Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (472)

choze 

všechny recenze uživatele

„V AMERICE DOCHÁZÍ K VLOUPÁNÍ KAŽDÝCH 11 SEKUND, K OZBROJENÉMU PŘEPADENÍ KAŽDÝCH 65 MINUT, K NÁSILNÉMU ZLOČINU KAŽDÝCH 25 SEKUND, K VRAŽDĚ KAŽDÝCH 24 MINUT A KE ZNÁSILNĚNÍ 250KRÁT DENNĚ,“ oznamuje v úvodu Stallonova nového filmu deviantně sípající hlas než ho přeruší výstřel z Coltu ráže 45 s královskou kobrou na slonovinové rukojeti. Kolem vyděšených zákazníků krčících se pod regály se zeleninou projde pomalu muž v černém, držící kouřící brokovnici a hledající horečnatýma očima svůj příští terč. „Vzdej se a nic se ti nestane,“ doléhá zvenčí do vánočně vyzdobeného supermarketu hlas policejního vyjednavače. Ale takhle tuhle hru losangelský anděl smrti, detektiv Marion Cobretti přezdívaný Cobra, pozorující psychopatického zabijáka mezerou mezi vyrovnanými lahvemi, nehraje. „Jsi choroba a já ji léčím,“ vyvádí vzápětí šíleného střelce z jeho blouznivého snu o vlastní nadřazenosti střelou ze své famózní zbraně. Když jedna z přítomných novinářských hyen zpochybní jeho metodu, přistrčí jí hlavu k mrtvole fanatikem zastřeleného chlapce. --- Smrtelnou úzkost ze života v moderním americkém velkoměstě vystaveném napospas zběsilosti zločinců sugestivně evokuje drsný akční thriller Cobra (1985), u kterého se po druhém Rambovi Stallone znovu schází s režisérem Georgem Panem Cosmatosem. Stallonův nesmlouvavý detektiv, se sirkou v koutku úst a svým „Tady končí zákon a já začínám“ na rtech, se v něm noří hluboko do špíny ulice, mezi feťáky, prostitutky a houmlesy, aby našel a zlikvidoval bizarní kult sekerami vyzbrojených zbloudilých stoupenců Darwinova učení o přežití nejsilnějších. Plus ochránil křehkou fotomodelku Ingrid (Brigitte Nielsen), která má být jejich další obětí. Výsledkem je hutný, ale až komiksově plochý film nastavující v červenomodré záři neónové reklamy na Pepsi-Colu zrcadlovky prohnilé západní civilizaci. (toliko z mé absolventské práce o Sylvesteru Stallonovi) P.S.: Pro zajímavost, Cobra byla natočena podle románu Fair Game Pauly Gosling, kterým se inspiroval i stejnojmenný film z roku 1995 s Williamem Baldwinem a Cindy Crawford (u nás pod názvem Jako štvaná zvěř) a Stallone tu prodal několik svých nápadů, které mu při vylepšování scénáře Policajta z Beverly Hills (ve kterém měl původně hrát hlavní roli) studio pro jejich nákladnost zamítlo. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Stallone si rok po kultovom druhom Rambovi ešte raz zopakoval spoluprácu s jeho režisérom, presunuli dej do mesta, za záporákov si zvolili dokonca armádu zabijakov a síce vznikol jeden z najbéčkovejších a možno aj právom najzapadnutejších, ale pre mňa aj tak najzábavnejších Stallonových filmov. Film je aj kvôli dĺžke veľmi priamočiary, ale aj tak mi nepríde ako bežná žánrovka. Hlavne prvá polovica ani moc nepripomína klasický akčný film, ale skôr je to taký zaujímavý kriminálny slasher, no bez viditeľných vrážd. Ale aj tak je celá táto časť slušná zábava, Sylvester Stallone je tu správny frajer, ako sa na béčko osemdesiatych rokov patrí a tak je tu plno ikonických momentov, ktoré ho velebia a toto som mal na týchto béčkach vždy veľmi rád. A navyše ani tá kriminálna línia vôbec nie je zlá, ale samozrejme len v rámci žánru, páchatelia sú síce známi, takže tu diváka nemá čo prekvapiť, ale to ich vyčíňanie, ale aj