. Nejdřív v krámě pokropí psychopata a pak si kleštěma štípe deset dnů starou pizzu. Do toho dostane případ a nemá člověkovi problém říct "Máš právo mlčet". I takové dokázali bejt postavy, dnešní době už je bohužel jiná, já se ale pořád moc rád vrátím k téhle, aby mi připomnělo, co mě vlastně naučilo mít rád filmy. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Stallone si rok po kultovom druhom Rambovi ešte raz zopakoval spoluprácu s jeho režisérom, presunuli dej do mesta, za záporákov si zvolili dokonca armádu zabijakov a síce vznikol jeden z najbéčkovejších a možno aj právom najzapadnutejších, ale pre mňa aj tak najzábavnejších Stallonových filmov. Film je aj kvôli dĺžke veľmi priamočiary, ale aj tak mi nepríde ako bežná žánrovka. Hlavne prvá polovica ani moc nepripomína klasický akčný film, ale skôr je to taký zaujímavý kriminálny slasher, no bez viditeľných vrážd. Ale aj tak je celá táto časť slušná zábava, Sylvester Stallone je tu správny frajer, ako sa na béčko osemdesiatych rokov patrí a tak je tu plno ikonických momentov, ktoré ho velebia a toto som mal na týchto béčkach vždy veľmi rád. A navyše ani tá kriminálna línia vôbec nie je zlá, ale samozrejme len v rámci žánru, páchatelia sú síce známi, takže tu diváka nemá čo prekvapiť, ale to ich vyčíňanie, ale aj pátranie po nich je celkom atmosférické, občas aj trochu napínavé, ako napríklad celá časť v nemocnici a plusom je aj ten štandardný akčný motív, ochrana svedkyne. A v druhej polovici je už z toho pravá žánrovka, tu sa už zabijaci rozhodnú svedkyňu zabiť a tak sa hlavný hrdina až do konca nezastaví v ich zneškodňovaní. Takže aj po akčnej stránke som celkom spokojný, prvá polovica ponúkne skôr len tie spomínané slasherové momenty, pričom aj toto mi celkom vyhovovalo, no omnoho viac ma bavila samozrejme tá druhá. Film ponúkne až prekvapivo dobrú automobilovú naháňačku, dokonca aj slušný súboj, keď Stallone po odchode z bytu čelí trojici zabijakov, ale hlavne dlhé finále. Síce tomu chýba väčšia nápaditosť, Stallone vlastne len väčšinu času monotónne strieľa zo samopalu, ale na zneškodňovanie motorkárov sa vždy dobre pozerá a je tu toho plno, takže v tejto fáze sa za počet zabitých protivníkov rozhodne hanbiť nemusí. Sadlo mi aj obsadenie, Sylvester Stallone tu nehrá svoju typickú postavu, ale skôr typického akčného hrdinu osemdesiatych rokov a to mi rozhodne vyhovuje, chráni tu Bridgitte Nielsen, ktorá mi síce nikdy nebola moc sympatická, ale v týchto béčkach mi sedela, bavili ma aj všetci výraznejší členovia polície a záporákov prezentuje démonický Brian Thompson. Režijne mi to až na občas podivné zábery kamery tiež nadmieru vyhovuje. Takže ja si nemôžem veľmi sťažovať, na podobných béčkach som vyrastal a nedám na ne dopustiť. A tak je pre mňa Kobra žánrová klasika, jeden z tých lepších Stallonových akčných filmov a raz za čas si to s radosťou pozriem a bavím sa stále rovnako. 76% ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Marion Cobretti je vlastně až comicsová postava, jejímiž charakteristickými znaky jsou obří zrcadlovky (s kterými nejspíš chodí i spát), párátko (nebo co to je) v koutku úst (že by Stallone viděl Chow Yun-Fata?), pistole s vyobrazenou kobrou, boty na podpatku, velmi pochybný vztah k zákonům, extrémně namachrované ego a trochu křečovitá snaha o hlášky za každou cenu. Je samozřejmě jasné, že i kdyby ona sekta (jejíž členové každou chvíli cinkají dramaticky sekerami o sebe) měla tisícihlavou členskou základnu, neměla by šanci. Ale na druhou stranu to aspoň zkusili. Cobra jsou zakonzervovaná osmdesátá léta - z toho si musí hodnocení vyvodit každý sám. 70% ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Jeden z mých nejoblíbenějších filmů od Sylvestra Stalloneho.Jako obvykle je Sly pěkně drsnej, možná ještě drsnější než obvykle, stejně jako celej film. To je asi největší klad filmu, drsná atmosféra z něj opravdu jen sálá. Hned od začátku je jasný jakým směrem se bude příběh vyvýjet a Sly nenechá nikoho napochybách a začne rozsévat zákon podle svýho, postupem času začíná zabíjet čím dál tím víc a konečná akce kde Sly zabije 40 lidí je skvělá a ještě perfektně zakončená duelem s Brianem Thompsonem. Já mam tenhle film fakt rád a nedám na něj dopustit ()

Galerie (75)

Zajímavosti (29)

  • Asi nejlepší scéna filmu je ta, kdy Kobra projíždí nočním městem, kamera snímá jeho obličej a za doprovodu písně „Angel of the City" prostřihují obraz výjevy z pátrání po tajeném gangu. Každý opravdový Stallonovský fanoušek přitom musí rozpoznat, že jde v podstatě o remake kultovní scény z Rockyho IV, jen došlo k výměně písničky „No Easy Way Out" a Kobrovo pátrání nahradilo obrazy souboje mezi Appolo Creedem a Ivanem Dragem. (Divočák)
  • Když se během honičky na dálnici otočí Cobretti (Sylvester Stallone) autem a střílí na pronásledovatele, kteří následně vyletí do vzduchu, je vidět jeho auto před nimi ve směru jízdy. V dalším záběru se teprve otáčí. (Fenk)
  • V plánu bylo natočit pokračování. (Fenk)

Reklama

Reklama