pátranie po nich je celkom atmosférické, občas aj trochu napínavé, ako napríklad celá časť v nemocnici a plusom je aj ten štandardný akčný motív, ochrana svedkyne. A v druhej polovici je už z toho pravá žánrovka, tu sa už zabijaci rozhodnú svedkyňu zabiť a tak sa hlavný hrdina až do konca nezastaví v ich zneškodňovaní. Takže aj po akčnej stránke som celkom spokojný, prvá polovica ponúkne skôr len tie spomínané slasherové momenty, pričom aj toto mi celkom vyhovovalo, no omnoho viac ma bavila samozrejme tá druhá. Film ponúkne až prekvapivo dobrú automobilovú naháňačku, dokonca aj slušný súboj, keď Stallone po odchode z bytu čelí trojici zabijakov, ale hlavne dlhé finále. Síce tomu chýba väčšia nápaditosť, Stallone vlastne len väčšinu času monotónne strieľa zo samopalu, ale na zneškodňovanie motorkárov sa vždy dobre pozerá a je tu toho plno, takže v tejto fáze sa za počet zabitých protivníkov rozhodne hanbiť nemusí. Sadlo mi aj obsadenie, Sylvester Stallone tu nehrá svoju typickú postavu, ale skôr typického akčného hrdinu osemdesiatych rokov a to mi rozhodne vyhovuje, chráni tu Bridgitte Nielsen, ktorá mi síce nikdy nebola moc sympatická, ale v týchto béčkach mi sedela, bavili ma aj všetci výraznejší členovia polície a záporákov prezentuje démonický Brian Thompson. Režijne mi to až na občas podivné zábery kamery tiež nadmieru vyhovuje. Takže ja si nemôžem veľmi sťažovať, na podobných béčkach som vyrastal a nedám na ne dopustiť. A tak je pre mňa Kobra žánrová klasika, jeden z tých lepších Stallonových akčných filmov a raz za čas si to s radosťou pozriem a bavím sa stále rovnako. 76% ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Začátek se mi líbil, ale přeci jenom té akce nebylo moc, když neberu to, že Sly vyskočil na korbu a začal sapíkem kosit hejna motorkářů. Dobrý dobový dabing (Soukup, Oliva), hodně sexy Brigitte (v té části po nemocnici). Padouši jsou příliš přemýšlíví, a zároveň příliš magoři, a konec filmu je slaboučký. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Tam kde končí zákon, začíná on. Puručík Cobretti. Drsňák se samopalem s laserovým zaměřovačem, nepřehlídnutelnýma zrcadlovkama, sirkou v zubech a nepříliš vybranými způsoby. Kašle na předpisy a nikdy nedržel v ruce pouta - zabijácký psychouše má totiž na háku (doslova) a nezná slitování... Inu, celkem cool tenhle chlapík, ale neskryje, že je víceméně pozérskou figurkou a odvarem svých velkých (ještě drsnějších) vzorů.... ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Stallone jako kurva drsňáckej detektiv Marion Cobretti (Cobra) v možná úplně nejlepším jeho čistokrevným 80's akčňáku. Jedná se částečně o kriminálku, ve které se akce střídá s napětím, ideální kombo spolu s nekompromisním hláškařem Cobrettim. Jak projíždím Stalloneho filmy, tak zvyšuju na plnej, protože tohle za to prostě stojí. 90% ()

Galerie (75)

Zajímavosti (29)

  • Cobra byla nasazena v 2131 kinech současně. Ale aby se do denního programu kin vešlo ještě jedno představení, nechal Stallone film zkrátit na necelých 90 minut. (dezert)
  • Branscombe Richmond na filmu pracoval jako kaskadér. Objevil se i ve filmu jako člen „Nového světa“, když se chystali na přepadení Cobry před jeho domem, ale scéna byla vystřižena. (Fenk)
  • Sylvester Stallone si ve filmu vypomáhal vyšší obuví, aby vyrovnal výškový rozdíl s Brigitte Nielsen. (Fenk)

Reklama

Reklama